Så här gick det med Coastaltool och 6935 dragaren för $215
(kolla in: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=verktyg;action=display;num=1105276796 eller http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb...g;action=display;num=1099899486;start=135#135)
Maskin: $215
Frakt: $95
Övriga avgifter som tull och moms
=========================> 2941:-
Skulle ha kostat ~5500-6000SEK (lillebror ligger på runt 5000) om den fanns i Sverige
En rätt stor vinst gjorde jag med Poler och slipmaskinen samt bandslipen: via USA: 4767:-, i sverige: 9500:-...
Excenterslipen; via USA: 2266, i Sverige: 3400:-
Alla USA belopp är inklusive frakt, amerikansk moms, svensk moms, tull, m.m. Helt enkelt slutsumman på kortet + inbetalning till tullen.
Det finns pengar att spara... fast det har många upptäckt. Favvis prylen att köpa är allt som är luftdrivet (spikpistoler) samt batteridrivet. Jag kör mycket stationärt så jag köper vad som helst, nästan
// Edit
Jo, frakten med UPS tog 3-4 dagar...
(kolla in: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=verktyg;action=display;num=1105276796 eller http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb...g;action=display;num=1099899486;start=135#135)
Maskin: $215
Frakt: $95
Övriga avgifter som tull och moms
=========================> 2941:-
Skulle ha kostat ~5500-6000SEK (lillebror ligger på runt 5000) om den fanns i Sverige
En rätt stor vinst gjorde jag med Poler och slipmaskinen samt bandslipen: via USA: 4767:-, i sverige: 9500:-...
Excenterslipen; via USA: 2266, i Sverige: 3400:-
Alla USA belopp är inklusive frakt, amerikansk moms, svensk moms, tull, m.m. Helt enkelt slutsumman på kortet + inbetalning till tullen.
Det finns pengar att spara... fast det har många upptäckt. Favvis prylen att köpa är allt som är luftdrivet (spikpistoler) samt batteridrivet. Jag kör mycket stationärt så jag köper vad som helst, nästan
// Edit
Jo, frakten med UPS tog 3-4 dagar...
Hur vill jänkarna ha betalningen då? jag är lite tveksam till att dela ut visa mastercard nummret nämligen.
Dom vill oftast ha kort av oss ytlänningar... Det fungerar bra. Man skall bara kolla att företaget ser seriöst ut. Du kan ju skicka numret via email också och signera mailet med PGP men sannolikheten att just ditt brev skall hamna i fel händer är minimal.
Jag handlar rätt mycket via nätet från stora företag och det har fungerat kalas under de 5 år jag shoppat. Jobbar med bl.a. datasäkerhet till vardags och är man bara sunt misstänksam och kollar upp butiken man skall shoppa från så fungerar det bra. Du kan ju alltid faxa uppgifter efter att ha pratat med dom.
Kör själv med Mastercard eller Diners för utlandsbetalningar.
Jag handlar rätt mycket via nätet från stora företag och det har fungerat kalas under de 5 år jag shoppat. Jobbar med bl.a. datasäkerhet till vardags och är man bara sunt misstänksam och kollar upp butiken man skall shoppa från så fungerar det bra. Du kan ju alltid faxa uppgifter efter att ha pratat med dom.
Kör själv med Mastercard eller Diners för utlandsbetalningar.
Har man VISA och t ex Föreningssparbanken fixar man ett "e-kort" (tror motsvarigheten finns på alla banker). Mjukvaran laddas ner kostnadsfritt. Så fort Du kommer på en site som vill ha betalt startar programmet och frågar om Du vill betala med e-kort. Om JA loggar Du i programmet in på Ditt konto, talar om hur stor summa som får dras från Ditt konto och en slumpgenerator med lediga VISA-kortnummer ger Dig ett nytt fiktivt VISA- kontonummer som fungerar i en månad, bara gäller den mottagare Du angivit och med max det tak Du satt på beloppet. Den Du handlar av kommer inte åt Ditt "riktiga" kontonummer, och Du kan själv bestämma när Du vill stänga Ditt "spök-konto". Jag har aldrig haft några problem med detta, och har handlat ganska mycket via nätet. 8) Det här är nog bättre än ett eget konto som laddas med summan - eftersom de flesta kontokort har kredit. Likaså har de möjligheten att dra över summan Du har på kontot. Använder Du kortet på ett ställe som inte är online godkänner de köpet trots att där kanske inte är pengar på kontot, och Du får betala det ändå, så att kontot är på noll plus det Du handlar för på nätet är inget som gör att Du går säker för skojare...
Jesca_j >> Jag funderar på att köpa precis en sån spikpicka, men jag är lite novis på hela tryckluftssidan. Jag har läst lite på dom olika trådarna och visst är det så att det inte behövs någon monsterkompressor för en spikpicka va?
Går bra med en liten en, jag köpte en liten på Classe för 950:- och den håller lätt för att köra två spikpistoler samtidigt.
Jag läste någonstans att en spikpistol drar ungefär en liter luft per spik....
Jag läste någonstans att en spikpistol drar ungefär en liter luft per spik....