mattiasp
mattiasp: Ankarskruv skall man alltid ha tillgängligt om man jobbar med beslag. Som jag tidigare påpekat tar en kombipistol en del plats. I de fall det blir omöjligt att spika, kan man ta fram miniboschen (GSR 10,8 Li) och ankarskruv. Som kuriosa kan jag berätta att slagskruvdragare och ankarspik ibland är en olycklig kombination. Jag lyckades dra av en Bosch Torx T-25 en gång
10 svar · 4,4k läst
ClasseClas
ClasseClas: Jag tänker köpa en lövsug till landet. Är det ngn som har praktisk erfarenhet av ngn modell och kan rekommendera den? El- eller förbränningsmotordriven spelar mindre roll, men just nu lutar det åt en bensinare.
0 svar · 3,3k läst
P-plats
P-plats: [citat] Är ett fabrikat på olika typer av spännare, De-sta-co spännverktyg stansverktyg manuella spännverktyg pneumatiska spännverktyg hydrauliska spännverktyg
5 svar · 7,8k läst
Y
yens: Jag frågade för några månader sedan om såguppsättning, det blev en aktiv tråd där jag (och några till...) hårdnackat försökte hitta fördelar med billiga sågar. Vi blev rejält tillrättavisade av expertisen som med dårars (trodde jag...) envishet upprepade mantrat: Hitachi C6BU(2) Bosch GST 85 PE Jag försökte länge streta emot, men till sist blev det investering och i påsk har
0 svar · 4,0k läst
A
andersmc: Just det, vikten bör man också överväga. Ska sågen stå fast på ett enda ställe eller kommer du att flytta på den ofta. T.ex ta fram den när du ska såga och sen ställa tillbaka den. Då värdesätter man nog låg vikt framför de där sista millimetrarna i sågkapacitet.
9 svar · 3,4k läst
I
importensketsig: ^ = kul 1:a april-skämt på woodworkslive.com som jag garvade så hårt åt att jag var tvungen klippa in här :)
1 svar · 3,2k läst
Kave
Kave: Jag köpte mig en DW707 igår för 3395 :) samt ett stativ ifrån Cooop för 1100:-. Pasar utmärkt ihop.
15 svar · 36,8k läst
teed
teed: Hej! Är det någon som har erfarenhet av DW433/DW432 bandslip? Jag funderar på att inhandla denna och är lite nyfiken på vad andra tycker om den. Produkter - Verktyg - Träbearbetning - Bandslipar - 800 W 75 mm Elektronisk bandslip - DEWALT //Tobbe
0 svar · 3,1k läst
A
AndersS: Jag kör både med och utan påse beroende av vad jag använder damsugaren till. Har en gammal Kärcher med runt "veckfilter" som det bara är att knacka ur och sedan spola från insidan med vattenslangen och låta torka gärna ute i solen. Köpte ett nytt filter efter 10år och det kostade ca 300:-. När jag damsugar utomhus kör jag nästan alltid utan påse. Men jag har också en spånsug till
5 svar · 8,7k läst
R
Reppo: [citat] DeWalt/Bosch har nog mejslar till halva priset om man ska ha kvalitetsgrejjer.
1 svar · 5,2k läst
pinebar
pinebar: Den är inte helt död. Den låter och skramlar lite istället för att röra på sågbladet, så jag misstänker mekaniskt fel. Den ser dessutom så gammal ut att jag vet inte om den egentligen har speciellt mycket elektronik i sig. Den var också ganska hårt belastad när den slutade fungera. (Vi tog bort avloppsstammen i gjutjärn med hjälp av den, vilkelslipen och en slägga .....)
3 svar · 5,4k läst
P-plats
P-plats: Jag har bara testat "slipsvampar" och favoriten är Nortons: Produktinformation Dom har ett alternativ till: Produktinformation Har även provat en från nån tysk kedja men den höll inte länge. Nortons går att tvätta och använda många gånger...
1 svar · 2,3k läst
M
martin22sthlm: kom dessutom ihåg att vissa gräsklippare måste ha "lite gas" på handtaget för att kunna ge gnista, sitter som en brytare i gasreglaget, fråga mig int ehur jag vet :-) //Martin
2 svar · 1,7k läst
MathiasS
MathiasS: Martin, ja precis en sådan tänkte jag på. Mitt golv är dock fetare än 19mm så jag antar att jag får leta upp något annat. Tråkigt dyr såg den ut att vara också och inte lär det bli billigare jär golvet är tjockare. Att kexa kanske är ett alternativ, eller som JohanG föreslog. Jag lägger ju parketten på glespanel så bärigheten är inget problem, däremot vill man ju vara säker
11 svar · 10,3k läst
P-plats
P-plats: [quote="verktygsgurun, post: 434048"]Inte kapa rör o plåt med vinkelslip !! aja baja....värmeutvecklingen gör att att ytskiktet lossnar o sen börjar det rosta....Bågfil eller metallblad till tigersågen e att rekomendera.... [QUOTE] Just därför ska man använda dessa tunna skivor! Kanske inte efter regelboken men du bränner nästan ingen färg alls...
7 svar · 6,1k läst
N
nomis: [citat] 1) Ja, den håller bra, mycket bättre än man kan tro. Var med när vägverket använde den på ett jobb för att köra hundratals 18mm hål i stålbalk. Det som kan hända är att ett drev i tvingen går sönder. Då har man tryckt för hårt och bör slipa borret istället... Nackdelen med att den är plastig är däremot att precisionen inte alltid blir 100%. Tex så vill borrmaskinen
3 svar · 3,9k läst
R
robhol: Jag har en kompressor från Jula och köpte ett oljeavskiljningsfilter (dock inte på Jula om de överhuvudtaget har något). Frågan om olja vid påfyllning av hydroforen är, enligt svar från geotec, verkar vara att det inte är något större problem (se inlägg på GEOTEC - Svenska Borrentreprenörers Branschorganisation - Swedish Drillers' Association, brunnsforum, 20 mars). /Rob
5 svar · 7,5k läst
I
imported_Kalle_F: Jag har bara hittat den i en annan butik och där var den dyrare. Däremot finns den på blocket för 3550:- Panasonic EY7440 borrskruvdragare Men då är det väl tveksamt om du får kvitto och hur det blir med garantier. /Kalle
9 svar · 3,9k läst
I
importensketsig: Ah härlgit, tack för input, nu är jag visare. Får leta runt i stan (Umeå) efter vettiga klingor nu då. Har tyvärr itne Biltema här, har förstått att deras klingor är vettiga lågprisalternativ, får leta lite. Nån som vet om Jula/K-Rauta/Coop bygg/Beijers har tillnärmelsevis lika vettiga altnernativ som Biltema?
22 svar · 14,8k läst
M
mickec: Jag är inne på hus nr 2, hus nr 1 såg många budgemaskiner men man tröttnar ju på att köpa nytt hela tiden! Så denna gång fick jag fria händer av frugan ;) Har mest DeWalt i övrigt, borrhammare, tigersåg, cirkelsåg etc samt av nån anledning två skruvdragare :)
6 svar · 3,3k läst
·
N
nomis: [citat] Det finns och har funnits längre än kap/gersågarna. Kallas radialarmssåg... Produkter - Verktyg - Stationära maskiner - RadialarmsÃ¥gar - RadialarmsÃ¥g - DEWALT
5 svar · 2,4k läst
·
Y
yens: hehe, lär nog bli med en Milwaukee det står på den eftersom den är röd... Blocketsäljarna väljer väl proffsmärke efter vad det är för färg på maskinen de försöker kränga...
11 svar · 4,7k läst
·
P
Pasta: Jag har en Blå Bosch GMF 1400 CE Bosch - elverktyg hantverkare/industri - Multifunktionsfräs GMF 1400 CE Kombinerad insticks- och kopierfräs och är väldigt nöjd. Bäst är den exakta fininställningen när man har kopierfräsbasen, den här även knapp med on/off läge och bra är att använda med fräsbord. Det som saknas men säljs som tillbehör är paralellanslag och det är ett måste.
9 svar · 6,7k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Farsan har två släp och när jag skall låna ett jag väljer i alla fall det högre med samma argument som du föredrar det lägre.
21 svar · 24,3k läst
T
tiggre: sålde min 707 och uppgraderade till en 743 slutade med att jag köpte tillbaka min 707 och köpte stativ till den så nu har jag min 743 OCH min 707, en ganska så underbar kombination att bara ha 743 är ett problem pga avsaknad teleskop funktion...
3 svar · 9,8k läst
bigsnucke
bigsnucke: Antingen är det snailmans alt. 3 som gäller , eller också är det nå´n stackare vars bil inte orkar knuffa containern till återvinningen.
10 svar · 19,2k läst
N
Niq: vi har faktiskt en einhell kompressor på arbetet. Den fungerar utan problem och har gjort så i flera år. Jag tycker einhell verkar vara lite ojämna i kvalitet fast dom verkar tillhöra den bättre sidan av lågprismärkena
6 svar · 10,2k läst
B
Boris73: Angående B&D och DW så är de ju så som skrevs att B&D äger DW. Sen att B&D är skit beror endast på att dom själva bestämt att marknadsföra budgetprylar i sverige. I USA finns de serier i B&D som slår DW.
17 svar · 10,6k läst
P
pleqtiz: ahh okejokej där ser man :)
9 svar · 7,7k läst
M
maskin_johan: Stimus Elverktyg dom skickar hem i brevlådan.
3 svar · 6,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.