IPTV

H hogge skrev:
Pausfunktionen försvinner ju också. Kommer att sakna möjligheten att pausa för att svara i telefonen, hämta kaffe, toabesök m.m.🤨
titta på streamat så kan du pausa när du vill.

H hogge skrev:
Även möjligheten att ta med boxen i husvagnen försvinner...
.
Nejdå, men du behöver ha internetuppkoppling i husvagnen

H hogge skrev:
Pausfunktionen försvinner ju också. Kommer att sakna möjligheten att pausa för att svara i telefonen, hämta kaffe, toabesök m.m
Det verkar bero på vilka program man ser på....
Med TELE2 hubb så blir det ju så att man kan "åka" i tids-led i programguiden och se på ett program som sändes tex i går. Och medan man tittar kan man pausa för kaffehämtningen också.
Men det verkar vara skillnad på program, ibland säger den bara att man inte kan se annat än live pga rättighets-skäl.
Och detta är det verkliga problemet eftersom det ofta handlar om sport då.
Om det visas samtidigt så kunde man ju när det kommer via antennen spela in den ena matchen/tävlingen medan man tittar på den andra (med en HUMAX-box).
Detta vet jag inte hur man skall kunna simulera i fortsättningen.
Det börjar väl med Tour de Ski vid nyår.....

MathiasS MathiasS skrev:
Tack, det hade jag ingen aaaning om..........
B Bo Berglund skrev:
Det verkar bero på vilka program man ser på....
Med TELE2 hubb så blir det ju så att man kan "åka" i tids-led i programguiden och se på ett program som sändes tex i går. Och medan man tittar kan man pausa för kaffehämtningen också.
Men det verkar vara skillnad på program, ibland säger den bara att man inte kan se annat än live pga rättighets-skäl.
Och detta är det verkliga problemet eftersom det ofta handlar om sport då.
Om det visas samtidigt så kunde man ju när det kommer via antennen spela in den ena matchen/tävlingen medan man tittar på den andra (med en HUMAX-box).
Detta vet jag inte hur man skall kunna simulera i fortsättningen.
Det börjar väl med Tour de Ski vid nyår.....
Precis, liveidrott vill man ju se live. Och nuvarande programkort kan man ju ta med ut dit man inte varken har internet eller 230 volt
MathiasS MathiasS skrev:
Nejdå, men du behöver ha internetuppkoppling i husvagnen
Jag behöver inte internet för att ta med programkort. Kan klara det fint med 12 volt och en antenn i husvagnen

H hogge skrev:
Jag behöver inte internet för att ta med programkort. Kan klara det fint med 12 volt och en antenn i husvagnen
Internet har du i telefonen, bara att köra via den.

Dags att förnya sig.

MathiasS MathiasS skrev:
Internet har du i telefonen, bara att köra via den.

Dags att förnya sig.
Tack för hjälpen........

H hogge skrev:
Jag antar att du menar att du kopplar in kortet i din husvagns-TV så du kan se direkt på alla kanalerna? Men utan att kunna spela in och se i efterhand då...
Efter nyår blir det att köra utan programkort med SVT och TV4...

MathiasS MathiasS skrev:
Internet har du i telefonen, bara att köra via den
Att streama video via telefonen funkar bara ifall man har ett abonnemang med mycket data. I mitt fall har jag 2GB per månad och då blir det ju inte så mycket man kan se per dag.
Men jag har ingen husvagn heller...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
B Bo Berglund skrev:
Att streama video via telefonen funkar bara ifall man har ett abonnemang med mycket data. I mitt fall har jag 2GB per månad och då blir det ju inte så mycket man kan se per dag.
Men jag har ingen husvagn heller...
Tack, äntligen ett vettigt inlägg. Jag har hela 8GB/mån men om jag ska använda det så blir det ju bara några timmars streaming. Och tvillingkort funkar ju i dag, delar av familjen kan titta hemma via boxen när jag är husvagnen och kör med tvillingkortet.

Problemet med att köra TV via det mobila bredbandet är att nätet allt för ofta saknar kapacitet för alla användare, även om man har obegränsad mängd.

Vi försökte nu i somras (2024) att försöka se sändningarna från OS i Paris via Max i en av västkustens campingmetropoler. Det hjälpte inte att vare sig byta telefon eller nät (4G/5G) via olika operatörer. Allt laggade helt bedrövligt.

• Haha
AndersS
  • Laddar…
FIBER! Is king!
Och antenn förstås, vilket var varför vi höll oss till Boxer via antenn så länge det gick!

GoForIt GoForIt skrev:
Problemet med att köra TV via det mobila bredbandet är att nätet allt för ofta saknar kapacitet för alla användare, även om man har obegränsad mängd.

Vi försökte nu i somras (2024) att försöka se sändningarna från OS i Paris via Max i en av västkustens campingmetropoler. Det hjälpte inte att vare sig byta telefon eller nät (4G/5G) via olika operatörer. Allt laggade helt bedrövligt.
Känner igen detta. Inte otänkbart att operatörerna bygger ut kapaciteten. Så skedde här i ett område där det finns en välbesökt sportanläggning. Ett antal nya antenner på en ny mast gav tillräcklig kapacitet.
Operatörerna vill ha trafik i systemet och bygger ut där det finns kapacitetsproblem.

Sedan är det kanske lite speciellt med OS och invigningen.

E etompau skrev:
Sedan är det kanske lite speciellt med OS och invigningen.
Och campingmetropol...

• Haha
Dilato
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är ju just det som diskuteras här....
Att Boxer går ifrån sändning via antenn till att köra "streamat" är just det som gör att man är beroende av hur deras streamingtjänst fungerar tex vid paus. Vi provade idag efter att ha kommit hem med att se i efterskott och om man vill läsa en resultatlista utan att den försvinner så tryckte vi bara Paus-knappen förut och bilden stannade. Nu är det en flerknappsoperation och dessutom så visas en idiotisk overlay under pausen så det går inte att läsa listan då (ett exempel från skidåkningen idag).
Men eftersom jag fortfarande kunde se TV6 nyss så tog jag och kollade i HUMAX-programguide framåt och hittade detta:

TV-programguide med markering av kanaler som "har utgått", bland annat TV3 HD och Kanal 5 HD, samt att TV6 visar "Pacific Blue".

Dvs sluttiden är i morgon 2/1-25 kl 09:30. Alla kanaler utom SVT och TV4 var markerade så här...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.