Efter att ha legat nästintill döende i mancold sen i tisdags natt så fick det bli att bita ihop och börja montera grejer idag, fick en hel del gjort trots att orken inte var på min sida… :)

Nyinstallerat badrum med grå kakelväggar, modernt handfat med spegel och dusch med svart armatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
minitoy och 9 till
  • Laddar…
4774
Andjul Andjul skrev:
Efter att ha legat nästintill döende i mancold sen i tisdags natt så fick det bli att bita ihop och börja montera grejer idag, fick en hel del gjort trots att orken inte var på min sida… :)

[bild]
Stackare 😄

Sånt här gör mig glad :D till och med avloppsinstallationen blev vacker 😍

Vit avloppsrörsinstallation under ett handfat mot en grå kaklad vägg.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
denna tråd är grym på lära sig bygga badrum. någon som har tips på andra bra liknande bygga badrum själva tråder? Byggahus sökfunktion är inte så utvecklat..

P preben89 skrev:
denna tråd är grym på lära sig bygga badrum. någon som har tips på andra bra liknande bygga badrum själva tråder? Byggahus sökfunktion är inte så utvecklat..
Jag tror bästa sättet är att välja hur du ska göra :)

Jag valde att följa GVK och alla deras regler och rekommendationer. Läst igenom allt ett antal gånger och sedan se till att punkt och pricka följa monteringsanvisningarna från tillverkarna.

GVK har många av svaren man behöver veta redan uppspaltat i ordning bara man tar sig tiden att läsa :)

Tack för tipsen. jag menar jag vil gärna läsa sänna fler trådar som denna på folk som renoverat badrum själva men det var lite svårt hitta dom i byggahusforums sökfunktion men finns säkert mängder

Nu är hela badrummet fogat och siktar på duschvägg imorgon efter jobbet :)
Nyfogat badrum med grå kakelväggar, svart dusch och vit handfat. Planerar att installera duschvägg snart.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 14 till
  • Laddar…
Tjoff pang boom så var väggen på plats :)
Modernt badrum med svart duschset, grå kakelplattor, enkel handfatbänk och stor spegel, nyinstallerad glasvägg bredvid duschutrymme.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 15 till
  • Laddar…
Nu har frun varit duktig och dragit silikon i alla hörnor :) fodren i duschdelen är limmade nu ikväll så lite silikon på det imorgon så kan vi börja använda duschen på lördag, vilket känns otroligt bra :D

Övrigt som är kvar är kapa ner wc-stosen, limma toalettstolen, foder runt dörren, tröskel och handdukstorken :)

• Nyinstallerad duschvägg med foder och silikon i ett badrum. Grå kakelplattor på väggar och golv.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
Nu har frun varit duktig och dragit silikon i alla hörnor :) fodren i duschdelen är limmade nu ikväll så lite silikon på det imorgon så kan vi börja använda duschen på lördag, vilket känns otroligt bra :D

Övrigt som är kvar är kapa ner wc-stosen, limma toalettstolen, foder runt dörren, tröskel och handdukstorken :)
Kommer inte riktigt ihåg hela tråden, men vad är det bakom dörren?

R Rikard_Sa skrev:
Kommer inte riktigt ihåg hela tråden, men vad är det bakom dörren?
Den leder ut i uterummet så vi får det enkelt att kunna gå ut och bada i vårt utespa :)

• Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
Nu sitter toalettstolen på plats också…

Har varit en effektiv kväll idag känner jag :)
En nyinstallerad toalettstol i ett hörn av ett badrum, fäst med gul tejp mot väggen.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:

Liten fundering bara, varför en dörr i våtzon1? 😊

• Gilla
Utter6300
  • Laddar…
V vikmar2000 skrev:
Liten fundering bara, varför en dörr i våtzon1? 😊
Vet att det inte är speciellt optimalt, men det satt ett fönster från början så ”problemet” fanns redan där, kände att det spelade ingen roll om det var ett fönster eller en dörr, men med dörren kan jag gå ut och bada utan att behöva lägga fram handdukar :)

både dörr och foder är i plast så inget som tar skada av vattnet :)

• Gilla
magnfris och 4 till
  • Laddar…
P
Skarvar i karmen? Silikontätade antar jag, men de kan kanske börja röra lite på sig efter ett tag?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.