22 891 läst · 343 svar
23k läst
343 svar
BOXER slutar sända via antenn - vad göra....
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Skrynklig administration hos Boxer verkar det som....
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 174 inlägg
Jag har installerat hos ett tiotal som fått hubar hemskickade. Sydöstra Östergötland.B Bo Berglund skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Hur lång tid tog det efter email-notifieringen tills de verkligen skickade hubbarna?[SKPG]Zamora skrev:
Jag har ju tidigare fått liknande email där de skrev att de skulle skicka ut dessa enheter, och nu kom alltså en ytterligare som jag antog berodde på att det var omedelbart på gång. Men nästen en vecka senare ingenting mera....
Jag hade två extrakort på Boxer, drygt 600/mån, och fick tre hubbar på posten
Gick över till ett Tele2-abonnemang för runt 300. (en minihub). Då får jag också köra en ytterligare apparat samtidigt på Tele2.appen med samma extrakanaler (telefon/platta)
Visserligen krävs hyggligt bredband också, men det går att få till hyfsat pris. Jag har inte fiber, så jag köper numera mobilt bredband av Tele2 för runt 150 kr (ännu billigare första tiden)
I stort betyder det att jag kommer att betala max 450 kr för "två" abonnemang istället för 600 för tre. Jag är nöjd
PS: ska du byta, ting INTE bpxer, ring Tele2 / logga in på hemsidan och ber dom ringa upp. Det gick fort och smidigt, till nästa månadsskifte hade jag en ny hub och en ny router med simkort installerade och igång
Gick över till ett Tele2-abonnemang för runt 300. (en minihub). Då får jag också köra en ytterligare apparat samtidigt på Tele2.appen med samma extrakanaler (telefon/platta)
Visserligen krävs hyggligt bredband också, men det går att få till hyfsat pris. Jag har inte fiber, så jag köper numera mobilt bredband av Tele2 för runt 150 kr (ännu billigare första tiden)
I stort betyder det att jag kommer att betala max 450 kr för "två" abonnemang istället för 600 för tre. Jag är nöjd
PS: ska du byta, ting INTE bpxer, ring Tele2 / logga in på hemsidan och ber dom ringa upp. Det gick fort och smidigt, till nästa månadsskifte hade jag en ny hub och en ny router med simkort installerade och igång
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Jag har redan fiber (1000/1000) så det handlar mest om att få tag på de kanaler som inte är fria.
Vi tittar inte på särskilt många kanaler men det är några som frugan ser på och jag kan då och då titta på National Geographics samt TV6 för viss sport. Men det är ju bättre bild via ViaPlay eller Discovery+. Men bökigare hantering...
Och vi spelar in Rapport varje dag för att titta på senare på kvällen.
Så kanske att man helt enkelt fimpar Boxer helt och hållet....
Finns ju SVTPlay för Rapport och sen får man kolla Viaplay för andra kanaler via appen i TV:n.
Men det var smidigare med en inspelning som körde automatiskt på Rapport och vissa serier, som man sen kan se när man vill utan tidslimit som i deras "Hubb".
Vi tittar inte på särskilt många kanaler men det är några som frugan ser på och jag kan då och då titta på National Geographics samt TV6 för viss sport. Men det är ju bättre bild via ViaPlay eller Discovery+. Men bökigare hantering...
Och vi spelar in Rapport varje dag för att titta på senare på kvällen.
Så kanske att man helt enkelt fimpar Boxer helt och hållet....
Finns ju SVTPlay för Rapport och sen får man kolla Viaplay för andra kanaler via appen i TV:n.
Men det var smidigare med en inspelning som körde automatiskt på Rapport och vissa serier, som man sen kan se när man vill utan tidslimit som i deras "Hubb".
Mycket tråkigt, har nyligen satt i 1TB disk i min gamla Humax. Men jag kontaktade Boxer och de förlängde mitt programkort till årsskiftet. De hann skicka ut nya tv hubben, så den ville de ha tillbaka…
De skickar ut en ny innan programkortet löper ut.
De skickar ut en ny innan programkortet löper ut.
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Ännu ett minus för Boxer:
Idag fick jag ett SMS om att hårdvaran nu är skickad och med ett PostNord-IDnummer.
Verkar ju bra tills man kollar hos PostNord och de säger att det inte finns något paket med detta nummer... 🤬☹️😢
Idag fick jag ett SMS om att hårdvaran nu är skickad och med ett PostNord-IDnummer.
Verkar ju bra tills man kollar hos PostNord och de säger att det inte finns något paket med detta nummer... 🤬☹️😢
Avisering när de hämtat, men så snart någon skapat EDI (skrivit ut en etikett) ska det går att se hos transportören som ett paket "de ännu inte fått". Det är först när avsändaren skapat EDI'n som de kan få ett kollinummer.A AndersS skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Det är så det funkat för mig tidigare, dvs i detta fall har avsändaren (Boxer) tydligen fått ett kollinummer från PostNord och skickat det med SMS till mig. Men när jag kollar hos PostNord så finns det inte...Hep skrev:
Konstigt.
Men alldeles för en stund sedan dök det upp i PostNord-appen i alla fall.
Så om nån dag så får jag se vad detta är.
Detta är helt normalt och så det fungerar hos de flesta företag som skickar paket. När de gör sin beställning hos speditören så får du en avisering om att paketet "har skickats". I själva verket har paketet inte ännu hämtats upp och är således inte på väg på riktigt.B Bo Berglund skrev:Det är så det funkat för mig tidigare, dvs i detta fall har avsändaren (Boxer) tydligen fått ett kollinummer från PostNord och skickat det med SMS till mig. Men när jag kollar hos PostNord så finns det inte...
Konstigt.
Helt normalt, det är två olika system och därför blir det så.B Bo Berglund skrev:Det är så det funkat för mig tidigare, dvs i detta fall har avsändaren (Boxer) tydligen fått ett kollinummer från PostNord och skickat det med SMS till mig. Men när jag kollar hos PostNord så finns det inte...
Konstigt.
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Nu när jag har fått hem "hubben" så har jag några undringar som kanske någon här känner till svaret på:
1) Egen kanallista?
I min Humax-box kan man skapa en egen kanallista med de kanaler man är intresserad av, går det också i den här Mini-hubben?
I så fall: hur gör man?
Den existerande kanallistan innehåller över 100 rader verkar det som och är besvärlig att navigera. Och man kan inte trycka kanalnumret på fjärren heller för den saknar siffror... ☹️
2) Navigering inne i ett program?
Hur kan man pausa och navigera inne i ett program? Det finns varken paus, play eller back-knappar...
Vi brukar ibland pausa uppspelningen tex för att läsa klart en text som visas och sedan fortsätta titta, eller hoppa tillbaka för något vi inte uppfattade. Men det verkar inte gå eller också har jag inte förstått hur...
3) Se redan visade program i efterskott?
Och den här funktionen att se upp till en vecka gamla avsnitt av ett program, som de säger ersätter inspelningsfunktionen, var hittar man den?
1) Egen kanallista?
I min Humax-box kan man skapa en egen kanallista med de kanaler man är intresserad av, går det också i den här Mini-hubben?
I så fall: hur gör man?
Den existerande kanallistan innehåller över 100 rader verkar det som och är besvärlig att navigera. Och man kan inte trycka kanalnumret på fjärren heller för den saknar siffror... ☹️
2) Navigering inne i ett program?
Hur kan man pausa och navigera inne i ett program? Det finns varken paus, play eller back-knappar...
Vi brukar ibland pausa uppspelningen tex för att läsa klart en text som visas och sedan fortsätta titta, eller hoppa tillbaka för något vi inte uppfattade. Men det verkar inte gå eller också har jag inte förstått hur...
3) Se redan visade program i efterskott?
Och den här funktionen att se upp till en vecka gamla avsnitt av ett program, som de säger ersätter inspelningsfunktionen, var hittar man den?