27 301 läst · 373 svar
27k läst
373 svar
BOXER slutar sända via antenn - vad göra....
Nu har man ägnat dagen åt Tele2 s urusla kundtjänst. Det började med 50 minuters kö. Väl framme skulle damen koppla mig till TV avdelningen men kopplade i stället bort mig. Ny kö, framme efter 1 timme och 10 minuter för att sedan köa i avvaktan på TV avdelningen. Svar efter ytterligare 1 timme och 30 minuter. Problemet löstes efter 30 sekunder!
Sammanfattningsvis snabbt svar som tog mer än 3 timmar att vänta på.
Sammanfattningsvis snabbt svar som tog mer än 3 timmar att vänta på.
Så gör jag också. Jag vägrar använda fler fjärrkontroller, så jag har inte installerat den där mini-huben jag fick hemskickat. Tycker att Tele 2-appen funkar rätt bra. Kanske lite långsam när man startar upp den. Men jag tror man vänjer sig. Allt i livet behöver inte gå så jäkla fort.putte22 skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 435 inlägg
Intressant utveckling:
För ett halvår sedan eller så så såldes HUMAX-boxarna på Tradera för uppåt 2500-3000 kr efter omfattande budgivning.
Men nu ligger de kvar om de har ett utbudspris över c:a 300 kr. Finns minst 10 auktioner på gång nu och inga giltiga bud.....
Vad kan det bero på???? 🙄
För ett halvår sedan eller så så såldes HUMAX-boxarna på Tradera för uppåt 2500-3000 kr efter omfattande budgivning.
Men nu ligger de kvar om de har ett utbudspris över c:a 300 kr. Finns minst 10 auktioner på gång nu och inga giltiga bud.....
Vad kan det bero på???? 🙄
Inte så konstigt. Utbudet (frekvensutrymmet) via antenn har varit begränsat, medan via internet är det i princip obegränsat. Så utbudet har varit större via fiber/internet, eftersom motsvarande kanaler inte har haft sändningstillstånd via antenn.N nissebrun skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 435 inlägg
Eller att värdet på den "inspelningsbara boxen" fallit betydligt sedan antalet kanaler den hanterar gått från 70-80 till 5, alla gratiskanaler....MathiasS skrev:
Och dessa hanteras ju av alla TV-apparater utan abonnemang.
Då är det bara inspelningsfunktionen kvar att skaffa box för och det är svårt att motivera det gamla begagnat-priset för boxen.
Länge sedan jag gjorde det- förvirrad nu.
Men hur loggar man in på boxer.se respektive tele2play. Funkar det bara via bankid? Uppriktig fråga!
Vart tog alla passwords vägen?
Gillar inte utvecklingen att allt skall skyddas till överdrift och krånglas till.
Men hur loggar man in på boxer.se respektive tele2play. Funkar det bara via bankid? Uppriktig fråga!
Vart tog alla passwords vägen?
Gillar inte utvecklingen att allt skall skyddas till överdrift och krånglas till.
Inga hack eller micropauser? Eller felkod 001 eller 016? Jag blir tokig på hubben hos min mor. Bilden fryser och det snurrar nån cirkel och sen kommer det igång för att sen frysa.N nissebrun skrev:
Vi hade Boxers TV-hub en kort period för några år sedan.
Den är inte saknad kan jag säga (och inte linjär-TV heller, appen funkade väl hyfsat, men vi såg ingen mening att fortsätta då det finns så mycket annat och betydligt mer prisvärt)
Den är inte saknad kan jag säga (och inte linjär-TV heller, appen funkade väl hyfsat, men vi såg ingen mening att fortsätta då det finns så mycket annat och betydligt mer prisvärt)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 620 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 620 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 435 inlägg
Liknande trådar
-
Företag slutar ange essentiella data?
Teknik -
Akut - toalett som inte slutar att rinna får ej upp cisternlocket
Vatten & Avlopp -
Boxer garageportöppnare med fjärrkontroll trådlös kontakt 1000N
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hjälp! När slutar det lukta av asfalt? (Fuktisolering av källare)
Grund & Markarbeten -
Boxer slutar med programkort?
Teknik