834 746 läst · 12 287 svar
835k läst
12,3k svar
Allt om bilen
Ja där är både el-choke och förvärmning oklart om någon av dem fungerar. Sitter på en Cpi sx.j.f.s skrev:
När man mäter storlek på förgasaren är det inte diametern på utloppet till cylindern man mäter?
Någon som har en idé om vad som kan vara fel. Efter att jag justerat tomgångsskruv och blandningsskruv så har jag fått den så att den inte tokrusar på tomgång. Däremot beter den sig som att man ger gas och höjer varvet av sig självt när den står på tomgång. Den går ganska högt i varv emellan.
Om jag ger gas när den står stilla så är det som att gasläge blir kvar på när man släpper gashandtaget. Men lägger jag i växel och kör lite så går den genast ner i varv.
Den beter sig inte såhär när man kör.
Om jag ger gas när den står stilla så är det som att gasläge blir kvar på när man släpper gashandtaget. Men lägger jag i växel och kör lite så går den genast ner i varv.
Den beter sig inte såhär när man kör.
Nu missade jag vad det var för något, du kanske sagt det...hursom, spontant säger jag tjyvluft-för magert.
@Niq Ser inte helt olik ut denna https://dinhoj.se/forgasare-mikuni-...eeway-focus-sachs-2-takt-tgb-adly-mfl-16-5704 men den verkar vara 18mm och du ser ut att ha 16mm.
Redigerat:
Här kan ni höra hur den beter sig.
Nu tokrusar den inte av sig självt. Jag ger gas o sen fortsätter den själv.
Nu tokrusar den inte av sig självt. Jag ger gas o sen fortsätter den själv.
Video Player is loading.
Current Time 0:00
/
Duration 0:00
Loaded: 0%
0:00
This is a modal window.
Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.
End of dialog window.
Den får för lite soppa tycker jag det låter som. Antingen på grund av tjuvluft eller för litet munstycke. Men om den tidigare gått bra med den förgasaren så vidhåller jag igensatt munstycke eller tjuvluft. Tänkt på att en tvåtaktare kan dra in luft via otäta vevaxeltätningar också.