EddieHansson
R Rejäl skrev:
Ok ska be rörisarna åka till Rinkaby rör o handla, men gnäll inte på att halva eller hela dagar kommer att gå till att åka o hämta varor..
Rörisen var ju på plats en dag för att kolla och bedöma vad som skulle fixas och kom tillbaka 4 dagar senare med grejer och monterade.

Dokument med text och siffror, röd cirkel markerar specifik kod "D23110C", troligen arbetskostnadsrelaterad uppgift.

Leverans till företag brukar vara en eller två dagar. Det är lär ta mindre tid än att åka runt till nån butik.

Men för att jämföra med ica så är det typ som beställa hemleverans, men att då få en faktura med 40kr litern för mjölken från budet, trots 10% rabatt... Sur mjölk det där.
 
  • Gilla
parsen och 5 till
  • Laddar…
R
EddieHansson EddieHansson skrev:
Rörisen var ju på plats en dag för att kolla och bedöma vad som skulle fixas och kom tillbaka 4 dagar senare med grejer och monterade.

Leverans till företag brukar vara en eller två dagar. Det är lär ta mindre tid än att åka runt till nån butik.

Men för att jämföra med ica så är det typ som beställa hemleverans, men att då få en faktura med 40kr litern för mjölken från budet, trots 10% rabatt... Sur mjölk det där.
Jag har aldrig förespråkat detta det var 13th Marine som förespråkade Rinkabyrör.

Läs alla mina inlägg med 13th Marine så kommer du förstå😉
 
EddieHansson
R Rejäl skrev:
Jag har aldrig förespråkat detta det var 13th Marine som förespråkade Rinkabyrör.

Läs alla mina inlägg med 13th Marine så kommer du förstå😉
Du skrev ju "Men det är materialet du har ifrågasatt hela tiden? I så fall haltar inte matinköpen"
 
  • Gilla
parsen och 1 till
  • Laddar…
R
EddieHansson EddieHansson skrev:
Du skrev ju "Men det är materialet du har ifrågasatt hela tiden? I så fall haltar inte matinköpen"
Men läs hela våran konversation och inte bara delar…
 
R Rejäl skrev:
Men läs hela våran konversation och inte bara delar…
Jag har läst hela tråden och 13th har inte sagt att rörisar ska åka till Rinkaby. Det är nog du som behöver öva på läsförståelsen.

Jag fattar, du tycker det är helt i sin ordning att göra stora påslag på material och sedan påstå att kunden får rabatt. Många håller inte med dig, om man ska gå på vad folk här skriver i trådar om materialinköp.
 
  • Gilla
  • Haha
Joak och 11 till
  • Laddar…
R
H Hank_Ö skrev:
Jag har läst hela tråden och 13th har inte sagt att rörisar ska åka till Rinkaby. Det är nog du som behöver öva på läsförståelsen.

Jag fattar, du tycker det är helt i sin ordning att göra stora påslag på material och sedan påstå att kunden får rabatt. Många håller inte med dig, om man ska gå på vad folk här skriver i trådar om materialinköp.
Men om du nu har läsförståelse? så vart har jag tagit upp Rinkaby rör? Jag har bara svarat på att någon tog upp deras priser var så bra och att man borde inte ta mer än 10-15% påslag på dessa..
Dessa påståenden saknar lagstöd det finns ingenstans i konsumentköplagen som det står att företagarn behöver eller ska handla på det billigaste stället och än mindre att man bara får ta 10-15% i påslag.. detta är 13th Marines egna önskemål om hur det borde fungera, alla får tycka som dom vill..
Vad Röris betalar för sakerna är bara hans ensak inte kundens..
Det som gäller är skäligt pris ingett annat..

Öh va det inte du som pratade om 200% påslag o i nästa inlägg var det 100% samt att hantverkare fakturerade heldagar mm.
Undra vem som inte är läskunnig🤔
 
Redigerat:
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Vad tror du hans nettopriser är?
Ja, tänk om rörmokaren fått dem alldeles gratis, av en kompis som gått i konkurs. Då måste ju TS få dem gratis...eller vad menar du?
 
  • Gilla
  • Haha
Eloffen och 5 till
  • Laddar…
Mig veterligen så har hantverkarnas materialpriser aldrig prövats rättsligt, utan de har förlikat sig innan.
Man skulle kunna tro att de anar vad utfallet skulle bli 😉
 
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Det är fortfarande ett påslag på materialet även fast det inte står utskrivet, jag kollade upp några produkter och procentuellt är det i min åsikt ett relstivt stort påslag, totala summan är såklart inte så märkvärdig.
Självklart är det påslag, det enda syftet ett företag har är att tjäna pengar!
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
H Hank_Ö skrev:
Jag har läst hela tråden och 13th har inte sagt att rörisar ska åka till Rinkaby. Det är nog du som behöver öva på läsförståelsen.

Jag fattar, du tycker det är helt i sin ordning att göra stora påslag på material och sedan påstå att kunden får rabatt. Många håller inte med dig, om man ska gå på vad folk här skriver i trådar om materialinköp.
Kunden får ju rabbat 10% mot vad han egentligen skulle tagit,
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
EddieHansson
V Vargulvsson skrev:
Kunden får ju rabbat 10% mot vad han egentligen skulle tagit,
För att det ska vara sant ska han verkligen sälja till det högre priset utan rabatt i vanliga fall.
 
  • Gilla
Maghans och 2 till
  • Laddar…
ejvegard ejvegard skrev:
En rörmokare var förbi för att titta på kommande badrumsrenovering. Visade då även huvudkranen som jag märkt inte stänger inkommande vatten helt. Det droppar några droppar i minuten när vattnet är avstängt. Rörmokaren var förbi en dag när jag inte var där och bytte de två kranarna, den innan och den efter där mätare brukar sitta. Här finns ingen mätare. Värmekabeln fanns sedan tidigare och isoleringen runt är nu bytt. Tidigare kulventiler och kopplingar var 30+ år. Vill höra om detta är en rimlig faktura?
Hej, det är ett arbete som tar max 1 timma arbete. Kulventilerna kostar ca 200 kr per st på Biltema bussningar osv några hundra lappar. Du kan köpa alla delar där, så kolla själv. Svar rörmokaren kar överdebiterat med mellan 4-5 tusen kr. Jag har gjort samma arbete själv utan rörmokare så jag vet vad delarna kostar.
 
  • Haha
  • Gilla
Mörokarn och 3 till
  • Laddar…
S Sören Carlsson skrev:
Hej, det är ett arbete som tar max 1 timma arbete. Kulventilerna kostar ca 200 kr per st på Biltema bussningar osv några hundra lappar. Du kan köpa alla delar där, så kolla själv. Svar rörmokaren kar överdebiterat med mellan 4-5 tusen kr. Jag har gjort samma arbete själv utan rörmokare så jag vet vad delarna kostar.
Vill även tillägga att rörmokaren har mer än 75 % rabatt på Ahlsell.
 
  • Gilla
Mr Wiktig
  • Laddar…
N nb. skrev:
Jag behöver också byta vattenmätarkonsol och konstaterar att flera rörisar har priser på ca 10000 för det, tex clas fixare är tom dyrare eftersom material tillkommer.

[länk]

Konstaterade att jag får göra det själv men har inte orkat för att jag måste få kommunen att stänga av vattnet....
Jä%/"ar, ordna de själv för strax över 1000kr. Men behövde bara köpa konsolen och en kran då jag bytt en av kranarna förut. Så kanske 2000kr om man slår ihop. Detta var förra året.
Hade fått krav från kommunen och fick samtidigt ett erbjudande om konsol för 2500kr + arbete 1-3h från Bravida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.