E
El_-micke: brukar använda dessa http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=282157.htm i rostfritt funkar fin fint ;D
5 svar · 9,6k läst
K
Kinslayer: Säger som tidigare, oerhört nöjd med HILTI SF 121-A... Använder maskinen dagligen i jobbet.
15 svar · 12,6k läst
S
sanne78: har troligtvis samma som jokkmokk, funkar fint till mina 9,1mm spik iaf..
6 svar · 3,7k läst
N
neiden: Tackar! Som den verktygs-nörd jag är så åkte jag förbi sura bygg och trä i västerås imorse på väg till jobbet.. och mycke riktigt hade dom gunnebo rakbandad 16 gauge hemma.. så 315kr senare så vill jag bara åka hem och leka. Men men.. 8h programmering måste avslutas först :( /J
3 svar · 2,0k läst
D
David: [citat] Hur snygg som helst. mvh David
11 svar · 3,8k läst
G
geschwint: för bra pris... Festo som ser fräsch ut, 700:-. Nej nej... Skulle inte vilja lämna den till service om serienummer finns reggat... Killen har inte en susning om vad han säljer då en tigersåg som ser mer använd ut nästan säljs för det dubbla än Feston i annonsen. Skulle inte köpa den!
6 svar · 23,7k läst
G
geschwint: Min favorit till brädgård kunde visst hyvla åt mig... $$$$$$ ~1000:- inställning + ~800:- hyvelstål + extra per meter... + arbetstid... det blir $$ det. Belopp ungefärliga (frågade bara en gång och försökte glömma) men effekten var att fn va dyrt det skulle bli för de 100m plank jag ville hyvla från 21 till 18 För mig blev det till att ändra vilken dimension jag skulle ha så jag
3 svar · 10,2k läst
Z
zankan: För att få ett bra begrepp om dB nivån så vill man veta vart den bullrar också... Visst de är vägt mot A kurvan som toppar runt 2 kHz men det säger ingenting om var torktumlaren bullrar mest... 60dB i talfrekvenserna är ingen höjdare, 60 dB i basfrekvenserna är inte heller kul men knappast troligt. Så man skall nog gå in och kolla vart på Hz skalan maskinerna låter mest om man vill
6 svar · 4,5k läst
A
andersmc: Det där har nyligen varit uppe i nån annan tråd. Jag tog också fel på GCM 10 SD och GCM 10 S. Väldigt lika namn, men ganska så stor skillnad på sågarna.
2 svar · 4,1k läst
S
star_daddy: Ska du bygga på riktigt ska du ha en BYGGSÅG. Kostar en förmögenhet, och tung som attan. Men andrahandsvärdet är förmodligen oslagbart. Kolla in: http://www.ernex.no/nor/index.php?page=modeller eller sök på Gjerdesågen.
7 svar · 2,7k läst
N
Niq: Ett företag som tillverkar olika sorters mätinstrument för byggbranschen. Funderar på att köpa av deras produkter. Men jag vet inget om dom.På deras hemsida så står det att dom riktar sig till yrkesfolk vilket borde innebära att det är bra kvalitet.
2 svar · 1,5k läst
L
Lostfoe: Hade jag inte köpt en cirkelsåg precis skulle jag defenitivt lagt bud på denna. :P http://www.tradera.com/auction/aid_17784973 Ligger just nu på 410kr(!) för en såg i nyskick, dock 3 dagar kvar på auktionen. :) ;) :D ;D :) ;) :D ;D :)
0 svar · 2,2k läst
H
hempularen: Men hur är det med hållfastheten i väggen då??
6 svar · 6,2k läst
D
daniellindholm: Handlar det om att ta ner några träd så låna en såg för guds skull. Varför köpa en såg om du bara skall använda den en eller någon enstaka gång för att sedan lägga den på hyllan? Däremot, om du köper långved och skall såga och klyva själv, köp en elsåg. Perfekt att slippa allt bök med bensin och tomgång mellan sågningarna. Jag har en Makita elsåg och den fungerar
17 svar · 9,5k läst
G
geschwint: ... och hur stadigt golv man har samt utrymme att få in maskinen... men du har helt rätt i att gammal är äldst
1 svar · 2,8k läst
Jesca_j
Jesca_j: På samma ställen som till de svenska då det är samma spik, dvs byggvaruhusen, classe, biltema mm.
43 svar · 26,1k läst
H
hempularen: På min Bauhaus stock har jag konstiga ovaler, den frösat sitter på 23,5 cm, sedan sitter de med 21 cm mellanrum, någon som vet vad det är?
5 svar · 16,5k läst
S
Stefan_Stroemberg: [citat] Själv har jag en Skil 5866 (1500W, 66mm) och den väger 4,7 kg. Ganska tung, men jag är mycket nöjd med dess prestanda. Den har inte krånglat något hittills, trots en hel del användning denna och förra sommaren. Mvh/Stefan
6 svar · 6,2k läst
D
datpsu: På din modell kanske det inte sitter något membran i förgasaren. Eller så har du haft tur ??? På min Turbo 45S är det membran och det tar stryk om jag har gammal bensin kvar över vintern.
19 svar · 4,7k läst
L
Lostfoe: "Någon som vet av någon bra butik med PC?" http://www.internationaltool.com/index.html eller http://woodworker.com/cgi-bin/home.exe tillexempel. :D ;)
19 svar · 6,7k läst
D
datpsu: Man köpte rätt maskin ;D ;D ;D
2 svar · 1,6k läst
C
common: Har samma problem på min GRS.. Tror det uppstod efter en incident på hög höjd. ;) Ska se om jag kan få det fixat på garantin, har trots allt lite drygt två år kvar av den!
2 svar · 3,2k läst
galento
galento: Vi har en sådan stege inköpt på Rusta(kostade då 695:-)Har använt den en hel del i sommar och den funkar bra och verkar robust i lederna men som perese skriver är den ganska kort.Mkt bra till löst underlag då balkarna fördelar vikten ;D
3 svar · 8,0k läst
N
neiden: [citat] Yepp, jag va inne på classe i helgen och snacka med dom.. det blir bordet för 978kr då det känns stabilare.. osso har stöden rullar. Fast det får vänta lite, bjöd hem en spikpicka på ebay i helgen..
9 svar · 2,8k läst
M
malin71: Tyvärr, men jag bor i halmstad. Det blir ju för lång bit att köra. Vet du inget som ligger närmare?
3 svar · 3,7k läst
tynnis
tynnis: Ge ett paketpris för rubbet. Brukar kunna ge effekt
3 svar · 4,0k läst
Jesca_j
Jesca_j: Går bra med en liten en, jag köpte en liten på Classe för 950:- och den håller lätt för att köra två spikpistoler samtidigt. Jag läste någonstans att en spikpistol drar ungefär en liter luft per spik....
24 svar · 5,9k läst
snickarboden
snickarboden: Jag har haft både en Jonsered BS-B7 dvs 700 hjuloch en Waco i samma storlek... jag föredrar modernare och mindre maskiner. De gamla är tunga som as, gummibeläggningen på hjulen brukar åldras, de har sämre skydd och är rent ut sagt klumpiga att jobba med i mina ögon. Italienarna gör rätt bra bandsågar, t ex Laguna kommer därifrån och (tror jag) även ACM. En rätt bra allroundsåg
3 svar · 6,0k läst
G
geschwint: tjacka 230 -> 115 trafo för ett par hundra. Klart! en som klarar 100W fungerar bra för Makita
11 svar · 4,0k läst
G
geschwint: Precis, och så surrar den lite. Den blinkar och morrar lite extra om man trycker in "borren". Den har dessutom märket Bosch och är grön... :D Kul att du hittade en bra maskin. Du tyckte att vikten var ok alltså. VE2 är ju fysiskt en rätt kraftig maskin.
4 svar · 2,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.