ullberg ullberg skrev:
Blev denna fransos till kvällens middag, rejält med stallbacke och ganska tunga gardiner och likväl tanniner. Men oavsett var den bra till kvällens flapsteak från grannen på landet.

[bild]

/U
Jag testade den för några veckor sedan bild ovan :) var inte lika imponerad som du. Inget stall alls faktiskt :(

ullberg
Lät du den få tillräckligt med luft? Jag tyckte nästan den luktade gorgonzola (imho inte bra) direkt från flaskan men växte efter att fått stå någon timme i karaff…

/U

Edit: hade inte koll på priset (åtminstone på SB/TS, inte helt säker min kommer därifrån), kan definitivt dra mig till minnes mer prisvärda på den nivån - men jag brukar fokusera på hur det smakar mer än vad det kostar, jag har ju hur som helst redan köpt det…

Redigerat:
ullberg ullberg skrev:
Lät du den få tillräckligt med luft? Jag tyckte nästan den luktade gorgonzola (imho inte bra) direkt från flaskan men växte efter att fått stå någon timme i karaff…

/U
Jo fast kanske inte en timme mins inte. Det var ett tag sedan jag drack den men jag mins den som lite slät. Då tycker jag senare flaskan ovan var mer stabil. Tror den finns på TS fortfarande.

Köpte denna från TS enbart på åldern får se hur den är

Flaska Chianti Classico vin, Rocca di Castagnoli, suddig bakgrund, interiör, festliga dekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sambon köpte denna från TS, tyckte den var rätt trevlig.

En flaska rödvin, SAN FEREOLA 2016, med solsymbol på etiketten, italiensk text, vinbeskrivning.
Skapa konto

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Tittade ni på veckans Fråga Lund? En samling vinförståsigpåare fick se tre flaskor ink pris, från billigt i tetra till 900kr flaskan, fick därefter uppgiften att betygsätta och identifiera vinen. Det sedvanliga pladdret om integritet, luktar ladugårdsdörr osv yppades. Avslutningsvis fick de veta att det var samma blask i alla glas de smakat, dvs alla upplevelser och smaksensationer var bara hitte-på…… Skulle vara intressant att se ett storskaligare test, gissar att det skulle gå ungefär lika dåligt som för dessa 6-7 personer….

• Gilla
  • Haha
  • Wow
SC Aero och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det sedvanliga pladdret om integritet, luktar ladugårdsdörr osv yppades. Avslutningsvis fick de veta att det var samma blask i alla glas de smakat
Hade de insett det eller utsåg de en tydlig vinnare?

Hand håller en flaska Beaujolais-Villages Nouveau vin från 2023.
Skapa konto

Helt ok, har druckit bättre nouveau men ändå ok.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hade de insett det eller utsåg de en tydlig vinnare?
Ingen misstänkte något.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Drack denna idag, riktigt trevlig, finns i TS

Mörkflaska med etikett "21 Grams", sannolikt vin, del av tallrik, träbord.
Skapa konto

• Gilla
lob och 1 till
  • Laddar…
Vi körde terrine på vilt och andra körde torsk portal hittade ett bra rött som passade till båda. En tysk

En vinflaska med etikett, andres Deidesheim Haarder, år 2021, på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi körde terrine på vilt och andra körde torsk portal hittade ett bra rött som passade till båda. En tysk

[bild]
Spännande! Vad jag vet har jag bara druckit ett rött vin från Tyskland, en Ruppertsberger som väl är mest kända för välgjorda och prisvärda Riesling.

Maria T Maria T skrev:
Spännande! Vad jag vet har jag bara druckit ett rött vin från Tyskland, en Ruppertsberger som väl är mest kända för välgjorda och prisvärda Riesling.
Det var ett trevligt lätt vin måste jag säga

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Som av en slump när min vän tittade på röda viner från Spanien så hamnade jag vid Tyskland (på Systembolaget alltså) och Ruppersberger så den fick följa med i min korg.
Tyvärr kan jag på intet sätt rekommendera den, minns att jag tyckte den var god förra/första gången jag smakade den men igår var det både blaskigt och med en syra som fick mig tro jag drack vinäger.
Med andra ord - köp inte denna Pinot Noir! Välj ett rödvin från annat land eller en Riesling från Ruppertsberger!
Vinflaska med etikett "Ruppertsberger Imperial Pinot Noir, Pfalz" i förgrunden, oskarp bakgrund.
Skapa konto
Vinflaska etikett, Ruppertsberger, Imperial Pinot Noir 2022, tyskt kvalitetsvin, veganvänligt, innehåller sulfiter.
Skapa konto

Och visst, jag drack halva pavan ändå 😛

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
En vinflaska med etikett "POGGIO LUCINA Brunello di Montalcino", inget ansikte synligt, otydlig bakgrund.
Skapa konto
Person i mörk tröja håller en flaska vin med etikett mot kamera i bar miljö.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.