Om du försöker vicka på kablarna under samtidigt du kollar på krysset så ser du om det är glapp.
 
J jonaslatt skrev:
Om du försöker vicka på kablarna under samtidigt du kollar på krysset så ser du om det är glapp.
Dessvärre ingen reaktion alls när jag vickade och tryckte lite hit och dit...
 
Antingen är kabeln av helt. Eller så behöver du byta hela front modulen.. Du kan ju chansa att klippa upp skyddet och kolla kablarna. Går den rädda så går det. Annars får du som sagt beställa en ny
 
J jonaslatt skrev:
Antingen är kabeln av helt. Eller så behöver du byta hela front modulen.. Du kan ju chansa att klippa upp skyddet och kolla kablarna. Går den rädda så går det. Annars får du som sagt beställa en ny
Tack, ska testa!

Vart köper man frontmodulen? Direkt från Worx?
 
marcusdalerundberg marcusdalerundberg skrev:
Såhär ser displayen ut när jag trycker 2. Jag gissar att X'et är problemet och att det enligt en tidigare guide menar på problem med den högra gränssensorn.
Samma för mig men vänster fram istället. Skumt att det händer precis när man tagit fram den ur vinterdvalan dock. Jag får öppna och kolla.
 
J
Ni har inte bara problem med att någon av givarna ärgat?
Testa tryck flera gånger på "stötfångaren" där givaren är, har ni tur så fungerar det efter lite motion av dom.
 
Plockat isär den igen och efter ännu mer vickande nu så kommer sensorn igång, återkommer!

Förmodligen någon kass kabel!
 
marcusdalerundberg marcusdalerundberg skrev:
Plockat isär den igen och efter ännu mer vickande nu så kommer sensorn igång, återkommer!

Förmodligen någon kass kabel!
Hej Jonas, har som sagt samma problem som du. Vad plockade du isär? Vickade du på stötfångarna fram eller?
 
marcusdalerundberg marcusdalerundberg skrev:
Plockat isär den igen och efter ännu mer vickande nu så kommer sensorn igång, återkommer!

Förmodligen någon kass kabel!
Ursäkta, Marcus menar jag.
 
Prova vicka på kabeln här. Närbild på en gräsklipparunderdel med pil pekande mot kabel för felsökning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vickade på kabeln i bilden ovan. Fick klippa upp sockan och såg inget kabelbrott, vickade på dem en o en och kom fram till att de var den gula som krånglade. Kände över den och kände tydligt var del var av, saknades liksom innehåll.

Har nu klippt av den där och håller jag dem mot varandra så fungerar sensorn.

Nu ska jag bara löda ihop de och hoppas det var enda kabeln!
 
  • En hand som håller en bunt med elektriska kablar med en klippt gul kabel synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Kul att det löste sig. Eller att du hitta felet
 
J jonaslatt skrev:
Så här ser det ut om man håller inne siffran 2. Knuffar man till roboten i fram eller bak så ser ni att tex det jag ringde in på bilden ändrar sig mellan svart och vit. Om inte så e det där felet ligger. Det ska slå om så fort man knuffar\lyfter mm
Här ser ni vad jag menar [bild]


Om det inte ändrar sig så verkar det som det glappar här. Det gjorde min . Jag fick då klippa upp höljet och såg en dålig kabel Går dra i kabeln så sitter en kontakt där. [bild]


Och vill man inte löda mm så får man ringa och köpa ny front modull . Sitter med fyra skruvar. Den ringar jag in här. [bild]


Hoppas ni blir något klokare. Har inget med uppdateringen att göra.
Hej, sitter givarna innanför det inringade området enligt din bild?
 
marcusdalerundberg marcusdalerundberg skrev:
Vickade på kabeln i bilden ovan. Fick klippa upp sockan och såg inget kabelbrott, vickade på dem en o en och kom fram till att de var den gula som krånglade. Kände över den och kände tydligt var del var av, saknades liksom innehåll.

Har nu klippt av den där och håller jag dem mot varandra så fungerar sensorn.

Nu ska jag bara löda ihop de och hoppas det var enda kabeln!
Bra jobbat. Får göra samma manöver själv.
 
marcusdalerundberg marcusdalerundberg skrev:
Vickade på kabeln i bilden ovan. Fick klippa upp sockan och såg inget kabelbrott, vickade på dem en o en och kom fram till att de var den gula som krånglade. Kände över den och kände tydligt var del var av, saknades liksom innehåll.

Har nu klippt av den där och håller jag dem mot varandra så fungerar sensorn.

Nu ska jag bara löda ihop de och hoppas det var enda kabeln!
En annan fråga. Lossade du på frontmodulen innan du du klippte upp sockan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.