6 663 läst · 106 svar
7k läst
106 svar
En fråga om Dolt fel eller inte.
Hur längesedan var det åtgärden med avloppet blev färdig..? Och hur lång tid tog det från det att du märkte felet till att du informerade säljaren?
Att det blir stopp och ev. översvämning är ju något som händer i hus hela tiden. Men tidpunkten från då du märkt felet menar jag får anses vara när du genom fackman fick bekräftat den lilla detaljen att toaletten saknade anslutning till avloppssystem..
Man ska reklamera inom skälig tid sägs det, men det är inte helt tydligt vad sådan är.
Detta med toaletten var något av det mest puckade jag hört på länge.. Hur i hela fridens namn är folk funtade..?
Kanske var det detta ”avlopp” säljaren avsåg när han sa att det var från 2016..? Du kan skriva till Byggnadsnämnden på kommunen och be om kopia på bygglov, där kan ev. finnas något av intresse.
Med det sagt så förstår jag om du inte vill bråka eller processa.. Sådant tar kraft och tid. Men det gör det ta mig tusan med sånt här också!
Att det blir stopp och ev. översvämning är ju något som händer i hus hela tiden. Men tidpunkten från då du märkt felet menar jag får anses vara när du genom fackman fick bekräftat den lilla detaljen att toaletten saknade anslutning till avloppssystem..
Man ska reklamera inom skälig tid sägs det, men det är inte helt tydligt vad sådan är.
Detta med toaletten var något av det mest puckade jag hört på länge.. Hur i hela fridens namn är folk funtade..?
Kanske var det detta ”avlopp” säljaren avsåg när han sa att det var från 2016..? Du kan skriva till Byggnadsnämnden på kommunen och be om kopia på bygglov, där kan ev. finnas något av intresse.
Med det sagt så förstår jag om du inte vill bråka eller processa.. Sådant tar kraft och tid. Men det gör det ta mig tusan med sånt här också!
Det var sent i höstas som de filmade och såg detta, sen tar det ju lite tid, de skulle räkna på offert osv. Så jag avvaktade för att höra vad de sa om filmen o bilderna de tagit osv.V Vardagsrum skrev:Hur längesedan var det åtgärden med avloppet blev färdig..? Och hur lång tid tog det från det att du märkte felet till att du informerade säljaren?
Sen är jag just nu sjukskriven för utmattning så det tar lite tid innan jag både orkar och samlat mod, och mer information. Jag tror att jag avvaktade för att jag trodde att det inte var ngn idé i alla fall. Men nu när ni skrivit att det ev kan gå en del på dolda fel pga saknat rör så tänkte jag att jag måste undersöka.
Jag har betalt fakturan, arbetet var klart för ett par veckor sen, och först nu i veckan kontaktat säljaren. Inget svar ännu.
Men mäklaren kontaktade jag i stort sett direkt med lite frågor, utan svar då.
Förväntar mig inget men kan heller inte lämna det helt utan vidare.
Samlat på mig för mkt skit här. Helt osannolika (farliga) lösningar på det mesta här, sånt som upptäckts av hantverkare under tiden. Säkert en hel del dolda fel.
En bärande vägg hade förresten sågats av och gipsats in på varsin sida, ungefär en halvmeter hålrum var det när vi tog bort den väggen, och taket med takreglar hängde ner, kanske runt 8-10 cm.
Det är åtgärdat men kanske även det är ett dolt fel tex.
För det var ju verkligen inbyggt i en vägg. Omöjligt att se förutom att papptaket hängde ner i ena rummet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden