J Jarlsgård skrev:
Tjena Henrik! Jodå, du ser så rätt så!

70x70 stolpar, 70x45 reglar. Mäter 60*180 cm har jag för mig :)

Har hållt bra men hon här hemma paxade det som serveringbord istället så nu åker jag på att bygga ett nytt :oops:
En anledning till nytt projekt ;)
Uppskattar att mitt blir något längre, typ 250x80.
Kanske behöver en mittstolpe till alternativ kraftigare reglar, vad tror du?

G GHenrik skrev:
En anledning till nytt projekt ;)
Uppskattar att mitt blir något längre, typ 250x80.
Kanske behöver en mittstolpe till alternativ kraftigare reglar, vad tror du?
Då hade jag nog kört på en till stolpe, blir ju ca 120cc då vilket inte är så dumt! :)

Haha ja, ännu fler projekt :crysmile: om man nu bara hade ett obegränsad tidbank och bankkonto :rofl:

J Jarlsgård skrev:
Då hade jag nog kört på en till stolpe, blir ju ca 120cc då vilket inte är så dumt! :)

Haha ja, ännu fler projekt :crysmile: om man nu bara hade ett obegränsad tidbank och bankkonto :rofl:
Bra förslag där, ska skissa på den.
Tack för infon (y)

Lånar den här tråden till min fråga.
Hur har ni löst soptunna på snyggt och praktiskt sätt i era utekök?

J
P perhed skrev:
Det är en gjuten skiva i expanderbetong.

Jag använde "pocket holes". Ramen är i glespanel där jag sågade ut ett spår i mitten. Luckorna är av råspont. Jag sågade först till en rektangel, sedan sågade jag kanterna i bordsågen på låg höjd för att få till sponten. Krävdes en hel del stämjärn o hyvel för att få jämnt. Använde Ikeas gångjärn för montering. "Målade" fronterna i utspädd järnvitriol.

[bild] [bild]
Hej!
Undrar hur det har fungerat med Ikeas gångjärn?? Har de klarat utemiljön eller rostat sönder?
Mvh Jacob

Mitt utekök är inte så mobilt
29402851728_9c783409ea_c.jpg

mTNmhFK.jpg

Bilderna inte tagna på samma dag ens, men hade ingen bild där man såg hela på en gång.

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Idag blev jag helt klar med min grillbänk. Lagom till eldningsförbudet.
Oljade skivan med en hårdvaxolja från Bauhaus och ytan blev riktigt bra.
[bild] [bild]
fundering är det en betongskiva?

Jag gjorde ett snabbt ”fulbygge” för fem år sedan av överblivna regelrester.
Grillpassen är mycket behagligare nu jämfört med att ha Webern på ben.
Många undrar om trät klarar hettan från klotet och ja. Aldrig märkt en antydan till problem.
Skall bygga en liknande till stugan.

Hemmagjord grillbänk av trä med en svart klotgrill ovanpå, mot en grönskande häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glödande kol i en grill på en träyta med grillredskap bredvid.
Skapa konto
Idyllisk uteplats med hemmabyggd grillstation, möblemang, rödvit rutig duk och ljusslinga.
Skapa konto

• Gilla
MrPalony och 6 till
  • Laddar…
A AnkiL55 skrev:
fundering är det en betongskiva?
Ja det är betong

Hemmakatten
T Totempåle skrev:
Det billigaste alternativet är en grå hink med lock. Bara att ta och slänga innehållet i soptunnan.

Vi har en sådan vanlig grå hink (är det 10 liter den är? Men i vår hink lägger vi flaskor, plastförpackningar och grovpapper. Vi har iofs återvinningsmoduler här på gatan så vi tömmer 2-3 ggr per vecka.

Och nej, den grå hinken är inte ful, stör ingen och är väldigt praktisk. Med locket på är den en smakfull del av köket.

engs
T Totempåle skrev:
Tog askhinken i plåt med lock som ändå inte används sommartid, som temporär lösning i vilket fall.
Tänkt köpa en egen snarlik dit men inte blivit av.

Blir inga mängder med sopor där, hushållspapper, ölkapsyler och andra småsaker, sorterar sen. Preppar sällan mat ute och när det händer tar jag med mig ”gröna påsen” de kör med här för sådant.

Fario Fario skrev:
Jag gjorde ett snabbt ”fulbygge” för fem år sedan av överblivna regelrester.
Grillpassen är mycket behagligare nu jämfört med att ha Webern på ben.
Många undrar om trät klarar hettan från klotet och ja. Aldrig märkt en antydan till problem.
Skall bygga en liknande till stugan.

[bild] [bild] [bild]
Väldigt inspirerande att se att något så enkelt kan funka så bra! Tänk att få slippa grisa med betonggjutning med allt vad det drar med sig av formning blandande och slipande. Jag skall bygga en lika dan.

• Gilla
JeLass och 2 till
  • Laddar…
engs
Stiftet Stiftet skrev:
Väldigt inspirerande att se att något så enkelt kan funka så bra! Tänk att få slippa grisa med betonggjutning med allt vad det drar med sig av formning blandande och slipande. Jag skall bygga en lika dan.
Funkar det för Kenji Lopez-Alt funkar det nog för oss vanliga hemmakockar också. :D

• Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Funkar det för Kenji Lopez-Alt funkar det nog för oss vanliga hemmakockar också. :D

[media]
Mmm godis!

Stiftet Stiftet skrev:
Jag kan säga att för mig är nog bygget av den enkla grillbänk något av det bästa jag gjort.
Förutom att det fungerar väldigt bra så har själva grillande blivit mycket enklare. Bygget av bänken tog nog två timmar om jag minns rätt.

ibland ställer jag vår Weber go-anywhere på bänken när det är mycket som skall grillas...

• Gilla
hampasnöret och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.