22 834 läst · 343 svar
23k läst
343 svar
BOXER slutar sända via antenn - vad göra....
Om du har ett TV4 play abb redan så måste du avsluta det och sedan använder du den inloggningen du haft för att logga in (fast ditt nya lösenord nu då). Jag gjorde det där igår och det fungerar, men notera att jag hade ett konto på tv4 redan.
Tjänsten du får är tv4 play plus, men med reklam.
Tjänsten du får är tv4 play plus, men med reklam.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 174 inlägg
Du kan gå in på TV4Play, klicka på din profil och där under 'konto' står det var du har för abb. Har du bara haft ett gratis abb från TV4-Play går det att aktivera, men har du det från någon annan operatör, eller betalar, måste du som sagt avsluta det.B Bo Berglund skrev:Tack för tipset!
Jag gjorde detta och fick då ställa in ett nytt lösenord via ett email som kom från dem.
Men nu undrar jag om inte detta är ett sånt här gratisabonnemang som man inte behöver gå via Allente för att få?
Jag måste ha provat på det för länge sedan, det är ett sånt med reklam och utan bindningstid eller så. Aldrig använt det....
Men när jag ser in i det så verkar det som att inget talar för att det är via Allente som jag har det nu. Hur ser man om det är så? I Allentes mina sidor verkar TV4play fortfarande vara oaktiverat....
Kanske måste jag på nåt sätt avsluta TV4Play-abonnemanget för att sedan åter aktivera via Allente????
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Först:[SKPG]Zamora skrev:
Jag inser att jag blandat ihop sakerna genom att fråga om denna app-aktivering i ALLENTE i en tråd som rör BOXER/TELE2.
Detta är ju inget som rör BOXER...
Men för att avsluta detta med TV4Play/Allente:
Jag ändrade som beskrevs ovan mitt lösenord till TV4Play så att jag kunde logga in.
Men väl där och efter att ha sett att det var ett gratiskonto så hittade jag inget sätt att avsluta det...
Och det gick inte att aktivera via Allente heller.
TV4Plays beskrivning av hur man skall göra för att avsluta stämmer inte för när man kommer dit där man skall kunna avsluta så finns ingen länk till hanteringen!
Så nu funderar jag på att byta mailkonto för TV4Play i stället eftersom jag hittat en sån inställning. Då skulle själva kontot finnas kvar men inte längre kopplat till mitt mailkonto för Allente. Jag har ett par andra mailkonton som kan fungera.
Besvärligt är det i vart fall.
PS: Jag hittade en kontaktsida där man kunde fylla i ett formulär med synpunkter/frågor så jag beskerv mitt problem där. Få se om de svarar. DS
Jag hade gratiskonto hos TV4, det var först när jag valde alternativet att jag inte hade något konto som det gick att aktivera via Allente. Jag kunde sedan fortsätta med samma lösenord som tidigare men det tog en stund innan det uppdaterades hos TV4 att jag hade plustjänsten.
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Jag har nu hittat ett sätt att helt och hållet radera all information om mig från TV4.
Man fick gå via nån hjälpkedja med svar och där hittade jag en radera kontot-knapp.
Slutligen kommer man hit:
Så jag tänker använda detta för att helt radera mig och mina data från TV4.
Sen borde det gå OK att aktivera...
Varför ska det ta uppåt en månad att få bort data????
Man fick gå via nån hjälpkedja med svar och där hittade jag en radera kontot-knapp.
Slutligen kommer man hit:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så jag tänker använda detta för att helt radera mig och mina data från TV4.
Sen borde det gå OK att aktivera...
Varför ska det ta uppåt en månad att få bort data????
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Går inte att aktivera TV4Plus annars därför att mitt tidigare gratiskonto är i vägen.
Jag har provat och det går åt skogen.
Nu är i alla fall det gamla kontot borta så det borde gå att aktivera (= skapa ett nytt) via ALLENTE.
Jag har provat och det går åt skogen.
Nu är i alla fall det gamla kontot borta så det borde gå att aktivera (= skapa ett nytt) via ALLENTE.
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
En annan fråga angående ALLENTE (off topic)::
När man aktiverat tex Amazon Prime, hur kan man sedan streama det innehållet?
Dyker det upp inne i ALLENTE-appen eller måste man installera något mera i sin TV?
Samma fråga ang TV4Play?
Vår TV har en knapp på fjärren som det står "Amazon" på, om man trycker där kommer man till Amazon Prime då (via ALLENTE?)?
Svar:
Ja det gör man och det finns inget där som har med ALLENTE att göra....
Man uppmanas att logga in och allenteinloggningen fungerar inte.
Jag har ju ett konto hos Amazon redan eftersom jag handlat där och jag vill inte döda detta för att få in Amazon Prime i TV:n....
Dyker det upp inne i ALLENTE-appen eller måste man installera något mera i sin TV?
Samma fråga ang TV4Play?
Vår TV har en knapp på fjärren som det står "Amazon" på, om man trycker där kommer man till Amazon Prime då (via ALLENTE?)?
Svar:
Jag har ju ett konto hos Amazon redan eftersom jag handlat där och jag vill inte döda detta för att få in Amazon Prime i TV:n....
Redigerat:
Verkar som Teracom hoppas på att ett antal aktörer stannar kvar som fri-tv efter nyår, enligt intervju hos Dagens Media:
https://www.dagensmedia.se/ljud-och...rknatet-kostnaden-hamnar-hos-skattebetalarna/Vad ska ersätta avhopparna i muxarna?
– Teracom undersöker för närvarande marknadsefterfrågan på ytterligare aktörer som kan vara intresserade av att sända fri-tv. Vi utforskar också vidareutvecklingen av dagens tekniska plattformar för mediedistribution och kommer att bidra i den pågående distributionsutredningen.
Om ni ska tillämpa kostnadsorienterad prissättning, vad händer då med kostnaden för övriga kunder i marknätet när Boxers stora intäkt försvinner vid nyår?
– Kostnaderna för fri-tv-kunder kommer att öka. Teracoms ambition är att via nya uppdrag söka kostnadsavlastning för tv.
Hur budgeterar ni för 2025?
– Vi budgeterar givet förutsättningarna beskrivna ovan och har en stabil finansiell plan för de kommande åren.
Betalvägg tyvärr...S Sp1nd3l skrev:
Och va fan, inte vilken betalvägg som helst:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
6 995 kr per år, plus moms, för att få läsa deras blaska? 😮
Då får man förvisso rabatt första 3 och sedan 12 månaderna.
Ett riktigt toppenerbjudande! 😂
Jag avstår nog.
Har man abonnemang/prenumeration på någon av "Bonnier News" medier så kan man läsa "Dagens media" eftersom den ingår i "Bonnier news"C cpalm skrev:
Du laddar ner Prime-appen för att titta på Prime-innehåll och TV4Play-appen för att titta på TV4-innehåll streamat. Det dyker inte upp något nytt i Allenteappen.B Bo Berglund skrev:En annan fråga angående ALLENTE (off topic)::
Samma fråga ang TV4Play?
Svar:
Att allt innehåll vi betalar för dyker upp i någon universalapp för allt kan man ju önska sig från Jultomten, men det lär ta några år innan vi är där. Jämför med Spotify och resan musikbranschen gjorde.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 174 inlägg
Du måste aktivera dessa streamingtjänster via Allentes hemsida. Länka till befintligt konto eller skaffa nyttB Bo Berglund skrev:En annan fråga angående ALLENTE (off topic)::
Samma fråga ang TV4Play?
Svar:
Sedan används respektive tjänsts app.