13 263 läst · 39 svar
13k läst
39 svar
Förslag på bra bygg-pickup
Lånad Iveco 35.10 har tjänstgjort hos mig vid behov och en 750kg släpvagn med en Grand Cherokee framför när det inte var så mycket.
Körde över 700kg bruk i bilen en gång.
Ivecon fick köra hem 660kvm 100mm cellplast på tre vändor.
220kvm per vända...
Körde över 700kg bruk i bilen en gång.
Ivecon fick köra hem 660kvm 100mm cellplast på tre vändor.
220kvm per vända...
Vad tror du om dessa S10 ? Om du vill köra byggskivor kanske du kan lägga pallar i flaket så du kommer över hjulhusen och köra med bakluckan nedfälld. i nödfall.Du kanske inte kommer köra så stora grejer för det mesta utan att det ryms i flaket,eller ?Ahlbom skrev:
Cheva S10 4*4
Chevrolet S 10 4W
Ceva s 10 4 wd
Blir kanske lite svårare med hunden kanske.
Ahlbom skrev:
Det beror förstås på körstilen 1,3-1,8l ca
En dvärghund bakom sätena går bra men min 40kg's labbe får sitta i stolen.
Enda nackdelen med bilen faktiskt...
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 770 inlägg
Är inte Ford Transit världens snabbaste bil? Har för att Jeremy Clarkson hävdade att hur fort man än kör på vägarna, har man en Transit i röven som skall om.MathiasS skrev:
http://www.topgear.com/content/features/stories/2005/05/stories/06/1.html
Jag hade en 86a:s toyota hilux 2wd. Den var en gammal glasmästarbil med ställningarna kvar. Tack vare dom så gick det att köra 5 m. brädor och gipsskivor.
En mindre pickup går bra att köra skivor på om man har en ställning så att man kan köra dom stående. Samt med en ställning längst bak och en längst fram på flaket så får man med sig långa brädor . Bara att lasta över taket så lång som bilen är.
En mindre pickup går bra att köra skivor på om man har en ställning så att man kan köra dom stående. Samt med en ställning längst bak och en längst fram på flaket så får man med sig långa brädor . Bara att lasta över taket så lång som bilen är.