Å åk-lagarn skrev:
Om man värmar sina katter.
Värmer stavas det förresten, och fiskar. Då får åklagaren sina fiskar varma, om hen skjuter och gräver ned katter i ett villaområde. :D

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du har för dig det ja..
Jag är rätt säker på att Runar eller Carola bodde i en villa bredvid en som jag gick i samma klass som i grundskolan. När de bodde där kan jag inte säga, det kan ju varit både före och efter vi gick i samma klass. Runar har alltid gett mig lite kräksmak i munnen även när jag var yngre.

Nissens Nissens skrev:
Så länge vissa kattägare ständigt upprepar att det är ok att ha katter lösa så är det väl nödvändigt att förklara att det absolut inte är ok
Nej ditt tjat är absolut inte nödvändigt.

• Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
C chrille-gäddan skrev:
Tyvärr för dig har inte kattägare strikt ansvar för katten (om det varit en hund hade du kunnat kräva mer). Detta eftersom kattens natur är att vara mer "fri".

[länk]

Så... du får se om grannen vill vara med att betala för den goda grannsämjan, alternativt ta det ur din egen ficka eller kolla om din drulleförsäkring kan ta kostnaden...
När det gäller skadegörelse har kattägare lika stort ansvar som hundägare!

Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Nej, ledsen att säga det, men du har fel.
Går t ex en katt in i ditt hem är det ditt ansvar som husägare som inte gjort något för att förhindra katten, eller för den delen rådjuret, fågeln eller vad det nu kan vara från att komma in.
Så är det inte om en hund kommer in till dig, då är det hundägarens ansvar.

Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Och samma gäller om katten orsakar skada. Det kan finnas vissa undantag men det tråden handlar om gäller inte det. Samma med t ex repa på bil eller om katten gräver i rabatten.

4774
Daniel67 Daniel67 skrev:
Och samma gäller om katten orsakar skada. Det kan finnas vissa undantag men det tråden handlar om gäller inte det. Samma med t ex repa på bil eller om katten gräver i rabatten.
Vad är så farligt med att en katt gräver i din rabatt? Skiter den så gräver den ner skiten ordentligt t.o.m i överkant nogrannt så skiten äts ju upp av jorden vid nästa regn alt vattning.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vad är så farligt med att en katt gräver i din rabatt? Skiter den så gräver den ner skiten ordentligt t.o.m i överkant nogrannt så skiten äts ju upp av jorden vid nästa regn alt vattning.
Vi har mycket allvarliga problem att ta itu med i vårt avlånga land, folk mår dåligt för bövelen!

• Älska
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
R
J JohanLun skrev:
Jag är rätt säker på att Runar eller Carola bodde i en villa bredvid en som jag gick i samma klass som i grundskolan. När de bodde där kan jag inte säga, det kan ju varit både före och efter vi gick i samma klass. Runar har alltid gett mig lite kräksmak i munnen även när jag var yngre.
Kanske är rätt läge att ändra på at ”Jag är rätt säker” till jag har för mig då du blev överbevisad?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K
jag gillar inte katter. Men skulle aldrig komma på tanken att skjuta dem eller skriva att jag kanske ska ställa ut glykol . Vet inte hur man är funtad om man skriver så.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Kanske är rätt läge att ändra på at ”Jag är rätt säker” till jag har för mig då du blev överbevisad?
Nejdu. Att en klasskompis till mig bodde bredvid Carola / Runar eller båda är jag fortfarande så säker på man rimligen kan vara. Det sades då, när Carola var populär. Jag kontrollerade det inte (hur fan man nu skulle kunna göra det, ringa på dörren när man var 8 år gammal eller vad det kan varit och se om Carola öppnade - jag var ingen fan av Carola heller så det fanns nog inget intresse av detta), men jag har ingen anledning att betvivla det då det var känt att Carola hade bott i Uppsala och syntes där ibland. Att rådjuret fälldes på DEN tomten har jag aldrig sagt jag var säker på! Jag ser inte att jag ska gå in och editera gamla inlägg mer än vad jag gjort. Jag kan vara ärlig att säga att jag inte minns EXAKT var denne person i min klass bodde, men -ungefär-. Jag har heller inget sätt att ta reda på vilka platser i Uppsala Carola bott på, men vid en googling så fick jag fram Eriksberg, vilket stämmer med var denne klasskompis bodde.

Redigerat:
J JohanLun skrev:
Jag har för mig att en klasskompis till mig bodde granne med Runar, men det kan varit att han bott på flera ställen. Om det var där klasskompisen bodde så var det definitivt inom planerat område.

Edit2: du har rätt, Runar sköt rådjuren långt efter jag slutat grundskolan och hade uppenbarligen flyttat.
Uttalandet är fortfarande 100% korrekt. Jag har för mig betyder inte att jag säger det var så.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
...visst verkar Runar jäkligt creepy, jag är rätt tacksam att JAG inte är granne med honom!
En leende man med blont hår och svart kavaj, i en inomhusarena med blåa stolar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Han är väl frikyrkopastor i livets ord. På något sätt passar det otroligt bra in på hur han ser ut. Jag ska säga att jag nu när jag googlat ikväll läst mer om Runar än jag gjort de sensate 20 åren och det jag läst gör mig som sagt mer rädd för honom nu... Han verkar hittat på en hel del, men han är väl också dömd för detta...

Edit: Men jag får ge Nissens en eloge för hans gedigna kunskaper om Carola och Runar! Som följt med i Runars rådjursäventyr och hållit koll på var de bott under åren.

Han har riktiga rådjursögon Runar. Tittar han fram i en buske får han hoppas inte en jägare ser honom... :D

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
4774
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vi har mycket allvarliga problem att ta itu med i vårt avlånga land, folk mår dåligt för bövelen!
Jag ställde en fråga för att jag undrar på riktigt så ditt svar var inget vidare. Jag har bott i radhus, lägenheter samt villor men har aldrig haft något problem med grannkatter. Det var därför jag frågade.

Att vi har mycket allvarliga problem med skjutningar, bombningar, våld, rån, misshandel vet jag och då dessa saker sker mitt ibland oss numera så att vem som helst av oss kan råka komma ivägen för en kula och dö helt sonika . Det är allvarliga problem iaf för mig.

• Gilla
Rejäl och 3 till
  • Laddar…
P
4774 4774 skrev:
Jag ställde en fråga för att jag undrar på riktigt så ditt svar var inget vidare. Jag har bott i radhus, lägenheter samt villor men har aldrig haft något problem med grannkatter. Det var därför jag frågade.
Kattätheten variera förstås en del, så en del har inga problem, medan andra har det. Jag bor på landet och har inga som helst problem med katter.
4774 4774 skrev:
Att vi har mycket allvarliga problem med skjutningar, bombningar, våld, rån, misshandel vet jag och då dessa saker sker mitt ibland oss numera så att vem som helst av oss kan råka komma ivägen för en kula och dö helt sonika . Det är allvarliga problem iaf för mig.
Var bor du?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.