170 671 läst · 405 svar
171k läst
405 svar
Drömvillan i söderort
Jag tror bästa sättet är att välja hur du ska göraP preben89 skrev:
Jag valde att följa GVK och alla deras regler och rekommendationer. Läst igenom allt ett antal gånger och sedan se till att punkt och pricka följa monteringsanvisningarna från tillverkarna.
GVK har många av svaren man behöver veta redan uppspaltat i ordning bara man tar sig tiden att läsa
Nu har frun varit duktig och dragit silikon i alla hörnor fodren i duschdelen är limmade nu ikväll så lite silikon på det imorgon så kan vi börja använda duschen på lördag, vilket känns otroligt bra
Övrigt som är kvar är kapa ner wc-stosen, limma toalettstolen, foder runt dörren, tröskel och handdukstorken
Övrigt som är kvar är kapa ner wc-stosen, limma toalettstolen, foder runt dörren, tröskel och handdukstorken
Kommer inte riktigt ihåg hela tråden, men vad är det bakom dörren?Andjul skrev:Nu har frun varit duktig och dragit silikon i alla hörnor fodren i duschdelen är limmade nu ikväll så lite silikon på det imorgon så kan vi börja använda duschen på lördag, vilket känns otroligt bra
Liten fundering bara, varför en dörr i våtzon1? 😊Andjul skrev:Nu har frun varit duktig och dragit silikon i alla hörnor fodren i duschdelen är limmade nu ikväll så lite silikon på det imorgon så kan vi börja använda duschen på lördag, vilket känns otroligt bra
Vet att det inte är speciellt optimalt, men det satt ett fönster från början så ”problemet” fanns redan där, kände att det spelade ingen roll om det var ett fönster eller en dörr, men med dörren kan jag gå ut och bada utan att behöva lägga fram handdukarV vikmar2000 skrev:
både dörr och foder är i plast så inget som tar skada av vattnet