170 117 läst · 405 svar
170k läst
405 svar
Drömvillan i söderort
Vilken kung 👑 du är! Jag har under dagen läst igenom hela tråden med stort nöje. Fantastiskt vad du åstadkommit. I vissa fall vet man inte om man skall skratta eller gråta, men vilka jädra klåpare som ägde huset innan dig. Jag reflekterade och allra ödmjukast kanske de inte alltid hade medel, men att kompromissa som de gjort är hårresande.
Otroligt knixigt med bygglovsprocesserna. Vilken dålig kultur de måste ha på arbetsplatsen, istället för att se sig i spegeln och påminna sig om att de är i public service branschens själva centrum. Allt de tycks göra är raka motsatsen. Hade varit intressant med dokumentärer och mer skriverier i media om detta, för utan tryck utifrån kommer det där eländet fortsatt motarbeta skattebetalarna.
Också kul att läsa om fynden från Polen! Jag har en anknytning dit och gjort fantastiska fynd därifrån.
Keep up the good work!
Otroligt knixigt med bygglovsprocesserna. Vilken dålig kultur de måste ha på arbetsplatsen, istället för att se sig i spegeln och påminna sig om att de är i public service branschens själva centrum. Allt de tycks göra är raka motsatsen. Hade varit intressant med dokumentärer och mer skriverier i media om detta, för utan tryck utifrån kommer det där eländet fortsatt motarbeta skattebetalarna.
Också kul att läsa om fynden från Polen! Jag har en anknytning dit och gjort fantastiska fynd därifrån.
Keep up the good work!
Godkväll
Nu känns det äntligen som att det börjar hända något!
I fredags flytspacklades en plan yta så jag har något att jobba på utan att bryta fötterna resten av helgen har gått åt till att isolera och montera konstruktionsplywood (är i alla fall halvvägs med det nu i alla fall).
Otroligt nog så lyckades jag ordna med rätt hålbild i ena skivan med totalt 6st genomföringar. Kände mig faktiskt lite stolt där en stund att det gick på första försöket, men det var väl självbevarelsedriften som tog över med tanke på vad skivorna kostar 😂
Nu känns det äntligen som att det börjar hända något!
I fredags flytspacklades en plan yta så jag har något att jobba på utan att bryta fötterna resten av helgen har gått åt till att isolera och montera konstruktionsplywood (är i alla fall halvvägs med det nu i alla fall).
Otroligt nog så lyckades jag ordna med rätt hålbild i ena skivan med totalt 6st genomföringar. Kände mig faktiskt lite stolt där en stund att det gick på första försöket, men det var väl självbevarelsedriften som tog över med tanke på vad skivorna kostar 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Småsteg framåt varje dag
Saknar några vinkelprofiler för ena hörnet så kom inte längre idag, men måste ändå säga att den här delen av bygget är verkligen tillfredsställande.
Räcker med att få upp ett par skivor så har man täckt majoriteten av väggarna, så det känns verkligen att det går framåt hela tiden
Saknar några vinkelprofiler för ena hörnet så kom inte längre idag, men måste ändå säga att den här delen av bygget är verkligen tillfredsställande.
Räcker med att få upp ett par skivor så har man täckt majoriteten av väggarna, så det känns verkligen att det går framåt hela tiden
Logga in
Skapa konto
Stiligt värre.
Bra med dokumentationen för framtiden.
Vi har gjort samma när vi renoverat / Renoverar vårt hus. När det är klart, tänkte jag man kunde göra en sådan där fotobok, som kan hänga med om/när man säljer huset.
Bra med dokumentationen för framtiden.
Vi har gjort samma när vi renoverat / Renoverar vårt hus. När det är klart, tänkte jag man kunde göra en sådan där fotobok, som kan hänga med om/när man säljer huset.
Haha, ja, det blir en pärm med en qr-kod till den här tråden på framsidan 😂lsoderlund skrev:
Jag hittade inte den betydelsen i ett par ordböcker. Är det ett låneord från något utrikiskt språk, eller är det en gammal fackterm som inte är så känd utanför byggbranschen?
Uttalas det som i Povel Ramels sång "Tjo vad de' va' livat i holken"?
Uttalas det som i Povel Ramels sång "Tjo vad de' va' livat i holken"?
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 928 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 928 inlägg
Är väl en verbifiering av att något är ”i liv” dvs i samma nivå.P pmd skrev:
Haha, ja, man får ändå inget privatliv med 2 småbarn i huset 😆S Senior skrev:
Men den nya är redan på gång!
Nu är hela badrummet försett med plywood, imorgon blir det montering av avluftningen upp till vinden och sedan bygga trumma runt den, sen är det dags att börja gipsa
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto