anderssose anderssose skrev:
En annan fråga. Lossade du på frontmodulen innan du du klippte upp sockan?
Japp, samt det yttre skalet, enklare att komma åt då! :)
 
  • Gilla
anderssose
  • Laddar…
J jnse skrev:
Ni har inte bara problem med att någon av givarna ärgat?
Testa tryck flera gånger på "stötfångaren" där givaren är, har ni tur så fungerar det efter lite motion av dom.
Du menar på de markerade ställena: Intern vy av Worx Landroid robotgräsklippares framsensor, med röda pilar som markerar specifika delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
anderssose anderssose skrev:
Du menar på de markerade ställena:[bild]
Nej, jag menade inte på någon kabel, "motionera" givarna, tryck på kofångaren så de rör på sig, kan hjälpa ifall det är själva givaren som inte fungerar.
(Om det inte är kabelbrott såklart).
 
J jnse skrev:
Nej, jag menade inte på någon kabel, "motionera" givarna, tryck på kofångaren så de rör på sig, kan hjälpa ifall det är själva givaren som inte fungerar.
(Om det inte är kabelbrott såklart).
OK!
 
marcusdalerundberg marcusdalerundberg skrev:
Plockat isär den igen och efter ännu mer vickande nu så kommer sensorn igång, återkommer!

Förmodligen någon kass kabel!
Hej igen, försvann X'et när du skarvade kabeln på nytt ifrån servicemenyn?
 
Så här ser min ut när jag trycker på 2:an och kommer till servicemenyn, observera x'et vid frontsensorn. Måste väl vara denna som är kass eller och orsakar att den snurrar runt och backar. Borde väl inte kunna vara laddstatioen eller?

LCD-display av servicemenyn på en robotgräsklippare med ett kryss som markerar fel på frontsensorn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad säger expertisen? Funderar på att byta frontsensor själv. Kontaktade supporten från Landroid: Schou och frågade om jag fortfarande hade garanti men de kunde inte se detta. De sa att vi säger att den fortfarande är inom garanti men jag är inte säker själv när jag köpte den och de skickade ett mail med fraktsedel. Är det någon som lämnat in en klippare utan att vara säker på om det är garanti kvar eller inte? Tänkte på kosten jämfört med att själv byta frontsensorn (om det nu är denna). Svar mottages tacksamt.
 
Har fått problem med min WG790E.1. När jag först tog ut den inför sommaren så fungerade allt som det skulle. Efter ett par veckor så hittade jag roboten avstängd i laddaren. När jag startar den har den inte laddat fullt trots att den stått i laddaren över natten. Testar att starta och det är inga som helst problem. Nästa dag är det samma sak, avstängd i laddaren. Nu har den stått i laddaren ett par veckor avstängd men har inte laddat ett skit! Snarare är det mindre kvar i batteriet. Vad kan detta bero på? Uppenbarligen får basstationen ström eftersom slingan har fått ström. Jag har inte mätt "piggarna" från basstationen än men ska göra det.
Fick en liten tanke om att det kunde ha att göra med om det finns någon ny firmware (bör inte ha någon betydelse men ändå) och jag tänkte ladda ner den nya i så fall. Jag har version 2.21. Men jag kan fan inte hitta serienumret?!! Var är det placerat??

Tack!
 
Testade nu att torka av laddstiften och tryckte sedan på hem knappen. Han följer gränskabeln fint men när han går in i basstationen så backar han ut igen för att sedan köra in. Så där håller han på tills jag trycker stopp. Laddstiften som är defekta kanske?
 
  • Haha
leifberggren
  • Laddar…
Fick i alla fall igång min som stått i kallgaraget hela vintern utan underhållsladdning. Hoppas bara den tar laddning etc
 
Någon som har idé hur man kan ta ström till lampor? Skulle vilja installera fyra små dioder.

Ta från batteriet så har de ju ständig ström.
Ta från kablarna till motorn. Så lyser de så fort motorn går.

Kan detta ge felkoder för klipparen tro eller är det så pass lite ström?
 
Redigerat:
J jonaslatt skrev:
Någon som har idé hur man kan ta ström till lampor? Skulle vilja installera fyra små dioder.

Ta från batteriet så har de ju ständig ström.
Ta från kablarna till motorn. Så lyser de så fort motorn går.

Kan detta ge felkoder för klipparen tro eller är det så pass lite ström?
Jag snodde ström från USB-kablarna. Endast spänning när maskinen är påslagen så riskerar man inte att batteriet laddas ur
 
Smart. 12v?
 
USB är 5 V.
 
Skit då. Biltema hade blåa diodrar men de va 12v.
Tar man ström någon annan stans så är det högre än 12v.

Fler tips hur man löser detta lättast?

Skulle vilja koppla in fyra st lampor. Tex dessa. Röd lysdiod för infälld montering med två anslutande kablar visad i en produktannons.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Du löder fast ett lämpligt motstånd mellan diod och spänningskälla. Lysdioder som du t ex köper på Kjell & co brukar vara på 3V/20mA. Från USB-porten (5V) blir det 100 ohm och från 12V 470 ohm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.