A
arkTecko
4 327
Poäng
1 006
Medlem i
28
Startade trådar
14 aug 2012
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
AarkTecko gillade MetteKsons inlägg i tråden Erfarenhet om hyresgäst överklagar positivt förhandsbesked/bygglov.Jag tror inte grannens argument väger särskilt tungt. Däremot kan länsstyrelsen ha synpunkter på att du planerar att bygga på jordbruksmak.
-
AarkTecko gillade hempularens inlägg i tråden Tillåtet att krossa och gräva ned gamla betongpannor på tomten?.Betongpannor är inte farliga att ha som fyllnadsmaterial. Men det förekommer i kommuner att man kräver provtagning på ALLT material som...
-
AarkTecko gillade uselesss inlägg i tråden Tillåtet att krossa och gräva ned gamla betongpannor på tomten?.Nej, betongpannor är inte giftiga och nej, det är inte förbjudet att gräva ner dom på tomten.
-
ABullshit. Man behöver inte "ringa LST och fråga". Jag jobbar med de här frågorna. I andra ändan så att säga, och företräder...
-
AVilken version av ChatGPT använder du?
-
A"Paragrafryttare" är nog bara en känsla som uppstår för att det är jurister på länsstyrelsen som tar besluten. De har en lite fyrkantig...
-
AÄr det inte mest i klickbaitpressen, känns inte som att de stora morgontidningarna uttrycker sig så?
-
AJag kommer att tänka på Barbra Streisand.
-
AarkTecko svarade i tråden Nedgrävt växthus.Lite tips som ska tas med en nypa salt, jag tror jag vet vad jag pratar om men har inte byggt något själv (ännu i alla fall...) Du vill...
-
ANorska askungen är ju helt sjuk 😂
-
AHur gick det till !? 😲
-
ASnälla, låt bli.
-
AArtikeln verkar innehålla flera fel. Jag rekar å läsa norska nyheter för att finna ut vad som sker o Norge. Energiministern har öht...
-
AarkTecko svarade i tråden Hur mycket kostar era bilar?.Citroën Berlingo (tresitsig lastvariant) 2016, kanske? Inköp 70kkr, ofinansierat Tankar för kanske 500kr/månad?
-
AarkTecko gillade fribyggs inlägg i tråden Inredning av gammal sjöbod, hur ingående bör isoleringen vara?.Jag skulle sätta entumsläkt och massonit som luftspalt på insidan av ytterpanelen och isolera 95mm.
-
AarkTecko svarade i tråden 8 drömhus i herrgårdsstil från hustillverkare.Det enda av dessa jag tycker överhuvudtaget kan tänkas som "herrgårdsstil" är Salmings Gripsholmshus...
-
AarkTecko gillade hempularens inlägg i tråden Handläggaren säger att vi först skall bygga taket klart sedan riva det.Om man nu skall försöka hitta någon logik i reglerna. Så är det korta svaret att attefallsreglerna var aldrig avsedda att användas för...
-
AarkTecko gillade Isakares inlägg i tråden Grannen har byggt in oss vi kommer inte ut från våran ”mark”..Tänker när jag läser sån här, hur lyckligt lottad jag är. Vi är 7 st BR (2 parhus, ett trippelhus) som har en o samma gräsmatta helt...
-
AarkTecko gillade Anemyrs inlägg i tråden Grannen har byggt in oss vi kommer inte ut från våran ”mark”..Om man har svårt att författa inlägg så finns det förträffliga hjälpmedel med att skriva begripligt Hej, jag behöver hjälp och råd...
-
AarkTecko gillade Boende45s inlägg i tråden Grannen har byggt in oss vi kommer inte ut från våran ”mark”..Det är minst sagt naivt och okunnigt att tro att det är OK att använda (nyttjanderätten) grannens tomt (nyttjanderätt) som gångstråk p g...
-
AOj oj. Inte undra på att det blev problem när du sågade ner eken som kanske stod på tomtgränsen, men den attityden, du har. "Den bara...
-
AVar fullkomligt vettskrämd när vi lyfte på limträet och den långa stålpelaren uppepå det andra som jag svetsade igårkväll. Adrenalinkick...
Bilder
Visa merarkTecko har laddat upp 323 bilder.
Filmer
arkTecko har laddat upp 5 filmer.
Allmän info
- Från
- Skåne
- Kön
- Man
- Signatur
-
http://london-to-teckomatorp.tumblr.com/