R
H Hank_Ö skrev:
Men herregud människa. Du hittar ju på saker på löpande band. Jag har aldrig sagt något om vad du påstått idag, mer än att du bad någon hjälpa dig hitta vilka som angett timpriser på 1500-2500. Kommer du ihåg att du skrivit det? Jag citerade din post så det borde inte vara omöjligt för dig.
En rekommendation skriv inte till mig för du är inte klok…
 
  • Haha
Hank_Ö
  • Laddar…
ejvegard ejvegard skrev:
En rörmokare var förbi för att titta på kommande badrumsrenovering. Visade då även huvudkranen som jag märkt inte stänger inkommande vatten helt. Det droppar några droppar i minuten när vattnet är avstängt. Rörmokaren var förbi en dag när jag inte var där och bytte de två kranarna, den innan och den efter där mätare brukar sitta. Här finns ingen mätare. Värmekabeln fanns sedan tidigare och isoleringen runt är nu bytt. Tidigare kulventiler och kopplingar var 30+ år. Vill höra om detta är en rimlig faktura?
Så gör dom Flesta.. Tar betalt för varje detalj för sig.. Köps det i hela paket, så kostar materialet 2167 kr (rinkaby rör) och då blir arbetstiden också mindre.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Sluta blås kunderna istället 😠
Sluta blås forummedlemmar.
 
U
Jag vet arbetsgivare som hörde av dig till Ahlsell och hotade med att sluta nyttja dem ifall de fortsatte med frukosten. För att de fann det oskäligt att kunna fakturera kunderna för tiden installatörerna satt och drack kaffe och käka fralla och inte heller ville företaget betala löner för de.
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
E Eloffen skrev:
Sluta blås forummedlemmar.
Det vore nåt det. Inte så lukrativt kanske. Hittills noll kronor på kontot. Får bli hantverkare istället.
 
R Rejäl skrev:
Ok, men vem säger att han behöver redovisa marknadspriser?
Skäligt pris borde vara, inte det billigaste eller dyraste utan någonstans i mittten håller du inte med?
Men du pratade om saftiga påslag jag ser inga påslag på fakturan av material, så det vet jag inte vart du har fått det ifrån?
Jag ser cirka 100% påslag på materialet. Är det rimligt anser du?
 
R
K kimpano skrev:
Jag ser cirka 100% påslag på materialet. Är det rimligt anser du?
Det går inte att bedöma om det är skäligt för oss genom att jämföra priser rätt av..
Men visst det kan vara och låta högt men vi vet inte vad han har för inköpspris och därav blir det bara spekulation..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.