Corpes Corpes skrev:
Är inte en passage på 70cm i smalaste laget med tanke på att man ska dra begränsningsslingan både fram o tillbaka?
Har en passage på 60-70 cm som fungerar utmärkt. Har lagt tråden på samma avstånd från kanten som runt resten av gräsmattan.
Leta i de olika trådarna här på byggahus så ser du att det flera som inte har några problem med trånga passager.
 
Jag uppfattar trånga passager som en av Worx grenar där den beter sig riktigt smart. Den står inte och velar utan förstår direkt att det är en trång passage, tar sig till synes målmedvetet igenom utan minsta tvekan som en flipperkula. Att maskinen rent fysiskt är av nätt format underlättar. Exakt hur trångt den klarar vet jag inte men algoritmen ser ut att kunna klara betydligt snävare än det minsta mått man anger i spec.
 
N nissenhj skrev:
Har en passage på 60-70 cm som fungerar utmärkt. Har lagt tråden på samma avstånd från kanten som runt resten av gräsmattan.
Leta i de olika trådarna här på byggahus så ser du att det flera som inte har några problem med trånga passager.
Är din passage 60-70cm mellan slingan eller är den som i TS fall, innan slingdragning?
 
J jonaslatt skrev:
Vet någon om man kan nedgradera klipparen? Jag la in senaste uppdateringen 2.77. Men så här mycket har den aldrig krånglat.

Någon som vet om man kan nedgradera och kanske har uppdateringen innan denna på datorn och kan skicka den? ? Tror jag hade 2.44 innan uppdaterade slutet på förra årets körning.

Har 976E.1
Svarar mig själv. Kanske hjälper någon.
Nedgradera är inga konstigheter bara lägga in en äldre programvara på samma sätt som du lägger in en ny.

Min robot börja "dansa" runt på gräsmattan Backade och snurrade, backa och snurrade.

Berodde på en kabel va dålig till front modulen. Skarvade om denna och den funkade kanon direkt.
 
Corpes Corpes skrev:
Är din passage 60-70cm mellan slingan eller är den som i TS fall, innan slingdragning?
Innan slingdragning
 
N nissenhj skrev:
Innan slingdragning
Man behöver ju lämna 20cm iaf. på varje sida, detta lämnar 35cm i mitten. Det funkar säkert, såtillvida att kabeln inte kommer störas ut, den lär ju dock inte passera denna passage annat än vid zon-klippning eller någon turträff på "hålet" :).

"Turträff":

Robotgräsklippare passerar smal passage mellan trästolpar på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
T Trolin skrev:
Man behöver ju lämna 20cm iaf. på varje sida, detta lämnar 35cm i mitten. Det funkar säkert, såtillvida att kabeln inte kommer störas ut, den lär ju dock inte passera denna passage annat än vid zon-klippning eller någon turträff på "hålet" :).

"Turträff":

[bild]
Det var lite av min tanke också, därav mina frågor.
 
Hej.
Har köpt en Worx Landroid M WG791E.1 och har några funderingar innan installationen.
Vilket avstånd från häck/kant osv ska gränstråden ligga på?
I manualen står det 35cm, i en installationsvideo jag såg så sa de 45cm.
Men läste även att klipparen ibland kan gå över tråden med 20cm när den vänder.
Borde det inte funka att lägga tråden på 25cm avstånd då?
Går den över max 20cm så bör det väl funka?
Placering av laddstation.
Ena sidan med markering ska stå ut mot gräsmattan, står det.
I manualen står det att man ska placera den så det är 2m före o 2m efter. Måste man det?
Sett många som har mot en vägg osv och skulle oxå vilja ha det.
Hur drar jag kablarna då?
 
louksor louksor skrev:
Hej.
Har köpt en Worx Landroid M WG791E.1 och har några funderingar innan installationen.
Vilket avstånd från häck/kant osv ska gränstråden ligga på?
I manualen står det 35cm, i en installationsvideo jag såg så sa de 45cm.
Men läste även att klipparen ibland kan gå över tråden med 20cm när den vänder.
Borde det inte funka att lägga tråden på 25cm avstånd då?
Går den över max 20cm så bör det väl funka?
Placering av laddstation.
Ena sidan med markering ska stå ut mot gräsmattan, står det.
I manualen står det att man ska placera den så det är 2m före o 2m efter. Måste man det?
Sett många som har mot en vägg osv och skulle oxå vilja ha det.
Hur drar jag kablarna då?
Avstånd från kant beror lite på hur det ser ut, runt hörnor osv. när det svänger tar den lite mer plats. Annars har jag inte gett den mer än 25 cm för att komma nära kanten. 2m före räcker för M, det är S som behöver 2m efter. Kass manual.. Kabeln drar du bara ut från baken, du behöver ju inte sätta den ända kloss in mot väggen, Tänk på att du kanske vill ha ett "hus" sen också.Lägg kabeln och testa, jag lämnade en hel del kabel i änden först "på rullen", tills jag testat, det var inga problem.
 
En till fråga rörande laddstationen.

Jag var ytterst nära att klippa kabeln från trafon idag för att koppla ihop med laddstationen, men så fick jag för mig att mäta lite med multimetern. I kontakten på svagströmsdelen av trafon har jag ström, men skall det även ligga ström över spjuten på laddstationen eller kommer det bara ström när klipparen har dockat?

För det var ingen ström och dioden på laddstationen lyser inte.
 
Är det bara jag som tycker det är jobbigt att roboten alltid piper när den kör in i något? Vilket den gör hela tiden.
Vet inte vilken uppdatering som börja med detta?

Sen har jag märkt att min ibland backar ut från laddningsstationen och ställer sig snett utanför sen står den bara där. Hänt flera gånger.
 
Robotgräsklippare i laddningsstationen under enklare träskydd på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
så står min ofta. Då är batteriet fulladdat och roboten ska egentligen iväg och klippa.
 
J jonaslatt skrev:
[bild] så står min ofta. Då är batteriet fulladdat och roboten ska egentligen iväg och klippa.
Skumt, den har ju t.om backat ut åt "fel håll". Har du sett den göra det? Den tar inte emot huset?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
T Trolin skrev:
Skumt, den har ju t.om backat ut åt "fel håll". Har du sett den göra det? Den tar inte emot huset?
Va snabbt framme igår när den backa och ställde sig så.
Utanför arbetsområdet stod det då. Så den verkar backa liten snett och får på något sätt nosen utanför slingan. Verkar konstigt men ska kolla så slingan där.
 
Vet inte om jag postar i rätt tråd, men kanske kan få hjälp på traven isf, går Worx Landroid M WG791E.1 att styra med app eller inte?
Verkar som det är en utgående modell, är det bättre satsa på WG796E.1 ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.