286 238 läst · 1 235 svar
286k läst
1,2k svar
Worx Landroid 2016
Tror inte det, enligt worx hemsida så är det som du skriver WG796E.1 som har wifi. En undran bara, varför vill man kunna styra roboten via app? nÄr inte tanken att man kör igång den och sen ska man "glömma bort" och låta den jobba? Har man en app så känns det som att man hela tiden kommer kolla på den.......
På hemsidan kan du se vilka modeller som har WiFi, håll pekaren över arean.
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/products
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/products
Hej,
Har någon länk till eller filerna för senaste firmware för WG790E.1?
Tack!
Har någon länk till eller filerna för senaste firmware för WG790E.1?
Tack!
WG790E.1:
Uppdaterad mjukvara till senaste (2.66).
Tidigare snurrade den runt på samma ställe, backade någon meter och sedan snurra igen. Efter uppdateringen piper den motsvarande "SOS" (tre korta, tre långa, tre korta) och rör sig inte alls.
Någon som haft liknande symptom eller misstankar om vad det kan vara?
Tidigare snurrade den runt på samma ställe, backade någon meter och sedan snurra igen. Efter uppdateringen piper den motsvarande "SOS" (tre korta, tre långa, tre korta) och rör sig inte alls.
Man ska hålla inne 1 eller 2 osäker just nu. Då får man upp en bild på roboten. Där ser du 0 och x knuffar man tex i fram så ser du om givaren ändrar sig till 0 eller x. Då ser du om det e fel .
Är det fel så är det troligen glapp i kablarna under. Jag hade detta problem förra året. Allt går laga skälv.
Men såg bra bilder på detta någon stans.
Är det fel så är det troligen glapp i kablarna under. Jag hade detta problem förra året. Allt går laga skälv.
Medlem
· Västra Götaland
· 86 inlägg
Har precis samma symptom med min Worx Landroid efter vinterdvalan. Backar och snurrar. Fick du någon ordning på detta?marcusdalerundberg skrev:WG790E.1:
Medlem
· Västra Götaland
· 86 inlägg
Hej, har precis samma fel som Marcus. Har dock inte uppdaterat mjukvaran på senaste utan har blivit så efter vinterdvalan. Kommer du ihåg var du hittade info om detta?J jonaslatt skrev:Man ska hålla inne 1 eller 2 osäker just nu. Då får man upp en bild på roboten. Där ser du 0 och x knuffar man tex i fram så ser du om givaren ändrar sig till 0 eller x. Då ser du om det e fel .
Så här ser det ut om man håller inne siffran 2. Knuffar man till roboten i fram eller bak så ser ni att tex det jag ringde in på bilden ändrar sig mellan svart och vit. Om inte så e det där felet ligger. Det ska slå om så fort man knuffar\lyfter mm
Här ser ni vad jag menar
Om det inte ändrar sig så verkar det som det glappar här. Det gjorde min . Jag fick då klippa upp höljet och såg en dålig kabel Går dra i kabeln så sitter en kontakt där.
Och vill man inte löda mm så får man ringa och köpa ny front modull . Sitter med fyra skruvar. Den ringar jag in här.
Hoppas ni blir något klokare. Har inget med uppdateringen att göra.
Här ser ni vad jag menar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det inte ändrar sig så verkar det som det glappar här. Det gjorde min . Jag fick då klippa upp höljet och såg en dålig kabel Går dra i kabeln så sitter en kontakt där.
Logga in
Skapa konto
Och vill man inte löda mm så får man ringa och köpa ny front modull . Sitter med fyra skruvar. Den ringar jag in här.
Logga in
Skapa konto
Hoppas ni blir något klokare. Har inget med uppdateringen att göra.