22 864 läst · 343 svar
23k läst
343 svar
BOXER slutar sända via antenn - vad göra....
Det är en vanlig Google Chromecast som funnits länge på marknaden. I den Tele2s play app som inte är speciellt dålig. Du kan ju både titta på tablå tv och streama befintligt material. Och köra andra streamingappar om du vill (Netflix, Disney +, TV4 plus, Viaplay, Max, Prime osv)G gluecifer skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Förklara gärna detta....MathiasS skrev:
I min rätt nya LG TV så kan jag ladda in appen TELE2_Play, men den är märkt "Gratis" och med 2 * av 5 i betyg...
Är det vad man skall ha direkt i TV:n?
En sån här app måste ju ha kontakt med ens Boxerkonto (ej gratis) för att kunna visa det innehåll man betalar för, eller hur???
Du loggar in i appen med inloggningsuppgifter från boxer. Jag minns inte proceduren för att få tag i uppgifterna, har för mig att du kan scanna en qr-kod i appen och sedan identifiera dig med BankID.B Bo Berglund skrev:Förklara gärna detta....
I min rätt nya LG TV så kan jag ladda in appen TELE2_Play, men den är märkt "Gratis" och med 2 * av 5 i betyg...
Är det vad man skall ha direkt i TV:n?
En sån här app måste ju ha kontakt med ens Boxerkonto (ej gratis) för att kunna visa det innehåll man betalar för, eller hur???
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 174 inlägg
Gjorde det hos en äldre kund i veckan. Panasonic Smart-TV där hon körde SVT Play ibland, annars marksända kanaler via Boxer. Istället för att använda Huben och lära sig en ny fjärrkontroll laddade jag ner Tele2-appen i hennes Panasonic så kunde hon fortsätta använda samma fjärr som redan var bekant.
Scanna qr-koden, logga in med BankId.
Scanna qr-koden, logga in med BankId.
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Jag testade att installera TELE2-appen på min 43" LG TV som köptes i maj 2020.MathiasS skrev:
När jag startade den så kunde jag logga in och då visades en QR-kod som jag läste av med telefonen och sedan var det en kod att mata in, men den var förinmatad så jag behövde inte knappa. Och nånstans där blev jag anmodad att starta BankID på min telefon och efter att jag identifierat mig blev jag inloggad.
Väl där så kunde jag navigera till min kanallista och det var samma som jag ställt in förut med den separata hubben. Det lagras alltså hos TELE2 och skickas ut till mig när jag loggat in.
Så nu kan jag använda TV:n med dess egen fjärr för att gå in och titta på TV utan att köra med den här TELE2-hubben och dess fjärrkontroll! 😀
Det går också fint att gå till tidigare sänt program och se det utan att själv ha ordnat med inspelning. Man kan också pausa och backa i programmen med de knappar som är naturliga på den vanliga fjärren.
Nu återstår det att använda den så här några dagar och vänja sig vid hanteringen.
Har placerat TELE2 först i TV:ns applista före SVTPlay som fanns där förut....
Nu uppkommer frågan om man kan installera TELE2-appen på TV:n ute på landet också? Det är en 43" LG men ett år äldre än den vi har hemma (köpt 2019).
I så fall kanske man inte behöver flytta omkring utrustning när man åker ut till stugan för att se sina kanaler?
Och hur är det med den lilla 32" LG vi har i gästrummet? Kan den också fås att funka?
Så att jag och frugan kan titta på olika program i var sitt rum....
Hittar inte TELE2 appen. Har en LG oled tv. Kanske 2018... Kan man få tag i denna app?B Bo Berglund skrev:Jag testade att installera TELE2-appen på min 43" LG TV som köptes i maj 2020.
När jag startade den så kunde jag logga in och då visades en QR-kod som jag läste av med telefonen och sedan var det en kod att mata in, men den var förinmatad så jag behövde inte knappa. Och nånstans där blev jag anmodad att starta BankID på min telefon och efter att jag identifierat mig blev jag inloggad.
Väl där så kunde jag navigera till min kanallista och det var samma som jag ställt in förut med den separata hubben. Det lagras alltså hos TELE2 och skickas ut till mig när jag loggat in.
Så nu kan jag använda TV:n med dess egen fjärr för att gå in och titta på TV utan att köra med den här TELE2-hubben och dess fjärrkontroll! 😀
Det går också fint att gå till tidigare sänt program och se det utan att själv ha ordnat med inspelning. Man kan också pausa och backa i programmen med de knappar som är naturliga på den vanliga fjärren.
Nu återstår det att använda den så här några dagar och vänja sig vid hanteringen.
Nu uppkommer frågan om man kan installera TELE2-appen på TV:n ute på landet också? Det är en 43" LG men ett år äldre än den vi har hemma (köpt 2019).
I så fall kanske man inte behöver flytta omkring utrustning när man åker ut till stugan för att se sina kanaler?
Och hur är det med den lilla 32" LG vi har i gästrummet? Kan den också fås att funka?
Hitttade dock TV4play och installerade utan problem.
Det går ju också att logga in på tele2play.se (via dator).
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 010 inlägg
Efter att de gick ihop så gick set åt helvete.BirgitS skrev:
Man flyttar över 5an och de andra kanalerna. Men Discoverys program kan gå att hitta på Max. Man behöver fortfarande ha båda tjänsterna. Underbart.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 174 inlägg
Bra jobbat! Det kanske kan bli rätt ok ändå tillslut.B Bo Berglund skrev:Jag testade att installera TELE2-appen på min 43" LG TV som köptes i maj 2020.
Exakt på vilka årsmodeller det går att installera appen har jag inte koll på, men börja med att uppdatera TVn (LG WebOS) så har du iallafall gjort vad du kan. LG apparater från 2022 och framåt kommer få den senaste versionen av WebOS (TVns mjukvara) och där fungerade ju play appen. Om det inte går kan du ju alltid använda en minihubb eller köpa ytterligare en Google chromecast separat och köra appen där.