Jag tror att du får ta ur lilla knappcellsbatteriet inne i klipparen för att komma närmare en riktig nollställning. Att ta ur själva batteriet som driver roboten är att likna vid en omstart.
 
G ekaa88 skrev:
Jag tror att du får ta ur lilla knappcellsbatteriet inne i klipparen för att komma närmare en riktig nollställning. Att ta ur själva batteriet som driver roboten är att likna vid en omstart.
En nollning av batteriet är bättre än bara starta om klipparen. Sen är det klart det är bättre att ta bort klockbatteriet också men hjälper det inte att nolla med stora batteriet så är det inte det som är felet skulle jag säga.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
J jonaslatt skrev:
En nollning av batteriet är bättre än bara starta om klipparen. Sen är det klart det är bättre att ta bort klockbatteriet också men hjälper det inte att nolla med stora batteriet så är det inte det som är felet skulle jag säga.
Du har PM
 
G ekaa88 skrev:
Ta bort frontsensorn från maskinen och undersök noga. Det går mkt kablar runt omkring luckorna etc.

Jag har ägt 3 worx av olika årsmodeller och modeller. Till sist lärda man sig att ALLTID kolla frontsensorn först, den kan ge alla möjliga spännande konstigeter i maskinen.
Tänkte informera vad som hänt sen sist. Blev grundlurad av instruktionerna.

Öppna diagnosskärmen genom att trycka på knappen ”2”. De främre sensorerna ska visas antingen som svarta ifyllda prickar (innanför begränsningskabeln) eller vita tomma prickar (utanför begränsningskabeln)
Om en eller båda sensorerna visas med en kryssymbol betyder det att de är skadade. I detta fall måste sensorerna bytas ut.


Hade tagit maskinen till garaget, alltså långt utanför slingan när jag bytte sensor. Vid uppstart fick jag X på båda sensorerna. Dessa gick inte att bli av med. Fick ett ryck och lyfte in maskinen innanför slinga och då hände det saker. Plötsligt var båda prickarna fyllda, tomma prickar har jag aldrig fått. Att jag sen hade flera problem med slingan och en strulande (upprostad) magnet som gjorde att klipparen stannade "upplyft" är saker som inte hjälpte till. Men nu klipper den så fint igen.
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
K Kaffetobbe skrev:
Någon som vet vart man kan få tag i laddare till Worx (WA3744)?
Hann inte dra ut sladden igår natt.
Har plockat isär laddaren för att kolla vart den har brunnit och det verkar vara i lågspänningsdelen.
Som jag förstår så ändras spänningen från denna beroende på om gräsklipparen står i stationen eller ej.
Verkar vara svår att få tag i.
[bild] [bild]
Hur fick ru isär laddaren??
 
B bgoti0 skrev:
Hur fick ru isär laddaren??
Bröt bara isär den i skarven.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.