27 735 läst · 98 svar
28k läst
98 svar
Flytspackling dålig vad gör jag?
Tyvärr är just detta resultatet som hänt INTE baserat på skicklighet ell inte.C cpalm skrev:
Här har matrealet läckt ut vid vägg i flytningen, någonting som kan drabba alla yrkesmän.
Då små-läcker materialet ut i små springor under ca 30 min (innan det sätter sig), & eftersom det som läcker ut alltid är det finaste= minsta ballasten som egentligen ska bli kvar på ytan, så blir istället resultatet grovt med fåror & svackor.
Den som gjorde jobbet har inte insett att badrummet läcker, utan har med en tandad spackel "gått på" igen för att försöka fixa till det. Därav tand-strecken i den färdiga ytan.
Låter rimligt!J jawen skrev:
Fast *den* delen har väl med skicklighet/erfarenhet att göra?J jawen skrev:
Mer med erfarenhet att göra, sedan händer det ibland att även en tätning som gjorts före flytningen "släpper lite" under flytningen.Dowser4711 skrev:
Personligen kontrollerade jag alltid första 5 min, när jag hade hällt ut alla blandade hinkar.
Då kunde man se ev problem "som uppstått" & gå in & fixa till problemet.
Men pumpar du 32 badrum på 2-3 timmar, så händer detta problem lite oftare.
Han "packade ihop" för tidigt liksom, han som gjorde detta jobb.
Men justeringen sedan tyder mer på bristande kunskap.
J jawen skrev:Mer med erfarenhet att göra, sedan händer det ibland att även en tätning som gjorts före flytningen "släpper lite" under flytningen.
Personligen kontrollerade jag alltid första 5 min, när jag hade hällt ut alla blandade hinkar.
Då kunde man se ev problem "som uppstått" & gå in & fixa till problemet.
Men pumpar du 32 badrum på 2-3 timmar, så händer detta problem lite oftare.
Han "packade ihop" för tidigt liksom, han som gjorde detta jobb.
Men justeringen sedan tyder mer på bristande kunskap.
Kan läckan verkligen ha påverkat allt det som är på bilderna?J jawen skrev:Tyvärr är just detta resultatet som hänt INTE baserat på skicklighet ell inte.
Här har matrealet läckt ut vid vägg i flytningen, någonting som kan drabba alla yrkesmän.
Då små-läcker materialet ut i små springor under ca 30 min (innan det sätter sig), & eftersom det som läcker ut alltid är det finaste= minsta ballasten som egentligen ska bli kvar på ytan, så blir istället resultatet grovt med fåror & svackor.
Den som gjorde jobbet har inte insett att badrummet läcker, utan har med en tandad spackel "gått på" igen för att försöka fixa till det. Därav tand-strecken i den färdiga ytan.
Nej troligtvis är det största felet att dom inte hunnit med och löst det genom att justera efteråt med tandspackel
Dom skulle jag säga fogmassa eller silvertejp hade varit en bättre väg att gå sen är det så att det läcker så får man fixa det uppenbart så var dom ju på plats tillräckligt länge för att sabba spacklingen.
Efter första försöket hade jag kanske köpt den förklaringen. Men när vi nu ser slutresultatet efter att de fått chansen att rätta till det, hur skulle du bedöma det på en skala?J jawen skrev:
Skulle säga att dom INTE kan lägga över ansvaret på dig.Byggogge skrev:
Även om dom ber dig "täta" med fogskum innan, så måste dom kolla tätningen du gjort & framför allt kolla läckage medans dom flyter badrummet.
Jag skulle ge betyget 2 till den som justerade golvet, på en skala till 10.C cpalm skrev:
Otillräckliga kunskaper hos den som gjorde justeringarna.