840 520 läst · 12 325 svar
841k läst
12,3k svar
Allt om bilen
Dagens notering på motorvägen från Göteborg till Stockholm var en Audi A6 som körde om mig, jag hade 130 på mätaren.
Inget konstigt om det inte vore för att den hade ett stort boggisläp bakom lastat med ved (staplad) ända upp till gallergrindarna.
Lite GAAAHHH i ämnet bil är att firmaholken nu varnar "Byt olja snarast"
Jag har stor service bokad om exakt en månad, det är inom rekomenderad intervall i tid och mil.
Men Ford har oljekvalitetsmätare, och nu är oljan tydligen dålig.
Jag får väl ringa verkstaden och boka om.
Inget konstigt om det inte vore för att den hade ett stort boggisläp bakom lastat med ved (staplad) ända upp till gallergrindarna.
Jag har stor service bokad om exakt en månad, det är inom rekomenderad intervall i tid och mil.
Är det en sådan självförstörande motor? (Med våt kamrem)Isakare skrev:
Dagens notering på motorvägen från Göteborg till Stockholm var en Audi A6 som körde om mig, jag hade 130 på mätaren.
Finns hur många stollar som helst , bara bra att det blir fler fartkameror och indragna körkort.Isakare skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 421 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 421 inlägg
Jag tycker mest det är problem att vi inte kan bestämma oss för att transportleder ska ha konstant hastighet utan det ska ner till 60km/h vid alla hus så folk ska kunna köra ut oaktsamt och springa ut på vägen istället för att bygga enkla planskilda korsningar/påfarter/över/undergångar när det är så enkelt på många ställen.galento skrev: