KA har inte haft ett speciellt hårt jobb i det här fallet, men han vill att det ska vara ordning på alla papper.

Kul att höra att du följt min resa. Klar blir man väl aldrig, det kan säkert trilla in lite fler bilder här framöver på olika detaljer.

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Jag hoppas verkligen på fortsättningen.
Man vill ju gärna se hur det fullbordas både in- och utvändigt. Tomtens utformning och uppväxt, hur er egna snotterodling bidrar till fyllnaden av syltburkarna, m.m.

• Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Grattis, verkligen fint utfört. Perfekt tajming inför julledigheter och kommande vinter med. (y)

• Gilla
Gabbe1 och 2 till
  • Laddar…
stor grattis. imponerande på många sätt. ser gärna bilder från alla rum. god jul

• Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
stor grattis. imponerande på många sätt. ser gärna bilder från alla rum. god jul

• Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Grattis! Ser fram emot alla skoter och fiskebilder framöver vårvintern……

/LOB

• Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Mikael_L
Grattis till att kommit förbi slutbesiktning. Det måste vara skönt.

• Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Grymt bra jobbat! Kul att följa.

• Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Instämmer i hyllningskören.

Kul att se hur bra ni lyckats. :love:

//AA

• Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Bra jobbat! :love:

• Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Vackert, gratulerar till en fin insats!
Har varit väldigt intressant läsning.
(y)(y)(y)

• Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Tack för alla uppmuntrande inlägg, det är riktigt kul att se hur många som uppskattat att följa bygget!
Jag kommer nog fortsätta posta bilder här allt eftersom det finns saker att visa, tex möblering och annan inredning. På sikt blir det nog även ett uthus.

Jag tycker att projektet som helhet har vart kul, visst har det krävt många timmar, både i Saxnäs och på hemmaplan, men då allt flöt på bra och jag höll tidsplanen så tillkom aldrig någon press pga vinter och minusgrader.

Det känns naturligt att stänga kassaböckerna för själva bygget i detta skede och då landar totalen på 1.49 mille. Då återstår att inreda loftet, det mesta materialet till det är redan inköpt, men ett gäng tusenlappar är nog rimligt att anta att det tillkommer. Dock finns i dagsläget ingen tidplan för loftets färdigställande.

• Gilla
  • Älska
magnfris och 43 till
  • Laddar…
Nyårshelg i Saxnäs. Mestadels avkoppling men såklart fortsätter även lite inredning.
Tex installation av tvättmaskin.
Vit frontmatad tvättmaskin under bänkskiva i ett kaklat utrymme med synliga rör och kopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
sunray1 och 23 till
  • Laddar…
En hemmabyggd hatthylla monterades idag. Ekskiva från byggmax, svetsade konsoler och inköpta ankarkrokar.
Två trähyllor med metallstöd, krokar nedanför, jacka hänger, vit vägg, grått golv, röd dörr.
Skapa konto

• Gilla
Bengt Larsson och 24 till
  • Laddar…
Vad kan vara trevligare på nyårsafton än att montera en våningssäng?
Det börjar bli vinter här 5-6 dm snö.
Omonterad vita våningssäng i tomt rum med skruvar på golvpapp.
Skapa konto

Ett snötäckt landskap med träd, taget genom ett fönster, möjligtvis under en resa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Söderslätt och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.