RilleRock
Hittade 2 st Kärscher´s i affär.
Antar att de är äldre modeller?
Den ena hette 520 M
Och den andre 670 nånting

Är det föregångarna till nya K5 och K6?

De kostade 2495:- och 3995:-

Ngn som har lite info?
Dugen 5:an för vanligt hemmapul? 8)

Köpte en liten Alto förra året (ca 800kr) som gör sitt jobb den också.
Alla tillbehör hittar man hos CO.

Till biltvätt räcker det med en liten maskin, man måste ju ändå dit och gnugga med svampen för att det ska bli rent ;) En liten maskin och 100bar räcker långt.
En större maskin med högre flöde är naturligtvis effektivare, men vid biltvätt är den lilla stunden man använder högtryckstvätten försumbar...

Jag har lite klent vattenflöde ut till maskinen så en större maskin är inget alternativ för mig..

Det jag tycker man ska kolla lite extra på vid nyköp är:
1. Slanglängden. En lång slang är bättre än en kort.
2. Slangvinda är jättebra till den bångstyriga högtrycksslangen.
3. Hur varmt vatten tål den ? Varmvatten gör mer "tvättnytta" än högre flöde och dessuton torkar t.ex. bilen mkt snabbare.

I förra numret av Vi Bilägare testades högtryckstvättar.

RilleRock
Ubbe skrev:
Köpte en liten Alto förra året (ca 800kr) som gör sitt jobb den också.
Alla tillbehör hittar man hos CO.

Till biltvätt räcker det med en liten maskin, man måste ju ändå dit och gnugga med svampen för att det ska bli rent ;)  En liten maskin och 100bar räcker långt.
En större maskin med högre flöde är naturligtvis effektivare, men vid biltvätt är den lilla stunden man använder högtryckstvätten försumbar...

Jag har lite klent vattenflöde ut till maskinen så en större maskin är inget alternativ för mig..

Det jag tycker man ska kolla lite extra på vid nyköp är:
1. Slanglängden. En lång slang är bättre än en kort.
2. Slangvinda är jättebra till den bångstyriga högtrycksslangen.
3. Hur varmt vatten tål den ? Varmvatten gör mer "tvättnytta" än högre flöde och dessuton torkar t.ex. bilen mkt snabbare.

I förra numret av Vi Bilägare testades högtryckstvättar.

Tack för råden!

Dock skall högtrycken rengöra bilen så den istort sett är ren innan jag vågar mig på att "gnugga" med svampen :)

Rekondadsignatur.jpg

RoTe
Berit skrev:
Har en några år gammal Kärscher och slangen mellan maskinen och munstycket försvann i flytten förra året. Har inte kunnat få tag på en ny så det verkar som att vi får slänga hela maskinen.

Var får ni tag på era "reservdelar"? Har frågat runt där den säljs men detta verkar inte finnas att köpa.

Berit
http://www.karcher.se/garanti/serviceverkstader.htm

Dessa har garanterat! De utför även reparationer och renoveringar.

RilleRock
Blev en K5 och blev impad :)

jag vet inte, personligen så e jag jävligt trött på Kärcher, dom håller ju inte! jag har avverkat många nu och hela tiden så är det ju något skit med deras pumpar och jävelskap.. jag tror dom har en klocka med garanti-tiden inställd.. numera så kör jag Kränzle, 1500/2000:- dyrare men dom håller så att i läängden så blirre mukke billigare!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.