83 823 läst · 656 svar
84k läst
656 svar
VVS-faktura huvudkran rimlig?
Men då tror jag nog de flesta är ok med den lilla risk det skulle innebära att köpa samma material som röris köper, eller bättre, på ett billigt "skitställe".R Rejäl skrev:Det har inte varit en diskussion om att åka ifrån en läckande skada..utan om skadan inträffar efter Röris har lämnat…
Köper kunden egen skitmaterial som börjar o läcka efter en vecka tex. Ifrån Biltema så vet jag att många inte åker akut för att åtgärda detta då får helt enkelt kunden stå sitt kast med att ha köpt skräp…man kan inte kräva/förvänta sig att Röris ska släppa alla sina kunder o jobb bara för att kunden valt att köpa skräp.,
Återigen så har inte Röris något ansvar för kundens inköpta material det verkar svårt för dig att ta in…
Men skulle han vara i närheten så visst hjälper de allra flesta till men det är inte att ta givet..
Nog inte så många som köper huvudvattenkran på Biltema eller Jula.
Återigen så blandar du in något annat än att en hantverkare skulle behöva 1500-2000kr/Tim detta påstos av vissa, skulle vara sakligt att se vem som skrivit detta så det inte bara snackas som brukligt…K karlmb skrev:
Så kan man bemöta denne med hur den kommer fram till dess siffror..
Oj du har verkligen liten insikt om personer som handlar på Biltema och Jula mm.K karlmb skrev:
Så du menar att dom har sina sortiment för syns skull om ingen köper dessa?
Inga lågprisbutiker har onödigt sortiment som ingen köper det säger ju sig självt🤔
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 590 inlägg
Men upplys oss då du rejäle mästare.R Rejäl skrev:
Vem köper material på biltema och jula? Vem monterar det? Och vad används det till? Och hur är kvaliteten på varorna egentligen?
Vänliga hälsningar, ägaren av en fungerande kulventil från biltema.
Jag tror kanske att du inte mår så bra när det visar sig att du har noll koll.N nb. skrev:
Varför skulle det vara skräp på Jula eller Biltema?R Rejäl skrev:Det har inte varit en diskussion om att åka ifrån en läckande skada..utan om skadan inträffar efter Röris har lämnat…
Köper kunden egen skitmaterial som börjar o läcka efter en vecka tex. Ifrån Biltema så vet jag att många inte åker akut för att åtgärda detta då får helt enkelt kunden stå sitt kast med att ha köpt skräp…
På biltema säljer de kopplingar från italienska Tiemme och Julas kopplingar säljs av Gelia (Ahlsell GDS) till butiker.
Nu är jag ingen rörmokare men jag trodde att det vanligaste felen var installation, yttre påverkan eller korrosion över lång tid.
Är det vanligt att material går sönder från Jula eller Biltema eller är det för att rörmokare inte har rätt klämringar med sig som det är skit?
Vad är det som gör att det är skit och går sönder från Jula och Biltema när produkterna är avsedda för ändamålet?
Om någon skulle packa en skarv med för mycket lin och skulle sedan spräcka något så är det lika oavsett fabrikat eller vad är det som förväntas ske?
Avser du fel som uppstår pga av slarv vid installation som hade upptäckts vid en provtryckning men upptäcks först efter en vecka då installatören inte provtryckt systemet? det måste vara lika oavsett om det är Vatette eller Tiemme.
Frågan är då om felet beror på materialet eller installationen, jag förstår att en installatör inte kan lämna garanti på material han inte införskaffat själv men installationsarbetet är han ansvarig för.
Det kan nog ligga nåt i det, att de installerar fel om det är fabrikat de inte är vana vid... Köper man vatette eller liknande så är det lätt att hitta monteringsanvisningar och går man på samma fabrikat över hela linjen är det lättare att göra rätt. Börjar man blanda fabrikat men snarlika klämringar mm så känns det som att det är lättare göra fel. Sen vet inte jag hur stor roll det egentligen spelar, när väl klämringskopppingen så misstänker jag att om det inte läcker så funkar det och wost case är man får efterdra... Men kanske om man istället drar för hårt?F fixarpelle skrev: