Tjenare.
Kollade min bergvärmepump ikväll och displayen lös med blinkade bara massa vågrätta streck.
Tror det är en thermia duo 8 jag har.

Är det dessa kondensatorerna?

Har läst igenom tråden men kan nån bara säga hur fasen jag skall göra.
Tacksam för hjälp här då vi går mot vintern😫😫
 
estwing estwing skrev:
Tjenare.
Kollade min bergvärmepump ikväll och displayen lös med blinkade bara massa vågrätta streck.
Tror det är en thermia duo 8 jag har.

Är det dessa kondensatorerna?

Har läst igenom tråden men kan nån bara säga hur fasen jag skall göra.
Tacksam för hjälp här då vi går mot vintern😫😫
Kan ju vara det! Jag har svårt att yttra mig då jag själv fick hjälp härifrån, men det går ju helt klart att ta den till någon elkille som löder och byta dem, vi har en som gör det i stan så det var ju väldigt enkelt för mig och kostade inte alls mycket, ett par hundra tror jag och det var det helt klart värt.
 
C Christian Bäckström skrev:
Kan ju vara det! Jag har svårt att yttra mig då jag själv fick hjälp härifrån, men det går ju helt klart att ta den till någon elkille som löder och byta dem, vi har en som gör det i stan så det var ju väldigt enkelt för mig och kostade inte alls mycket, ett par hundra tror jag och det var det helt klart värt.
Ok.
Nästa fråga.
Hur tar man isär skiten?
😇
 
estwing estwing skrev:
Ok.
Nästa fråga.
Hur tar man isär skiten?
😇
Vilken skit gäller frågan?
 
D Dilato skrev:
Vilken skit gäller frågan?
Det jag gjorde va att lossa plåten på framsidan, (stäng av maskinen först) sen satt den med 4 skruv och kontakten var bara en 4pin kontakt så det var enkelt. det ser ut som samma display som jag har fast jag har en diplomat. Sen om inställningar och dyligt ändras eller så det kan inte jag svara på. Men för mig var det iallafalla bara att stänga av, ta loss, åka och löda, sätta tillbaka och starta igen utan problem.
 
C Christian Bäckström skrev:
Det jag gjorde va att lossa plåten på framsidan, (stäng av maskinen först) sen satt den med 4 skruv och kontakten var bara en 4pin kontakt så det var enkelt. det ser ut som samma display som jag har fast jag har en diplomat. Sen om inställningar och dyligt ändras eller så det kan inte jag svara på. Men för mig var det iallafalla bara att stänga av, ta loss, åka och löda, sätta tillbaka och starta igen utan problem.
Bor i Ale Kommun.
Någon som Vet nån som kan låda dit dessa 2 ?
 
Hej.
Å vips så löste jag detta.
Tack för givande tråd🙏🏻🍺
Mvh
Estwing
 
  • Öppen värmepanna med synliga kretskort och rör i en teknisk installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2828.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd värmepumpsdisplay visar rumstemperatur 18°C och driftläge auto.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Christian Bäckström och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.