M
Rickard. Rickard. skrev:
Jag chansar nu men jag har för mig det blev 700-800kr för en stängning och öppning.

Ja då är det deras ansvar.
Dvs bara drygt 50% mer än vad nyckeln kostar :) Och så slipper man husa den...
 
U
Här så stänger kommunen av gratis. Trodde inte någon tog betalt för det…

Hos mig gick den sönder, så dagen efter kom de hit med en grävmaskin och höll på i två dagar. Jag är glad att det inte var jag som betalde det utan det bekostades av kommunen som både äger och hade ”sönder” avstängningen.
Dock fick jag bekosta lite gräsfrön efteråt :)
 
  • Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
MrJay
Här är mitt pris (jag är inte röris så priset lär vara betydligt högre än vad de betalar) på första artikeln i listan hos Ahlsell. Här i stan handlar alla VVS:are antingen hos Dahl eller Ahlsell…

Monteringsbygel för vattenmätare, mässingsanslutning, produktinformation och pris på skärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mr Wiktig och 3 till
  • Laddar…
Rickard.
MrJay MrJay skrev:
(jag är inte röris så priset lär vara betydligt högre än vad de betalar)
Jag kan säga med stor säkerhet att det INTE är betydligt högre. Nån till några kronor högre kan det absolut vara men inte så det spelar någon roll på 1st.
 
MrJay
Rickard. Rickard. skrev:
Jag kan säga med stor säkerhet att det INTE är betydligt högre, det är definitivt tillräckligt nära att jämföra rakt av mot.
Inget rabattbrev och brukar inte handla där särskilt ofta men OK.. Lägre än TS faktura hursomhelst.
 
  • Gilla
Nybörjaren! och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
MrJay MrJay skrev:
Inget rabattbrev och brukar inte handla där särskilt ofta men OK.. Lägre än TS faktura hursomhelst.
Ahlsells rabattlista kan jag inte ge dig någon insyn i men jag har tillgång till bra priser och ditt är nära på just denna 😉
 
  • Gilla
Krillekrull77 och 1 till
  • Laddar…
M
Exakt samma kostar 849:- på Hornbach det blir 679,20 ex moms så det är inte vidare svårt att köpa den till rimligt pris. Men vill man ha bekvämligheten av att någon kommer med rätt saker och sätter dem på plats så är det klart att man får betala för det.
 
  • Gilla
Johnny57 och 1 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Exakt samma kostar 849:- på Hornbach det blir 679,20 ex moms så det är inte vidare svårt att köpa den till rimligt pris. Men vill man ha bekvämligheten av att någon kommer med rätt saker och sätter dem på plats så är det klart att man får betala för det.
Räcker det inte att betala 600kr/timme? Plus milersättning och ”bilersättning”. Plus avrundning till hel dag och några till små avgifter som ”någon måste ju betala”?

Räcker det då inte med 20% påslag på material, eller måste det vara 200% ?
 
  • Gilla
  • Wow
vcx och 16 till
  • Laddar…
R
H Hank_Ö skrev:
Räcker det inte att betala 600kr/timme? Plus milersättning och ”bilersättning”. Plus avrundning till hel dag och några till små avgifter som ”någon måste ju betala”?

Räcker det då inte med 20% påslag på material, eller måste det vara 200% ?
Nu sitter du bara o hitte påar eller så har du inte läst inlägg #1 här har inga heldagar fakturerats..
Sluta o fabricera och håll dig till saker du kan och förvräng inte saker i onödan..
 
  • Gilla
Allmäntvetgirig och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Nu sitter du bara o hitte påar eller så har du inte läst inlägg #1 här har inga heldagar fakturerats..
Sluta o fabricera och håll dig till saker du kan och förvräng inte saker i onödan..
Lägg av. Jag citerade inte TS faktura. Jag svarade på det inlägg jag citerade att om man vill ”vara bekväm” och anlita en yrkesman får man acceptera påslag på över 100%.
 
  • Gilla
  • Haha
Mr Wiktig och 6 till
  • Laddar…
R
H Hank_Ö skrev:
Lägg av. Jag citerade inte TS faktura. Jag svarade på det inlägg jag citerade att om man vill ”vara bekväm” och anlita en yrkesman får man acceptera påslag på över 100%.
Men i förra skrev du 200% o nu Skriver du 100% hur ska du ha det?
Ja du sitter o hitte påar..
 
Tack för alla svar! Får lära mig att fråga om bättre pris på material. Kalla det större rabatt eller mindre påslag. Sen var jag inte beredd på att allt runt kulventilen behövde bytas. Lite svårt att förstå hur ett väggfäste kan bli utslitet? Har ju som sagt ingen mätare så behöver inte vara enligt kommunens standard för den sakens skull.
 
  • Gilla
linkanbygg och 4 till
  • Laddar…
C
ejvegard ejvegard skrev:
Sen var jag inte beredd på att allt runt kulventilen behövde bytas.
Det är enligt min åsikt den största fulingen i sammanhanget. Om man fått i uppdrag att byta en ventil så är det det som gäller. Inser man att jobbet av någon anledning blir större än så stämmer man väl av med kunden först. Har väldigt svårt att tänka mig att allt det där verkligen behövde bytas.
 
  • Gilla
mojjen och 5 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Har ni avtalat om att byta just kulventilen så är det det som arbetet omfattar tills företaget har kontaktat dig och diskuterat att utöka arbetets omfattning. Kristallklart i konsumenttjänstlagen, det finns ingen möjlighet att utöka arbetet på eget initiativ för företagaren.
 
  • Gilla
bisamråtta och 10 till
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Om jag skall agera bank för kunden genom att finasiera inköp av material, garantiansvar mm, så tror sjutton jag skall ha avkastning för mitt arbetande kapital.
Hahaha!

En liten finansvalp som blivit röris 🔥
 
  • Gilla
Knug Olaf och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.