Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Jag testade den för några veckor sedan bild ovan var inte lika imponerad som du. Inget stall alls faktisktullberg skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Lät du den få tillräckligt med luft? Jag tyckte nästan den luktade gorgonzola (imho inte bra) direkt från flaskan men växte efter att fått stå någon timme i karaff…
/U
Edit: hade inte koll på priset (åtminstone på SB/TS, inte helt säker min kommer därifrån), kan definitivt dra mig till minnes mer prisvärda på den nivån - men jag brukar fokusera på hur det smakar mer än vad det kostar, jag har ju hur som helst redan köpt det…
/U
Edit: hade inte koll på priset (åtminstone på SB/TS, inte helt säker min kommer därifrån), kan definitivt dra mig till minnes mer prisvärda på den nivån - men jag brukar fokusera på hur det smakar mer än vad det kostar, jag har ju hur som helst redan köpt det…
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Jo fast kanske inte en timme mins inte. Det var ett tag sedan jag drack den men jag mins den som lite slät. Då tycker jag senare flaskan ovan var mer stabil. Tror den finns på TS fortfarande.ullberg skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Tittade ni på veckans Fråga Lund? En samling vinförståsigpåare fick se tre flaskor ink pris, från billigt i tetra till 900kr flaskan, fick därefter uppgiften att betygsätta och identifiera vinen. Det sedvanliga pladdret om integritet, luktar ladugårdsdörr osv yppades. Avslutningsvis fick de veta att det var samma blask i alla glas de smakat, dvs alla upplevelser och smaksensationer var bara hitte-på…… Skulle vara intressant att se ett storskaligare test, gissar att det skulle gå ungefär lika dåligt som för dessa 6-7 personer….
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 494 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 494 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 494 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 494 inlägg
Som av en slump när min vän tittade på röda viner från Spanien så hamnade jag vid Tyskland (på Systembolaget alltså) och Ruppersberger så den fick följa med i min korg.
Tyvärr kan jag på intet sätt rekommendera den, minns att jag tyckte den var god förra/första gången jag smakade den men igår var det både blaskigt och med en syra som fick mig tro jag drack vinäger.
Med andra ord - köp inte denna Pinot Noir! Välj ett rödvin från annat land eller en Riesling från Ruppertsberger!
Och visst, jag drack halva pavan ändå 😛
Tyvärr kan jag på intet sätt rekommendera den, minns att jag tyckte den var god förra/första gången jag smakade den men igår var det både blaskigt och med en syra som fick mig tro jag drack vinäger.
Med andra ord - köp inte denna Pinot Noir! Välj ett rödvin från annat land eller en Riesling från Ruppertsberger!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och visst, jag drack halva pavan ändå 😛
Renoverare
· Stockholm
· 18 592 inlägg