G
geschwint: Står i manualen... ;D Manualerna i dessa prisklasser är faktiskt bra...
7 svar · 4,5k läst
M
muppen: Jag använde en proffsmaskin med en sågklinga, kändes som att hålla en motorcykel i händerna, otrolig gyroeffekt, men väldigt effektiv, hade vattenkylning, lite damm på så sätt, hyrde på Cramo... :D
17 svar · 34,8k läst
snickarboden
snickarboden: Bägge! De kompletterar varandra rätt bra. /Kent
1 svar · 2,9k läst
U
Ubbe: Bågfil funkar också, då får man lite motion också ::)
15 svar · 47,8k läst
G
geschwint: Nja, inte lågprismärke. Det har med knasig prissättning att göra från generalagenten ut till ÅFare. Dessutom är Sverige en ynklig marknad i jämförelse med USA. DeWalt och Blå Bosch är billigt i USA också. Konkurrensen är stenhård i USA. Kolla priser på Festo fräs OF1400: ca 1400:- SEK + frakt,,, nästan budget ::), i klass med B&D... fast ändå inte.
15 svar · 4,7k läst
G
Gladestone: Någon som vet om, och i så fall var, man kan köpa Serva-maskiner på nätet? Mvh/ Gladestone
5 svar · 4,2k läst
V
vonSassen: ;) Genom att reglera rullarna, så får man olika storlek på konerna och likaså hålet i botten på konen. Därmed fick man olika sorts trattar för olika ändamål! Tror Helena med SverigeStugan
6 svar · 4,9k läst
H
henrik_R: Jag skall köpa en gersåg (som kan kapa 8 tums reglare. Budget är c:a 1000 kr Biltemas dyraste verkar rimligt prisvärd Finns det andra som är (rimligt) bra
0 svar · 2,9k läst
jarlh
jarlh: [citat] Jo, jag såg det. Men har tyvärr ingen sådan butik i närheten... Tack iaf.
2 svar · 2,5k läst
Andreas_Hansson
Andreas_Hansson: jag har Bitssats Wera BiTorsion. Går ej att ha sönder Finns på clasolsson
7 svar · 2,6k läst
Fasting65
Fasting65: Har du provat att kontakta Jonsered? http://www.jonsered.se/
1 svar · 6,5k läst
P
pallep: Tack för svaret, jag får nog göra som du föreslog, målgruppen är nog inte den största som sagt.
4 svar · 1,8k läst
J
JonasHolm: Jag flyttar dig till en tråd med samma frågeställning. Den hittas här: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=verktyg;action=display;num=1124143244]
0 svar · 3,0k läst
M
MartinT: [citat] Till motorsågen har jag 28' oregon svärd, kedjorna är från stihl och har 3/8 delning. Jag hade också problem med kedjebrott tidigare men sedan jag bytte kedjedrev så har detfunkat bra. På elsågen har jag 18' stihl svärd och kedjor, där har jag inte haft några problem med kedjebrott.
17 svar · 17,8k läst
tynnis
tynnis: [citat] Jag tror nog att det var 1 000 sv/kr som han menade inte 1 000 Euro. ;)
9 svar · 8,2k läst
M
Matthew: Hej ! Såga parketten underifrån med cirkelsåg. Inte det lättaste för en ovan hand, men ger ett garanterat fint snitt utan flisor... Klyva längs med kräver ett bord med cirkelsåg.... //Matthew
8 svar · 11,1k läst
N
Nybyggare: [citat] I normalfallet brukar inte de allra billigaste verktygen finnas med som alternativ när jag skall handla. Men när jag skulle borra några hål i ett berg köpte jag Biltemas billigaste borrhammare och blev mycket imponerad. Jag köpte den lite på vinst och förlust men var i akut behov av att borra ned armering i berget hemma. Borrade ett 20-tal 12 mm hål (hela borrlängden) på
11 svar · 3,4k läst
Z
zajter: Hej Alla!! Optimera (Trelleborg, men är väl samma i alla Optimerabutiker??) har 25% rabatt på ALLA Dewalt maskiner, denna vecka, tror att det är t o m 13/8. Har själv shoppat en DW 712 Kap o Geringssåg idag.
0 svar · 2,6k läst
M
MrMagic: Har en gammal kåk på tomten (som skall rivas), använder den kombinerad med en fritidshusförsäkring. Inga probs när vi fick inbrott.... Dock satte vi in larm efteråt....
2 svar · 1,9k läst
M
Makitan: Elverktyg och tillbehör av idag klarar av både 50 och 60Hz. Det var länge sedan de var låsta till en frekvens. Inga problem med verktyg från USA eller England. UK är dessutom speciellt eftersom dom har både 115 och 230V. Det skall nog vara speciella instrument om frekvensen är viktig. Note: vi har 230V :D så laddaren får 115V/50Hz men det skall ändå inte vara några problem.
17 svar · 4,2k läst
G
gosein: Då var det visst lite långt. Bor i Sthlm.
12 svar · 3,5k läst
hal
hal: I tegel går det ännu bättre helt utan slag.
6 svar · 7,4k läst
chris47
chris47: Jag gillar "Flex". /CC
24 svar · 9,0k läst
E
Eld: Köp en Japansk sekatör för fyrahundra spänn till henne istället. Hon vill ju tydligen ha kvalitetsgrejor.
7 svar · 3,0k läst
M
Mats: Köpte en 707:a på K-rauta igår och är mycket nöjd med den. Håller på att pannela mitt förråd så sågen får jobba. Den enda förbättringen jag skulle vilja se är en möjlighet att kuna skapa ett eget fast stop på gerskivan så att man snabbt skulle kunna växla mellan tex 27 och noll grader. Sen glider den lite tungt ännu men ett par doser 5-56 verkar kunna fixa det problemet tills
26 svar · 4,9k läst
D
DanielByggare: Du köper inget skit om du köper en metabo skruvdragare iaf, enligt mig. Men det finns ju fler åsikter om det... /Daniel
2 svar · 4,1k läst
B
Busan: [citat] Nu såg jag iofs att du har fått tag på en traktor, Hemmakatten... men som ett tips till dig och alla andra inför framtida inköp av begagnat: Jodå, det finns mycket att finna här i Roslagen men det är inte många som annonserar på Blocket. Däremot kan det löna sig att då och då kika in på http://www.norrteljetidning.se/ och deras annonsmarknad. :)
36 svar · 8,7k läst
U
Ubbe: 46 eller 68 är lämpligt till hydraulklyven. Behöver man klyva ved vid -30° kan väl 32 vara ett alternativ.
4 svar · 25,7k läst
BuDDHa
BuDDHa: jag vet inte, personligen så e jag jävligt trött på Kärcher, dom håller ju inte! jag har avverkat många nu och hela tiden så är det ju något skit med deras pumpar och jävelskap.. jag tror dom har en klocka med garanti-tiden inställd.. numera så kör jag Kränzle, 1500/2000:- dyrare men dom håller så att i läängden så blirre mukke billigare!!
20 svar · 15,8k läst
S
swemax: Hehe! Har nu joobbat mer med den och jämfört med min gamla makita 6227:a är den helt överlägsen. Starkare speciellt på lågvarv, exaktare moment, fler skruv per laddning osv. Då var man ägare till Festos nya skruvis C12 med borstlös motor och elektronikstyrning. Köpte kitet med vinkelväxel och excentertilldsats. Har precis hunnit provskruva och borra lite  ;D ;D ;D ;D ;D Helt grym
0 svar · 3,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.