177 441 läst · 410 svar
177k läst
410 svar
Drömvillan i söderort
Efter en lång vinterpaus (frugan drog i handbromsen och sa till mig att sätta mig ned) så är vi igång igen. Dags för nytt förråd!
Har sagt nu i ett par år att när det är dags för detta projekt så ska jag hyra en grävare och köra, men som vanligt så hamnar bollen i rullning och går inte att stoppa 😅så nu står man här och handjagar som alltid 😅
Har sagt nu i ett par år att när det är dags för detta projekt så ska jag hyra en grävare och köra, men som vanligt så hamnar bollen i rullning och går inte att stoppa 😅så nu står man här och handjagar som alltid 😅
Rev loss några brädor på altanen som är vid gamla förrådet för jag tänkte att jag eventuellt skulle kunna återanvända reglarna för bärlinorna till nya förrådet.
Det jag fick höra var att den altanen var förstärkt för badtunna. Något jag hela tiden varit skeptiskt till med tanke på renoveringshistoriken hittills.
Först och främst sitter det ju inga bärlinor under golvreglarna men det är ca 2 meter mellan stöden och reglarna är 45x90.
Hade blivit en intressant upplevelse om man litat blint på orden och ställt dit vårt nya utespa.
Jag har lite svårt att förstå varför man ens säger något? Varför ens säga att det är förstärkt för badtunna när det inte är fallet. Det är ju inte som att det var någon avgörande för att vi skulle köpa huset😂
Tror detta är det sista på huset som jag river där tidigare ägarna byggt och renoverat.
Så fort nya förrådet är på plats blir det att riva det gamla skräpet och skicka allt på tippen.
Det jag fick höra var att den altanen var förstärkt för badtunna. Något jag hela tiden varit skeptiskt till med tanke på renoveringshistoriken hittills.
Först och främst sitter det ju inga bärlinor under golvreglarna men det är ca 2 meter mellan stöden och reglarna är 45x90.
Hade blivit en intressant upplevelse om man litat blint på orden och ställt dit vårt nya utespa.
Jag har lite svårt att förstå varför man ens säger något? Varför ens säga att det är förstärkt för badtunna när det inte är fallet. Det är ju inte som att det var någon avgörande för att vi skulle köpa huset😂
Tror detta är det sista på huset som jag river där tidigare ägarna byggt och renoverat.
Så fort nya förrådet är på plats blir det att riva det gamla skräpet och skicka allt på tippen.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den var stöddig 😅jag provade det och nu sitter 2 av mina spräckkilar fast permanent i stenen 😂tommib skrev:
Till slut ville jag bara få upp skiten så jag kan komma vidare så får jag spräcka dom längre fram när jag har tid och ork att hålla på
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Schakt / Rörfirma Stockholm Söderort.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Nibe compact vvb, ER56-CU 200, 185L (Sthlm söderort)
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Reservdelsshunt Uponor ElPush 12 (Stockholm Söderort)
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Var få jag tag på sprängsten till kallstensmur i Stockholm/Söderort?
Trädgård allmänt -
Söker snickare för håltagning o montering av altandörr i Sthlm söderort/Huddinge
Referenser Hantverkare & Entreprenörer