Snart ser man 45x220 som trallvirke. Premiumkänslan!! :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
craftsboy och 11 till
  • Laddar…
Veronica. Veronica. skrev:
22x95 funkar i alla lägen. 28x120 också. Att köra 34x170 för att trallen ska klara av alla feta släktingar som hoppar hage, känns lite väl mkt USA.

Allt är inte bättre, bara för att det är större.
Ha ha - ja du tänker så :) Jag tänkte mer att det är vacker med breda brädor på ett golv :)
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Snart ser man 45x220 som trallvirke. Premiumkänslan!! :crysmile:
Japp, C24 som standard och så C30 som premiumtrall.
 
  • Gilla
guggen och 2 till
  • Laddar…
Mats-S
raveper raveper skrev:
Ja det är ju så skönt att trampa på en gammal spik som krypit upp.
Nu gällde åsikten varmgalvat, det kryper inte, sitter fast som attan.
 
  • Gilla
  • Arg
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
Mats-S
Bild 5 visar ett skräckexempel på hur man INTE ska bygga ett stort trädäck.

Är däcket modell större;
- dela in det i sektioner.
- vänd riktningen på brädorna.
- gör en bredare ram runt ytterkanterna.
- använd brädor med olika bredd för att få liv i däcket.

Allt det ger liv i däcket, till skillnad från det som Bild 5 visar.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Arg
Veronica. och 3 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Ja det är ju så skönt att trampa på en gammal spik som krypit upp.
Ingår i underhållet på våren att ta ett varv runt med hammaren, mycket enklare än att få ur skruv som gått av och sticker upp.
 
  • Haha
Veronica.
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Nu gällde åsikten varmgalvat, det kryper inte, sitter fast som attan.
Isakare Isakare skrev:
Ingår i underhållet på våren att ta ett varv runt med hammaren, mycket enklare än att få ur skruv som gått av och sticker upp.
Ska tydligen inte behövas..
Har aldrig behövt byta någon skruv som gått av eller stuckit upp än iaf.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Bild 5 visar ett skräckexempel på hur man INTE ska bygga ett stort trädäck.

Är däcket modell större;
- dela in det i sektioner.
- vänd riktningen på brädorna.
- gör en bredare ram runt ytterkanterna.
- använd brädor med olika bredd för att få liv i däcket.

Allt det ger liv i däcket, till skillnad från det som Bild 5 visar.
Japp, det var tänkt så.
 
  • Gilla
Lasse N
  • Laddar…
Fulkemisten
Mats-S Mats-S skrev:
Nu gällde åsikten varmgalvat, det kryper inte, sitter fast som attan.
Alltid varmförzinkat till allting utomhus.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
M
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Alltid varmförzinkat till allting utomhus.
Jag har skruvat min trall med A4 syrafast.
 
Fulkemisten
M Markarbetaren skrev:
Jag har skruvat min trall med A4 syrafast.
Jag med. Essve trallskruv 4,2 x 55 mm A4 syrafast. Tyvärr börjar skruvarna gå av efter 10 år. Önskar jag visste då vad jag vet nu.
 
  • Wow
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jag med. Essve trallskruv 4,2 x 55 mm A4 syrafast. Tyvärr börjar skruvarna gå av efter 10 år. Önskar jag visste då vad jag vet nu.
Vet du hur det skulle varit om du skruvat med andra skruvar?
 
  • Gilla
Veronica.
  • Laddar…
Fulkemisten
Jo. Tyvärr. Spikade en trapp med varmförzinkat samtidigt då jag hade kort om cash och skruvdragaren pajade. Kryper upp någon ibland men som sagt bara att slå i igen. Ingen spik har gått av.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Sommartorparn och 3 till
  • Laddar…
M
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jag med. Essve trallskruv 4,2 x 55 mm A4 syrafast. Tyvärr börjar skruvarna gå av efter 10 år. Önskar jag visste då vad jag vet nu.
Hur kommer det sig att dom går av? Dåligt kvalitet?
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jag med. Essve trallskruv 4,2 x 55 mm A4 syrafast. Tyvärr börjar skruvarna gå av efter 10 år. Önskar jag visste då vad jag vet nu.
Minns du vad det är för korrosionsklass på dem? Jag har inte förstått riktigt hur det funkar med relationen mellan A- och C-klassningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.