C cpalm skrev:
Betalvägg tyvärr...

Och va fan, inte vilken betalvägg som helst:
[bild]
6 995 kr per år, plus moms, för att få läsa deras blaska? 😮
Då får man förvisso rabatt första 3 och sedan 12 månaderna.
Ett riktigt toppenerbjudande! 😂

Jag avstår nog.
Min DN-prenumeration gjorde att det bara var att logga in för mig.

Så betalar du för någon media i bonnier koncernen så funkar det att logga in.

Det är rätt många dagstidningar och magasin.

Här är den långa listan!
https://konto.bonniernews.se/hitta-din-prenumeration/

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
C
S skogaliten skrev:
Så betalar du för någon media i bonnier koncernen så funkar det att logga in.
Tydligen skall man ha DN Digital Premium eller +Allt-paketet för 249 kr/mån.

Fast än mer komiskt att man kan välja mellan att läsa > 100 tidningar för 249 kr/månad utan bindning eller att läsa enbart Dagens Media för ~750 kr/månad och 12 månaders bindningstid. 😂

Ursäkta off topic...

• Gilla
  • Haha
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Fast än mer komiskt att man kan välja mellan att läsa > 100 tidningar för 249 kr/månad utan bindning eller att läsa enbart Dagens Media för ~750 kr/månad och 12 månaders bindningstid.
Har du kollat på vad Readly ger för pengarna? 😀

S
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
MultiMan
C cpalm skrev:
Tydligen skall man ha DN Digital Premium eller +Allt-paketet för 249 kr/mån.

Fast än mer komiskt att man kan välja mellan att läsa > 100 tidningar för 249 kr/månad utan bindning eller att läsa enbart Dagens Media för ~750 kr/månad och 12 månaders bindningstid. 😂

Ursäkta off topic...
De har ständiga erbjudanden till mycket lägre priser. tecknade i februari 2024 ett år för 39 kr i månaden + Allt (via lokaltidningen). För drygt en månad sedan tröttnade jag på den usla propagandajournalistiken i DN, blev förbannad och sa upp det, trots priset. Det stängdes av nästan direkt, till skillnad från andra som löper hela perioden man tecknat sig.
För två veckor sedan saknade de mig igen och erbjöd 19kr/mån i 6 månader, så jag tänkte, det är ju mer än DN och tecknade igen. Ändå inte så illa med tanke på hur mycket tidningar man får för dryga 100kr för ett halvår. Läste lite om Östra Göinge ett tag då jag är född och uppväxt där eftersom både Norra Skåne och Kristianstadsbladet ingår, t ex.

Vad är bättre med Huben än att köra via appen???
Har precis tvingat mig till att börja använda TV-2 appen i Samsung TV’n och hjälpligt börja fatta användning och användargränssnitt.
Nu kom Minihubben hem via Postnord…
Ska jag börja krångla med den???

F FDT skrev:
Har precis tvingat mig till att börja använda TV-2 appen i Samsung TV’n och hjälpligt börja fatta användning och användargränssnitt.
Nej, fortsätt använda appen om du vill. Hubben kan du ha till en extra tv tex

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nej, fortsätt använda appen om du vill. Hubben kan du ha till en extra tv tex
Ser dom inte att det är flera som tittar via samma abonnemang då?

B Bo Berglund skrev:
Appen ingår i abonnemanget

B Bo Berglund skrev:
I abonnemangsvilkoren anges hur många som kan streama samtidigt.

Jag vet bara att ViaPlay (hos ALLENTE) verkar ha ändrat villkor så att vi inte längre kan se sport på två TV samtidigt, de visar bara ett meddelande att man måste avsluta den andra strömmen först. Detta händer när man startar en utsändning på den ena TV:n först och sedan på den andra i ett annat rum...
Men kanske BOXER inte funkar likadant som ALLENTE då?

F FDT skrev:
Det jag har sett hittills är att det är lättare ett se program man "missade igår" i hubben.
I hubben plockar man fram hela TV-tablån från igår och väljer kanal
I appen fick jag välja kanal först och sedan gå tillbaka i tiden.
För mig känns det som att jag har bättre överblick med hubben

• Gilla
FDT
  • Laddar…
B Bo Berglund skrev:
Jag vet bara att ViaPlay (hos ALLENTE) verkar ha ändrat villkor så att vi inte längre kan se sport på två TV samtidigt, de visar bara ett meddelande att man måste avsluta den andra strömmen först. Detta händer när man startar en utsändning på den ena TV:n först och sedan på den andra i ett annat rum...
Men kanske BOXER inte funkar likadant som ALLENTE då?
De flesta brukar ha någon sådan begränsning i sina abonnemang. Man får läsa det finstilta för att veta säkert.

MathiasS MathiasS skrev:
Om ”inspelning” är det största problemet så är det ju bara att börja använda kanalernas play-appar som du tex kan köra från tv hub-mini du får. Det löser 90% av ditt behov att spela in saker.

Generellt är det väl ingen skillnad på vilka kanaler du kan se, det är bara det att du måste titta på dessa via tv-hubben istället, dvs streama.
Pausfunktionen försvinner ju också. Kommer att sakna möjligheten att pausa för att svara i telefonen, hämta kaffe, toabesök m.m.🤨

• Gilla
john68
  • Laddar…
H hogge skrev:
Pausfunktionen försvinner ju också. Kommer att sakna möjligheten att pausa för att svara i telefonen, hämta kaffe, toabesök m.m.🤨
Även möjligheten att ta med boxen i husvagnen försvinner...
.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.