Jaha, då var man ägare till en GST 85 PE. Föll alltså till slut för grupptrycket ;)

(Köpte den på K-rauta i Helsingborg i lördags för 1595 kr).

Den känns faktisk j-t gedigen och jag får nog erkänna att jag ändrat uppfattning om designen också. Enda minuset är väl att byte av sågblad är lite omständigt. Men vi ska nog bli goda vänner, och med tanke på att jag använder sticksåg ca 2-3 gånger per år, räknar jag med en lång "avskrivningstid"...

Tack alla som bidragit med värdefulla synpunkter...

/Gladestone

 
Är "rätt" säker på att du aldrig kommer att ångra dig.
Tips på klingor är förresten Bosch "Aggresive" och Sandviks.
"Aggresive" klingorna är nog något av det bästa jag kört, är nog inne på tredje eller fjärde veckan med samma klinga nu och den tuggar på. Är lite nyfis på hur bra den är nämligen men att de kommer att vara min favorit under lång tid råder det ingen tvekan om, DW t ex är inte i närheten med sina klingor.
Sen har "Aggressive" ett plus till, de fläker mindre. En något udda form av tandning men jäkligt bra minst sagt.

Japp, sticksågen är min "vän " *s* men till skillnad ifrån många andra så föredrar jag den framför en stor klumpig handcirkelsåg. Kan ha med bakgrunden med möbler och snickeri att göra för jag skiljer mig lite där gentemot renaa byggsnickare men det funkar väldigt bra trots det.

/Kent
 
sville>Jodå, den ligger på jobb men ingen vill använda den. Helt klart den minst använda maskinen i det 18V's setet, som tvåa kommer aset till skruvdragare. Jo, den har kraft men vem orkar...
Däremot är tigersågen en dröm.

Smaken är olika, sen avskyr jag handtagsmodeller, jag får inte samma balans och balansen är viktig för mig. Sen är klinglåsningen på vår DW rena katastrofen, minst sagt.

/Kent
 
Ok. Kan hålla med om att 2 handsmodell är bättre att såga med, om man sågar riktigt mycke, men jag använder min 2-5 ggr/månad och då är den perfa. Kör mycket med Dewalts 18v serie, tiger & cirkelsåg, så jag har alltid batteri framme, och att slippa konka runt på sladdar ÄR det bästa en människa kan slippa.
Har oxå en http://www.makita.com/Tools_Item_View.asp?id=642
Den är skön och bra, men som sagt, sladden!
 
RilleRock
Köpte nyligen en GRÖÖÖÖÖN Bosch ;D
750 nånting för en 1000 ing
Funkar kalas!
 
Andreas_Hansson skrev:
Funderar oxå på en 85'a från clas i sjön.
Blir det fina snitt av den?
Skilen jag har nu är rena dyngan >:(
[länk]
KÖP EJ!!
Med dåliga/fel blad blir det dåliga snitt med alla sågar. Med rätt blad för ändamålet blir det toppenfina snitt med 85an.
 
en sticksåg skall inte forceras... då blir det snett då bladet börjar vandra. Speciellt i tjockt eller hårt trä.

Kommer inte ihåg beteckningen men Bosch har ett specialblad för trä som är extra tjockt. Det gör att den sågar extra rakt då styrrullen fylls ut ordentligt. Det blir skillnad, jag lovar. Det bladet är dessutom för rena snitt.
 
Jag gillar "Flex".
/CC
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.