28 027 läst · 374 svar
28k läst
374 svar
BOXER slutar sända via antenn - vad göra....
Men jag tycker Google är rätt tydliga med att produkten är nedlagd och att det bara är "restlager" kvar. Visst kanske man fortfarande kan hitta en men Elgiganten har den bara i lager i två butiker och Netonnet i under hälften av butikerna.MathiasS skrev:
Det är väl Google TV Streamer som är ersättaren men det är ju en helt annan typ av produkt än Chromecast.
Sen har exempelvis Amazon ett gäng "chromecastkopior" som kanske är dugliga ersättare, exempelvis:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 656 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 656 inlägg
Det verkar fortfarande gå att casta från en mobil etc. om det är det du saknar.Alfredo skrev:
https://www.netonnet.se/art/tv/medi...t/google-google-tv-streamer-4k/1035588.18273/ Produktbeskrivningen
Jag förstår inte riktigt din invändning.Alfredo skrev:Men jag tycker Google är rätt tydliga med att produkten är nedlagd och att det bara är "restlager" kvar. Visst kanske man fortfarande kan hitta en men Elgiganten har den bara i lager i två butiker och Netonnet i under hälften av butikerna.
Det är väl Google TV Streamer som är ersättaren men det är ju en helt annan typ av produkt än Chromecast.
Ja, Google har sagt att man slutar tillverka den moderna Chromecasten som har GoogleTV inbyggd. De har också sagt att man fortsätter med uppdateringar som vanligt. Det betyder att om man behöver en sådan produkt så är det bara att beställa en, den finns överallt att köpa.
GoogleTV Streamer är inte en helt annan typ av produkt. Det är en mediaspelare som man kan ladda appar i, precis som den Chromecasten med GooglTV, precis som en AppleTV osv.
Dock är inte fokus på att göra den så billig som möjligt vilket var fallet med Chromecast serien. För den som ska titta på TV är dock den största skillnaden att enheten är trådansluten.
Är det ok med wifi-anslutning för TV-streaming, köp en Chromecast HD eller 4k, vill du ha trådbundet istället, köp en AppleTV eller en Google TV Streamer. Ska du spela spel, köp inte en Chromecast.
Det låter lite som att stå framför mjölken på ica och klaga på att det bara är 25 liter kvar när du ändå inte dricker mjölk?Alfredo skrev:
Vill du ändå ha mjölk, köp det du tänker dricka upp den närmaste tiden och fundera sedan inte mer på det.
Min fråga som startade denna deldiskussion var:
Och utifrån den frågan förstår jag inte ditt svar.Alfredo skrev:
Men vi kan släppa det. Jag tror mig förstå framtiden för Chromecast tillräckligt bra för att vara nöjd.MathiasS skrev:
Ok, då gör jag ett nytt försök till svar.Alfredo skrev:
1. Köp de Chromecasts du behöver nu, de kommer hålla för evigt.
2. Om de mot förmodan går sönder, googla "mediaspelare med Google TV" så hittar du flera alternativ som fungerar likadant som en Chromecast.
3. Om du inte är nöjd med det heller så köper du en Google Streamer om du gillar Android och en AppleTV om du gillar IOS/Apple.
Vi kör Google TV på kökstvn och hemmabion. På landet samma sak till 2 TV-apparater. Samma look and feel och givetvis samma utbud. Google kommer givetvis att fortsätta att sälja Chromecast/Google TV/Streamer i olika skepnader. De verkar ha lite "otur" med produktväxlingen och supply chain just nu.MathiasS skrev:Ok, då gör jag ett nytt försök till svar.
1. Köp de Chromecasts du behöver nu, de kommer hålla för evigt.
2. Om de mot förmodan går sönder, googla "mediaspelare med Google TV" så hittar du flera alternativ som fungerar likadant som en Chromecast.
3. Om du inte är nöjd med det heller så köper du en Google Streamer om du gillar Android och en AppleTV om du gillar IOS/Apple.
Medlem
· Stockholm
· 1 435 inlägg
Är det så att ni som kör Google Streamer eller AppleTV inte har ett Boxerabonnemang?
För i så fall är det ju knappast relevant i denna tråd som ju handlar om hur man skall fortsätta att se de kanaler man har på sitt abonnemang hos Boxer när marknätet kopplas bort.
Men om de ovanstående klarar av att köra Boxer-betalkanalerna är det ju annorlunda.
Jag antar att TELE2-Play appen kan installeras på Google-enheten och därigenom nå Boxer-abonnemanget, men hur är det med AppleTV?
(Jag har bara en gång för c:a 12 år sedan haft en iPhone och en Mac (för mjukvaruutveckling) men jag flydde snart från Apples produkter).
För i så fall är det ju knappast relevant i denna tråd som ju handlar om hur man skall fortsätta att se de kanaler man har på sitt abonnemang hos Boxer när marknätet kopplas bort.
Men om de ovanstående klarar av att köra Boxer-betalkanalerna är det ju annorlunda.
Jag antar att TELE2-Play appen kan installeras på Google-enheten och därigenom nå Boxer-abonnemanget, men hur är det med AppleTV?
(Jag har bara en gång för c:a 12 år sedan haft en iPhone och en Mac (för mjukvaruutveckling) men jag flydde snart från Apples produkter).
Streamer eller en AppleTV installerar appar från Google play respektive Apples Appstore, och där finns Tele2 Play tillgängligt. Dvs, Tele2 Play appen fungerar på båda dessa enheter, med betalkanaler för den som har abonnemang via Boxer.B Bo Berglund skrev:Är det så att ni som kör Google Streamer eller AppleTV inte har ett Boxerabonnemang?
Man kan lägga till här att iprincip alla bolag som streamar TV (Netflix, Viaplay, Disney, MAX, Amazon Prime, TV4, SVT, allente osv) tillhandahåller appar för både Apple och GooglTV/Android.
Redigerat:
En Google TV är som en Android mobil utan skärm med en separat fjärrkontroll. Det går att ladda ner många Androidappar som Tele2 play, Netflix, Youtube, Allente, HBO, SVT play, Amazon Prime, Deezer, TV4 play, Bredbandskollen osv. Sen behövs det ofta ett abonnemang för att kunna använda apparna.B Bo Berglund skrev:Är det så att ni som kör Google Streamer eller AppleTV inte har ett Boxerabonnemang?
För Tele2 så behövs det ett streamingpaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du vill ha kvar ungefär de kanaler som Boxer erbjöd behöver du köpa någon sorts abonnemang hos någon operatör, Telia, telenor, tele2 eller Allente,B Bo Berglund skrev:Är det så att ni som kör Google Streamer eller AppleTV inte har ett Boxerabonnemang?
Bpxer ägs av tele2, så sannolikt försvinner varumärket Boxer så småningom
För att sedan titta på detta abonnemang behöver du lämplig hårdvara,
.SmartTV
.Cooglepuck av någon sort
.Applegrunka
.Parabol
och säkert några till, son säkert entusiasterna kommer att påpeka
Vad jag vet är det bara parabolen som kan leverera betalkanaler utan internet.anslutning.
Men om du utöver gemmeldags TV på tidtabell,linjär-TV vill kunna
se program på andra tider, eller se gamla filmer eller nåt, behöver du alltid internet, ingen aldrig så magisk box ger dig betalkanaler gratis.i varje fall lagligt
Så vi måste hålla isär abonnemang och hårdvara, även om olika abonnemang ofta inkluderar hårdvara.
I min övergång vill jag tro att Tele2s ambition att införliva Boxerkunderna i sin kundkrets, faktiskt gav mig ett förbannat bra internet-abonnemang. Genom att säga upp Boxer med extrakort och byta ut till samma tjänster hos Tele2, så fick jag mobilt bredband och TV på två burkar (en puck och en App i plattan) för mindre eller samma kostnad.
Förmodligen kommer dom inte vara så här generösa särskilt länge. Jag tolkar det som arr dom är snälla mot sura Boxerkunder fös att tysta kritiken lite. Nptera att jag tog overgången diekt med Tele2, inte Boxersupporten. Så gjorde jag, och blev nöjd.
Medlem
· Stockholm
· 1 435 inlägg
Kan man flytta abonnemang från Boxer till TELE2?
Och få bättre prisbild?
Boxer har redan skickat ut sin hårdvara, som faktiskt inte ens behövs givet att TV själv kan köra appen TELE2 Play..
Och få bättre prisbild?
Boxer har redan skickat ut sin hårdvara, som faktiskt inte ens behövs givet att TV själv kan köra appen TELE2 Play..