13 488 läst · 79 svar
13k läst
79 svar
8 fällor när du bygger trädäck – experterna varnar
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 800 inlägg
Jag kan intyga att på vår sida av landet har jag inte ens hört antydan om att tjockleken på virke skulle antyda status. Det säger mer om dig om du snappar upp något sånt.Johan Gunverth skrev:
Och när jag själv genom åren har testat mig fram och själv gjort bedömingar och korrigeringar och upplevt skillnaden så är jag i själva verket bara lurad? Utsatt för en komplott av onda marknadskrafter och illvillga grannar?
Sorry, men jag måste få det ur mig: Vilka jävla nötter ni är.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 800 inlägg
Jo, jag upptäcker okunnig svamlare efter en halv mening i sammanhanget. De får hålla sig på sin planhalva. Inget jag bryr mig om.
Jag ser inga som helst problem att använda 21x95 som trall, så länge de är av god kvalitet. Det är kvaliteten som har sjunkit drastiskt på materialet. Det som kallas premiumtrall idag var standard på 30 år sedan.
Jag ser inga som helst problem att använda 21x95 som trall, så länge de är av god kvalitet. Det är kvaliteten som har sjunkit drastiskt på materialet. Det som kallas premiumtrall idag var standard på 30 år sedan.
Nu gissar jag lite här men jag har inget minne av att det fanns annat än 22x95 tryckt trall när jag växte upp på 80-talet. Min föräldrageneration (40-talister) byggde bara med denna dimension när det begav sig. Lades med cc40 vill jag minnas. Mina pärons 22x95-altan är 46 år gammal i år. Tvättad och oljad genom åren, ser hemsk ut på ytan men alla brädor är hela. Spikad med galvad spik som inte krupit upp. Tror farsan körde med 3 tums.Veronica. skrev:
Nån som vet varför trallen blev grövre, och när detta slog om?
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Stannar när den bli varm, Stiga åkgräsklippare sd 9812
Trädgårdsmaskiner -
Lyfco 1800e-1 stannar och tappar tidsinställning.
Robotgräsklippare -
Nordea ska ersätta offer för bankbedrägeri med 218000 kr - annars hamnar de på Svarta listan
Artikelkommentarer -
Planterade Lagerhägg Etna ganska sent i november. Zon 1. Plantor med jordklump. 2 dagar senare blev det kallt 8 minus. Så här ser den ut nu. Vad göra?
Fråga trädgårdsdesignern söndag 7 april 20-22 -
Miele Tvättmaskin WEI875WCS. Hur kan jag avbryta mobilestart när Wi-Fi har kraschat.
Vitvaror