146 474 läst · 133 svar
146k läst
133 svar
Bygga utekök själv
I år blev det en uppgradering av mitt utekök/grillbänk.
Jag hittade en överdel från en trinett billigt på blocket så jag bytte bort betongskivan mot en i trä istället.
Gjorde den av lite olika dimensioner på reglar som jag hade över.
Nya luckor av plyfa blev det också.
Jag hittade en överdel från en trinett billigt på blocket så jag bytte bort betongskivan mot en i trä istället.
Gjorde den av lite olika dimensioner på reglar som jag hade över.
Nya luckor av plyfa blev det också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tyckte det blev bra, den ligger väldigt jämt och stabilt i hålet, blev även (om än omedvetet ) bra med placeringen av handtaget som satt på grillen.A andersson258 skrev:
Bidrar med lite bilder från mitt bygge. Min plan är att ta ett lite större hål för weber 57 så jag får lite luftning upp. Återkommer med fler bilder vartefter.
Inspirerande. Finns det någon speciell tanke bakom att på vänster sida användes 4,5x4,5 på höger 4,5x2,5 virke till benen? (Om jag ser det rätt)J Jarlsgård skrev:
Jarlsgård, hur ska du sätta klinkers? Med vanlig limm eller med fug? Ska du måla plywood skivan innan att klinker plattorna fästas?
Har en del 4,5x4,5 virke, klinkers och större plywood hemma efter renoveringen. Har nästan köpt en (plast/metal) utekök förra helgen, vore mycket kul att göra det själv med sonen under helgen istället...
Har en del 4,5x4,5 virke, klinkers och större plywood hemma efter renoveringen. Har nästan köpt en (plast/metal) utekök förra helgen, vore mycket kul att göra det själv med sonen under helgen istället...
Nu ser jag. Den här olika virke frågan ställde jag faktiskt inte till dig Erikkr, men till Jarlsgård. Ditt kök blir fantastiskt, det är för stort projekt till mig. Jag tänker bygga ett litet och mycket enklare variant mer som ett bord...E Erikkr skrev: