RobertC
RobertC: [citat] Jag måste bara fråga varför? är bara nyfiken jag är så nöjd med min så jag undra hur det kan vara bättre :)
9 svar · 4,9k läst
P
Pysslarn: Kolla den här länken: http://62.146.25.231/products.asp?mktid=8&range=1&lid=11&hierarchyID1=1&hierarchyID2=47&hierarchyID3=50&bucketID=9&sid=1 Men om budgeten är 4000 kr kan du nog glömma Dewalt, blå Bosch, Makita, metabo m fl proffsfabrikat. Skulle i ditt ställe hoppas på att hitta något begagnat eller satsa på en Bosch PTS 10 (grön) som brukar ligga något under 4000 kr. Lycka till!
3 svar · 4,1k läst
W
woodrat: Hehe läste inte raden ovanför mitt inlägg, där finns ju faktiskt ett länkbibliotek. Kanske man skulle kunna tänka sig en bättre indelning typ tester , tips/tricks, instruktionsfilmer etc ? //Woodrat
1 svar · 2,8k läst
Snailman
Snailman: Någon som provat det, har tydligen funktion för vvs och eldragning. http://images.autodesk.com/emea_nw_w_main/files/8169_builsyst_se_0911.pdf
0 svar · 3,5k läst
TorpAnders
TorpAnders: Jag köpte denna för något år sedan och har bilat bort en betongplatta på 3x3x0.5m plus en hussockel på ca 30mx0,3x0,4m. Den går fortfarande...2700:-/på de timmarna är definitivt prisvärt! Sedan finns den ju kvar till kommande smått och gått. Tex div grävjobb i packad lera/jord kanon som "uppluckrare" Jula Postorder Bilningsmaskin DHM-1100
5 svar · 4,5k läst
S
stark1: Riktiga borrhammare har olja i växelhuset
4 svar · 6,4k läst
J
jomany: För ett par veckor sedan postade jag ett inlägg ang. inredningar till pickuper. Jag fick en del svar och har scannat utbudet. Nu är det emellertid så att det inte finns ngn lösning som riktigt passar enär jag skulle behöva en inredning primärt för spadar, hinkar, hackor, spett, skottkärror etc. Jag funderar på att bygga efter eget huvud vilket innebär 2x2 tum regel och formplyfa för
0 svar · 3,9k läst
thomas33
thomas33: Tack för tråden. Nu slapp den late leta i gamla forumtrådar. :D
2 svar · 6,6k läst
Mikael_L
Mikael_L: Kan det här vara en ide? Om du fäster en sån här liten libell med hjälp av en klutt silikon på "baksidan" av skruvdragaren. Justerar in lodrätt innan silikonet stelnat, då har du sen ett vattenpass för lodrät borrning. Jula Postorder AB
7 svar · 5,2k läst
·
H_L
H_L: Är en spånsug ett måste i detta läge om man ändå vill hålla koll på det mesta av spånet? I många fall skulle det ju räcka att införskaffa en dammpåse och sätta vid spånutblåset? T.ex både min handöverfräs och cirkelsåg skulle kunna förses med en dammpåse istället och problemet skulle vara mer eller mindre löst utan att behöva tampas med en spånsugarslang. Dessvärre har
6 svar · 6,9k läst
N
Niq: Jag hade en 86a:s toyota hilux 2wd. Den var en gammal glasmästarbil med ställningarna kvar. Tack vare dom så gick det att köra 5 m. brädor och gipsskivor. En mindre pickup går bra att köra skivor på om man har en ställning så att man kan köra dom stående. Samt med en ställning längst bak och en längst fram på flaket så får man med sig långa brädor . Bara att lasta över taket
39 svar · 13,3k läst
·
I
importensketsig: Jo S känns betydligt stummare än SD i ändläget (max utdragen). Jag köpte en SD ändå, utan att veta hur mycket precision jag tappar på det valet i praktiken. Resonerade med mig själv lite att visst tål den mindre vågrät kraft innan den ger vika när den är längst ut, men hur mycket sidokrafter blir det egentligen när man trycker ner den med lodrät kraft, dessutom givet att man är
25 svar · 11,3k läst
Mikael_L
Mikael_L: Men nu försvann annonsen snabbt iaf :D
4 svar · 2,7k läst
Y
Ytterby: Nån som vet vart man kan hyra en Bobcat med grävaggregat i Malmö?
0 svar · 2,2k läst
P-plats
P-plats: Det är samma... Händer att vi får inte Milwaukee när vi beställer AEG. Olika art.nr men samma innehåll.
1 svar · 2,0k läst
ByggPutte
ByggPutte: Köpte festo t55 fast det va nått år sen och har inte den avtagbara sladden. Det ingick såg+1400skena+3 olika klingor. Gick på om jag minns rätt 3500-4000 ex moms på flinksjärn. Mvh Putte
12 svar · 6,3k läst
bax
bax: Men....en Solohyvel kan ju plana max 52mm....råkar man aldrig ut för att plana tjockare??
12 svar · 13,4k läst
Snailman
Snailman: Ställer en fråga i den här tråden: http://www.byggahus.se/forum/golv/62412-clasohlsons-kakelskaerare.html
0 svar · 4,4k läst
RobertC
RobertC: blev ett bosch orginalbord ui stället. har bara varit och tittat på ett det kommer nästa vecka fy fan vad det ska kapas :)
23 svar · 21,4k läst
M
Martin_Blomberg: Tror du ha lättare att få svar om du kontaktar dessa: Institutionen för arkeologi och antikens kultur
3 svar · 1,5k läst
E
Eld: Den sitter upptill bakom klingan. Svårt att beskriva... här är bruksanvisningen: https://service.toolcommerce.com/PDMSDocuments/EU/Docs//DOCPDF/D271059_EUR.PDF
10 svar · 9,4k läst
Pingler
Pingler: Nu har jag jämfört och det är absolut ingen annan skillnad på borden än längden. Bossen var och tittade och skulle köpa in ett åt en anställd som med nöd och näppe får in Dewalt-bordet i sitt lilla Renault-skåp. Så jag är kalasnöjd. 1 295 istället för 3 500. Snacka om överpriser.....
5 svar · 16,8k läst
lastkaj
lastkaj: Jag har inte den men jag har en liknande Elektra Beckum. Det är samma tillverkare om jag inte missminner mig. Jag är otroligt nöjd, har använt den utan problem till hela husutbyggnaden. Den har fått slita. Efter allt detta så använde jag den och samma sågblad till att såga lister - det gick knappt att märka att bladet var slitet. Jag är nöjd med min maskin. Det jag saknar är ett bra
2 svar · 6,4k läst
N
Norell: jodo, vi har ett par sådana sågar på jobbet och plastbitarna är mer eller mindre borta så det sprätter iväg plastfragment imellanåt, men vad jag undrade var bara vad den ska "rensa" för något ? På min gamla vändbara ELU (TGS?) sitter ingen plastbit men inte har klingan direkt kladdat igen på den ändå, därav "säljsnack"..
11 svar · 3,9k läst
R
Raketforskaren: Apropå de Kinesiska lågprisverktygen så har det ju framkommit att gummiråvaran i vissa fabrikat innehåller relativt höga doser cancerogena ämnen. Detta pga. att man använder billigt restavfall från annan industri i sin egen tillverkning. Exponeringen av dessa ämnen på användaren ger nog en marginellt ökad risk för cancer. Men tänk på de Kineser som tillverkar verktygen. Jag har
28 svar · 11,7k läst
ginnfilt
ginnfilt: [citat] Fick hem grejerna idag och tog en titt. (Som en parentes kan jag nämna att det första som hände var att det genomskinliga plastlocket över den inbyggda skruvlådan i väskans lock sprack i bitar när jag skulle prova att öppna det... Kul.) Jag kan mycket lite om el så skulle jag kunna slå om till 230V så hade det behövt vara en switch á la "on/off" eller i värsta fall byglingar
22 svar · 6,6k läst
·
M
matshermansson: [citat] Jo just det! Var inte helt tydlig sist. Men det är alltså gummikanten som man syftar med.
20 svar · 3,3k läst
J
johanfa: Testa att lossa på startmotorn, brukar vara några få bultar. Det är ganska stor sannolikhet att det är kugghjulet som ska åka upp i svänghjulet som är utslitet och måste bytas. Av nån anledning så är detta (Iaf på de BS-motorer jag sett) i plast, och plast som ska löpa mot metall slits ju som bekant. Det är inte ovanligt att detta blivit slätt och knappt några spår av kuggar
7 svar · 3,9k läst
N
Niq: Jag har arbetat mkt med biltemas handverktyg med 10 års garanti och enligt min erfarenhet så står dom sig mkt bra i konkurens med dyrare fabrikat som tex bacho. Förr så tillverkades biltemas handverktyg i Norge. Det har kanske ändrat. Jag brukar själv inte beställa från internet för jag vill kunna gå till butiken och se och känna på det jag skall köpa. Gärna även få råd från
29 svar · 12,1k läst
phl
phl: Var hittar jag sådana där bitshållare? Borde väl finnas icke-maskin-beroende varianter? Låter toppen när man sätter golvlister...
7 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.