E etompau skrev:
"lagt kablarna emot varandra" - gör du så tar signalerna ut varandra och roboten känner ej av gränskabeln.
Jag har lagt dom i 90 graders vinkel mot varandra. Det är väl bara när man lägger dom bredvid varandra som roboten inte känner av kabeln?
 
  • Gilla
Preben Bogeballe
  • Laddar…
M MacMelmac skrev:
Har laddat upp deh här
[länk]
Tusen tack :) !
 
En begagnad wg791e1 klipper nu här hemma och min gamla wg795 från 2012 klipper svärmors jättematta. Är detta rätt tråd för wg791e1? Tycker det blivit lite rörigt med många trådar och många liknande namn på maskinerna :rofl:

Den jag köpt har 0.54 som FW och jag, precis som många andra vill uppdatera till nyare. Vilken version är stabil för 791e1 och vart får jag tag i den?

Testat worx hemsida och det är ju kört precis som flera skrivit här.
 
Hejsan, har haft problem med kabeln fram i sensorpaketet som gör att den studsar ut och in i stationen, igår när jag kom hem stod det något i stil med, finding home timeout, alltså min lagning av kabeln har blivit dålig igen. Men nu när jag försöker starta den piper den bara och det händer ingenting . Både på start och på hem-knappen?

Bifogar ett klipp.
 
P proosen skrev:
Hejsan, har haft problem med kabeln fram i sensorpaketet som gör att den studsar ut och in i stationen, igår när jag kom hem stod det något i stil med, finding home timeout, alltså min lagning av kabeln har blivit dålig igen. Men nu när jag försöker starta den piper den bara och det händer ingenting . Både på start och på hem-knappen?

Bifogar ett klipp.
Hur är det med dioden på laddstationen? Lyser den stabilt grönt?

Jag har upplevt att det kan hjälp att stänga av, låt den ladda några timmar sen starta den igen. Men kan mkt väl vara vidskepelse.
 
M MacMelmac skrev:
Hittade detta på ett tyskt forum:

Neu in 2.82 ist
Nu är senaste versionen (för WG976E.1) v5.21 med stöd för den helt omgjorda appen:

Firmware
Version 5.21
Release Date
2019-06-28

Changelog
This version adds support for the new Worx Landroid app.
New features include:
- State of the art IoT technology
- Automatic OTA (Over-The-Air) firmware updates
- Dramatically improved out-of-home control
- Auto scheduler
- Lawn size calculator (iOS only)
- Push notifications
- Statistics
- Easier multi-zone setting
- Easier pairing process
- Improved scheduler with daily-selectable edge cut
 
Problemet löst, efter tacos och nån öl skruvade jag isär allt och tog ut sensorpaketet, det visade sig att 2 kablar var av som man inte kunde se från undersidan, nu klipper den igen.

Håller man in 2an på klipparen kommer man tydligen till en meny där man kan se statusen på sensorerna m.m

T tegel1957 skrev:
Hur är det med dioden på laddstationen? Lyser den stabilt grönt?

Jag har upplevt att det kan hjälp att stänga av, låt den ladda några timmar sen starta den igen. Men kan mkt väl vara vidskepelse.
 
  • Gilla
Krokus1 och 1 till
  • Laddar…
Hej,

Jag har problem med min klippare. Den går inte att återställa "utanför arbetsområde" varken genom trycka på knappen noll eller att stänga av den och sen slå på den igen. Tycker jag försökt med allt inklusive att låta den stå strömlös under 24 timmar men inget funkar. Så fort man startar den så varnar den för Utanför arbetsområde" trots att den står innanför?

Tilläggas att jag kollar slingan och den lyser stabilt grönt och inget kabelbrott.

Någon som har tips på vad som kan vara fel och vad man eventuellt kan fixa till?
 
  • Gilla
uffen
  • Laddar…
  • Gilla
ilstallione
  • Laddar…
Någon som vet vart man kan få tag i laddare till Worx (WA3744)?
Hann inte dra ut sladden igår natt.
Har plockat isär laddaren för att kolla vart den har brunnit och det verkar vara i lågspänningsdelen.
Som jag förstår så ändras spänningen från denna beroende på om gräsklipparen står i stationen eller ej.
Verkar vara svår att få tag i.
Öppnad och skadad laddare med brända komponenter och synliga kretsdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedbrunnen kretskort till en Worx laddare modell WA3744 med synliga skador och sotskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
PJO1960 PJO1960 skrev:
Hej,

Jag har problem med min klippare. Den går inte att återställa "utanför arbetsområde" varken genom trycka på knappen noll eller att stänga av den och sen slå på den igen. Tycker jag försökt med allt inklusive att låta den stå strömlös under 24 timmar men inget funkar. Så fort man startar den så varnar den för Utanför arbetsområde" trots att den står innanför?

Tilläggas att jag kollar slingan och den lyser stabilt grönt och inget kabelbrott.

Någon som har tips på vad som kan vara fel och vad man eventuellt kan fixa till?
Hej, känner igen symptomen. Hade ett liknande problem med min. I mitt fall berodde det på det jag hade lagat slingan på ett ställe men att det blivit dåligt kontakterat. Dioden på laddstationen lyste med grönt fast sken ändå, dock.
 
PJO1960 PJO1960 skrev:
Hej,

Jag har problem med min klippare. Den går inte att återställa "utanför arbetsområde" varken genom trycka på knappen noll eller att stänga av den och sen slå på den igen. Tycker jag försökt med allt inklusive att låta den stå strömlös under 24 timmar men inget funkar. Så fort man startar den så varnar den för Utanför arbetsområde" trots att den står innanför?

Tilläggas att jag kollar slingan och den lyser stabilt grönt och inget kabelbrott.

Någon som har tips på vad som kan vara fel och vad man eventuellt kan fixa till?
Farsans va precis lika dan i går. Lampan lös grön. Men när jag rörde kablarna till slingan bakom ladd stationen så börja den blinka. Va dålig kontakt bakom. Sen funka den igen
 
Hej!
Jag har en landroid L (WG792E ej wifi). Önskar ny firmware, går dock ej att registrera sig på worx hemsida då mitt serienummer verkar för kort??

Hur som, finns det någon som har den senaste versionen att dela med sig av vore jag mycket tacksam!

Mvh
 
  • Närbild på en Worx landroid L (WG792E) robotgräsklippares etikett med serienummer och varningssymboler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har den där modellen usb port?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.