I år blev det en uppgradering av mitt utekök/grillbänk.

Jag hittade en överdel från en trinett billigt på blocket så jag bytte bort betongskivan mot en i trä istället.
Gjorde den av lite olika dimensioner på reglar som jag hade över.
Nya luckor av plyfa blev det också. Uppgraderat utekök med ny träskiva och luckor av plyfa, försedd med diskho och grill på en altan i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
Bidrar med mitt projekt inför grillsäsongen. Gjord av gammalt trallvirke och gjuten betongskiva, kommer säkerligen bidra till många härliga grillkvällar
 
  • Hemmagjord grillplats med gjuten betongskiva och trallvirke på en träterrass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Villa1949 och 9 till
  • Laddar…
S Simon Månsson skrev:
Bidrar med mitt projekt inför grillsäsongen. Gjord av gammalt trallvirke och gjuten betongskiva, kommer säkerligen bidra till många härliga grillkvällar
Snyggt. får jag fråga vilket mått betongskivan har?
 
AdnanH AdnanH skrev:
Snyggt. får jag fråga vilket mått betongskivan har?
Tackar, den har måtten 190x80x3cm
 
S Simon Månsson skrev:
Bidrar med mitt projekt inför grillsäsongen. Gjord av gammalt trallvirke och gjuten betongskiva, kommer säkerligen bidra till många härliga grillkvällar
Snyggt!

Vad är måttet på diametern på hålet för grillen?
 
A andersson258 skrev:
Snyggt!

Vad är måttet på diametern på hålet för grillen?
Det är en Weber 57cm grill som är infälld så gjorde hålet 1 cm mindre så 56cm i diameter :)
 
  • Gilla
MrPalony
  • Laddar…
S Simon Månsson skrev:
Det är en Weber 57cm grill som är infälld så gjorde hålet 1 cm mindre så 56cm i diameter :)
Tack för svar! :)

Tycker du det blev bra, eller önskade du att du gjorde hålet mindre?
Tänker främst på om grillen ligger bra i hålet eller om det känns ostabilt på något sätt.
 
  • Gilla
tbolsson
  • Laddar…
S Simon Månsson skrev:
Bidrar med mitt projekt inför grillsäsongen. Gjord av gammalt trallvirke och gjuten betongskiva, kommer säkerligen bidra till många härliga grillkvällar
Går själv i tankarna och det här gav mig lite idéer. Grymt snyggt tyckte jag !
 
A andersson258 skrev:
Tack för svar! :)

Tycker du det blev bra, eller önskade du att du gjorde hålet mindre?
Tänker främst på om grillen ligger bra i hålet eller om det känns ostabilt på något sätt.
Jag tyckte det blev bra, den ligger väldigt jämt och stabilt i hålet, blev även (om än omedvetet ;) ) bra med placeringen av handtaget som satt på grillen.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Bidrar med lite bilder från mitt bygge. Min plan är att ta ett lite större hål för weber 57 så jag får lite luftning upp. Återkommer med fler bilder vartefter.
 
  • Träkonstruktion för byggprojekt med verktyg på en träterrass, omgivet av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggnation av träram runt ett insatt ventilationsfönster på en trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stenimitationspanel appliceras på en trästruktur ute, med hink och spackel nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jask och 2 till
  • Laddar…
Här kommer en ny bild och snart dags för gjutning av bänkskiva. Blir en ny erfarenhet och får se hur det går.
 
  • Förberedelse för gjutning av bänkskiva med träram och vit köksinredning på en terrass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
magnuse74 och 3 till
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Blev lite inspirerad så har dragit igång med ett litet utekök själv!

Kör dock utan vask som det ser ut nu.
[bild]
180x60ish cm. Toppskivan kommer nog bli 10mm plyfa som toppas med 60x60 klinkerplattor. Nedre hyllplanet blir av staketribbor med ca 1cm luft mellan varje. :)
Inspirerande. :) Finns det någon speciell tanke bakom att på vänster sida användes 4,5x4,5 på höger 4,5x2,5 virke till benen? (Om jag ser det rätt)
 
drbodyjr drbodyjr skrev:
Inspirerande. :) Finns det någon speciell tanke bakom att på vänster sida användes 4,5x4,5 på höger 4,5x2,5 virke till benen? (Om jag ser det rätt)
Stommen är helt i 45x45 tryckt. Det är lite olika vinklar som följer altanen som kanske gör att det ser ut som olika dimensioner.
 
  • Gilla
drbodyjr
  • Laddar…
Jarlsgård, hur ska du sätta klinkers? Med vanlig limm eller med fug? Ska du måla plywood skivan innan att klinker plattorna fästas?
Har en del 4,5x4,5 virke, klinkers och större plywood hemma efter renoveringen. Har nästan köpt en (plast/metal) utekök förra helgen, vore mycket kul att göra det själv med sonen under helgen istället... :)
 
E Erikkr skrev:
Stommen är helt i 45x45 tryckt. Det är lite olika vinklar som följer altanen som kanske gör att det ser ut som olika dimensioner.
Nu ser jag. Den här olika virke frågan ställde jag faktiskt inte till dig Erikkr, men till Jarlsgård. Ditt kök blir fantastiskt, det är för stort projekt till mig. Jag tänker bygga ett litet och mycket enklare variant mer som ett bord...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.