Boxer ägs av tele2. Dom har olika minihubbar
Deras respektive abonnemang har lite olika detaljer, men i stort sett samma grej.
Man kan byta från Boxer till Tele2 utan krångel, åtminstone blev det så för mig
Jag gick in på Tele2s hemsida och bad dom ringa mig, så slapp jag telefonkö
Efter en kvart eller så ringde dom upp
Lite gnäll från min sida om "måste jag kasta en tusing i månaden på internet och 20 lax på en fiber, så erbjöd dom obegränsat mobilt bredband för 148/mån, ännu i början
Han guidade mig igenom ett snabbt byte med väldigt lite insats från min sida
Ny puck och router i posten på ett par dagar, och efter månadsskiftet gick all gång utan trassel. All kred till säljsupporten på Tele2

S
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Boxer ägs av tele2. Dom har olika minihubbar
Deras respektive abonnemang har lite olika detaljer, men i stort sett samma grej.
Man kan byta från Boxer till Tele2 utan krångel, åtminstone blev det så för mig
Jag gick in på Tele2s hemsida och bad dom ringa mig, så slapp jag telefonkö
Efter en kvart eller så ringde dom upp
Lite gnäll från min sida om "måste jag kasta en tusing i månaden på internet och 20 lax på en fiber, så erbjöd dom obegränsat mobilt bredband för 148/mån, ännu i början
Han guidade mig igenom ett snabbt byte med väldigt lite insats från min sida
Ny puck och router i posten på ett par dagar, och efter månadsskiftet gick all gång utan trassel. All kred till säljsupporten på Tele2
Du glömde att Comhem. (utred det😀)
Boxer och TELE2 har samma mini hub och TV hub. Pris och kanaler varierar dock (marginellt)

comhem, hur kunde jag glömma dom? (jag trodde väl att dom dog med Kabel--TV)
Samma hub?
På utsidan, nja, Det är olika loggor på dom
Tekniskt? nja, men inte samma programvara inuti. När man startar dom kommer det upp olika bilder, dom visar bara ditt abonnemang, och det går knappast att logga in på tele2 i en boxerhub.
Så samma, nej.
Liknande, ja
Byter man Boxer till Tele2 måste man byta hub.
Båda är lika lätta att använda, kan man den ena kan man den andra

• Haha
styren
  • Laddar…
Eftersom man oavsett abonnemang ska köra Tele2s play app spelar det ingen roll vilken "minihubb" man använder. Så länge man kan installera appen kommer det fungera fint.

Varför behöver man byta till Tele2s "hub" om man ska ha abonnemang via Tele2? Det tror jag inte riktigt på.

• Gilla
styren
  • Laddar…
S
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
comhem, hur kunde jag glömma dom? (jag trodde väl att dom dog med Kabel--TV)
Samma hub?
På utsidan, nja, Det är olika loggor på dom
Tekniskt? nja, men inte samma programvara inuti. När man startar dom kommer det upp olika bilder, dom visar bara ditt abonnemang, och det går knappast att logga in på tele2 i en boxerhub.
Så samma, nej.
Liknande, ja
Byter man Boxer till Tele2 måste man byta hub.
Båda är lika lätta att använda, kan man den ena kan man den andra
Ett annat klistermärke! 😆 Möjligt du har rätt- undersök gärna
Du har glömt att Comhem köpte Boxer, och att sedan TELE2 köpte hela rasket.

MathiasS MathiasS skrev:
Eftersom man oavsett abonnemang ska köra Tele2s play app spelar det ingen roll vilken "minihubb" man använder. Så länge man kan installera appen kommer det fungera fint.

Varför behöver man byta till Tele2s "hub" om man ska ha abonnemang via Tele2? Det tror jag inte riktigt på.
JSista dagarna med Boxer hub/abonnemang funkade hubben bra, och jag kunde köra Tele2-appen samtidigt på plattan.
Sen fick hg hem Tele2.hubben sista veckan i månaden
Den fungerade inte,
Efter månadsskiftet slutade Boxer-hubben funka , men Tele2-hubben fungerade fint
Ingen skillnad på appen, den kräver fortfaran bank-id för att logga in på ny enhet
Hubben är väl kodad som hårdvaru-ID för att visa att du har betalat.
Om du inte tror mig får du väl kolla med Boxer och/eller Tele2.supporten
,

MathiasS MathiasS skrev:
Boxer och tele2 är samma företag.
Det var någon här som tidigare lyckades få en bättre deal på samma abonnemang genom att ringa TELE2-support i stället för Boxer support.
Dessutom svarade Tele2 snabbare. (om jag kommer ihåg rätt)
Detta var varför jag frågade.

ÅkeSun ÅkeSun skrev:
JSista dagarna med Boxer hub/abonnemang funkade hubben bra, och jag kunde köra Tele2-appen samtidigt på plattan.
Den fungerade inte,
Efter månadsskiftet slutade Boxer-hubben funka , men Tele2-hubben fungerade fint
Ingen skillnad på appen, den kräver fortfaran bank-id för att logga in på ny enhet
,
Ja det är förstås teoretiskt möjligt att de kan göra så, så rätt påstående är då att man kan använda vilken annan GoogleTV kompatibel hårdvara man vill oavsett abonnemang.

....men om du tar din boxer-minihubb och avinstallerar Tele2appen och sedan installerar den igen + loggar in med bankID osv på ditt Tele2 abonnemang, visst fasen fungerar det då?

Jag tror att vi ska sluta snacka om appen i hubben, Den del mjukvaran som reglerar TV-tittandet är INTE samma som Tele2-appen på Gppgle play.
TV-kanalerna ligger i en egen meny installerad av leverantören.Övriga appar som Netflix, SVT play youtube m.fl. ligger i en annan meny.Där finns ingen tele2-app
Jag tror inte att man kan avinstallera TV-delen från Tele2 eller boxerhubben, förmodligen är det spärrat.
.
För övrigt ar TV-menyn i tele2-hubben bättre än appen på datorn., Dom är ganska olika, även om dom har ungefär samma funktioner
Så en gång för alla, tele2-hubben är inte samma grej som google-hubben eller boxerhubben. Se det istället som en hårdvara för att titta på tele2-utbudet.

S
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Den fungerade inte,
,
Inte konstigt att det är invecklat att logga in. Dom ändrade inloggningen under den tiden ("dom" = Boxer/TELE2/Comhem) ( för att förbättra kundernas säkerhet officiellt, inofficiellt för att förhindra delade konton antagligen..)

Hubbens primära uppgift är väl att omvandla den krypterade sändningen, samt att fungera som ID. Att skydda materialet.

(från vanlig dator)
När man skriver in adressen boxerplay.se så vidarebefodras man till tele2play.se. När man loggar in där så omdirigeras man till comhem. (här har du lite till att utreda 😀)

B Bo Berglund skrev:
Jag får ringa till dem i morgon, enligt webben så har de öppet på lördagar också....
När det gäller SVT så kan jag ju låta min Linux-server "spela in" direktsändningar från SVTplay när de inte kommer att finnas i efterskott (jag tror att tex sportsändningar knappast finns).
Och program som Vetenskapens Värld som jag serieinspelar nu kan jag kanske arrangera en egen serieinspelare för så jag inte behöver manuellt starta varje inspelning.
Men det blir ju en massa strul innan jag fått det att rulla och funkar bara för SVTPlay.
Och SVT är ju fortfarande åtkomligt via min nuvarande box...

Alla andra kanaler däremot är ju oåtkomliga för hempulade inspelningsfunktioner. 🤬☹️
Hur fixar man en sådan serverlösning?

M maxmsm skrev:
Hur fixar man en sådan serverlösning?
Medelst en Ubuntu Server-PC där man kör nerladdningsscript på bestämda tider (via at-funktionen).
Nerladdningsscriptet måste ha en källa och för SVT är den känd men för andra får man leta på nätet.
Jag tittar på MSNBC nu i valtider i USA och har just en sådan här tidsinställd inspelning så jag kan se kvällsprogrammen i USA, som sänds mitt i natten vår tid. Det gör jag på förmiddagen i stället.
Men det kräver en hel del pillande med ffmpeg, curl och andra hjälpprogram att få till det.

Och fungerar knappast för de kanaler som TELE2/Boxer distribuerar via sina abonnemang...
Du behöver vara programmerare som jag.

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det går ju spela in SVT 1,2 TV4 samt Kunskapskanalen eller SVT24/Barnkanalen så säljarna ljuger ju inte.
Om man som jag kan få in grannlandets sändningar också så är det bara bra att priserna rasar...

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
BirgitS
Även nu på morgonen gick det att få in de kodade kanalerna fast programkortet skulle ha slutat att fungera. Hur är det för er andra?

BirgitS BirgitS skrev:
Hur är det för er andra?
Funkar helt OK än så länge att se på CNN, National Geographic, TV6 etc.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.