Andjul Andjul skrev:
Vet att det inte är speciellt optimalt, men det satt ett fönster från början så ”problemet” fanns redan där, kände att det spelade ingen roll om det var ett fönster eller en dörr, men med dörren kan jag gå ut och bada utan att behöva lägga fram handdukar :)

både dörr och foder är i plast så inget som tar skada av vattnet :)
Jag förstår tanken! Är det en PVC dörr?
Har du dragit ut tätskiktet på karmen?
Förövrigt sjukt trevligt tråd då jag och sambon står inför en del liknande renoveringar 😊

• Gilla
Utter6300
  • Laddar…
P pmd skrev:
Skarvar i karmen? Silikontätade antar jag, men de kan kanske börja röra lite på sig efter ett tag?
Karmen ligger livad med väggen och tätskiktet är limmat mot karmen enligt tillverkarens anvisning så det överlappar.

Utöver det så kommer fodret få en silikonrand också :)

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
V vikmar2000 skrev:
Jag förstår tanken! Är det en PVC dörr?
Har du dragit ut tätskiktet på karmen?
Förövrigt sjukt trevligt tråd då jag och sambon står inför en del liknande renoveringar 😊
Precis, det är PVC dörr och sen är fodren i plast också :) tätskiktet överlappar ut på karmen och är limmat :)
PVC-dörr med plastfoder och överlappande tätskikt, markerad med "LIP Folie".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
Nu börjar vi verkligen närma oss slutet 🥲

Kvar på listan nu är foder innerdörr, tröskel och duschhyllan. Sen är det lite småfix med pappershållare osv.

Tänkte montera upp en rörelsvakt också så det under nattetid endast tänder belysning vid handfat och under kommod, sen ska det även programmeras lite scenarion på knapparna :)

Sen börjar det väl bli dags att rycka plasten på altandörren :p
Modernt badrum med grå kakel, svart kommod, spegel, dusch med glasdörr och handdukstork. Toalettstol syns i förgrunden.
Skapa konto

Modernt badrum med grå kakel, svart handdukstork, toalett och handfat. Altandörren täckt med plast. Spotlights i taket.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
19A108kvm och 21 till
  • Laddar…
Nu har vi tagit bort plasten på balkongdörren och fått upp hyllan i duschen samt handdukstorken :)

Igår blev det duschinvigning vilket var otroligt skönt :D i källaren har vi en 70x70 duschkabin som inte är någon större fröjd för ögonen så nu med det nya badrummet känns det verkligen som en dusch i ett lyxspa 😍
Modernt badrum med grå klinkers, duschkabin, spegel ovanför handfat, toalett och svart handdukstork på väggen.
Skapa konto

Svart takdusch med regnduschhuvud och glasvägg i ett nyrenoverat badrum med gråa kakelväggar och duschdörr.
Skapa konto

Nyinstallerad dusch med regnduschhuvud och hyllor i ett modernt badrum med grå kakelväggar och glasdörr.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
PellePeps och 14 till
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
Nu har vi tagit bort plasten på balkongdörren och fått upp hyllan i duschen samt handdukstorken :)

Igår blev det duschinvigning vilket var otroligt skönt :D i källaren har vi en 70x70 duschkabin som inte är någon större fröjd för ögonen så nu med det nya badrummet känns det verkligen som en dusch i ett lyxspa 😍
[bild]
[bild]
[bild]
Även att jag vet allt med att dörren är i plast osv så känns det så konstigt att ha en dörr i duschutrymmen 😊

4774
Andjul Andjul skrev:

[bild]
[bild]
[bild]
Sjukt snyggt och fantastiskt jobbat 😀.

• Gilla
Rmeklund
  • Laddar…
4774
R Rikard_Sa skrev:
Även att jag vet allt med att dörren är i plast osv så känns det så konstigt att ha en dörr i duschutrymmen 😊
Gud vad skönt med en dörr i duschutrymmet 😀. Tänk vad skönt sommartid när allt är varmt och kvalmigt, att då kunna duscha med dörren vidöppen och få in frisk luft och sedan bara gå ut och torka i en relax stol med ett glas krispit kylt vitt vin i handen 🥰

• Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Snygg dörr till hyllorna! Egen konstruktion eller något inköpt? Oavsett vad så önskas mer info.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P
4774 4774 skrev:
Gud vad skönt med en dörr i duschutrymmet 😀. Tänk vad skönt sommartid när allt är varmt och kvalmigt, att då kunna duscha med dörren vidöppen och få in frisk luft och sedan bara gå ut och torka i en relax stol med ett glas krispit kylt vitt vin i handen 🥰
Vinkylen ska stå på altanen bredvid relaxstolen. 😉

4774 4774 skrev:
Fast dörren går väl innåt?
Så duscha med dörren öppen blir utmanande....

4774 4774 skrev:
I vårat fall är det tvärförbjudet att duscha med den öppen eftersom vi har uterummet på andra sidan, så det är fortfarande ”inomhus” :)

Hade det varit en altan utanför hade man kunnat duscha med det öppet utan problem :)

• Gilla
4774
  • Laddar…
K Kontoristen7 skrev:
Fast dörren går väl innåt?
Så duscha med dörren öppen blir utmanande....
Dörren går inåt, men har så kallat ”dreh kipp” så den går att luta inåt. Så teoretiskt sett inga problem, men dörren agerar som en stor tratt i det läget 😂

• Gilla
Kustvägen och 1 till
  • Laddar…
Efter ett långt sökande hittade jag äntligen en ordentlig bild på hur det såg ut innan renoveringen :) nu fick man se tydligt vilken skillnad det blev :D

Bild på ett äldre badrum före renovering med duschkabin, toalett och handfat, ljusa kakelväggar och golv.
Skapa konto

Modernt grått kaklat badrum med toalett, dusch och svart handdukstork efter renovering.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
EdSu och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.