817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
"Offerkoftan knäppt upp i halsen" hade kunnat avslutats med en smiley nu blev det bara oförskämt.BirgitS skrev:
I konversation med bekanta behöver man inte markera med en smiley, i övrigt "ursäktar" man sig med ett leende smiley eller på något lämpligt sätt för att det inte ska framstå som oförskämt, enl. min uppfattning alltså.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Antalet har nu stigit till 1126 st inlagda på sjukhus.BirgitS skrev:Det har under hösten legat kring 400 på sjukhus pga. covid (antalet med covid är närmare det dubbla) men nu ökar det kraftigt och antalet med covid har stigit från 741 den 28/11 till 901 den 1/12. Det och en del annat tyder på en alltmer ökad smittspridning för närvarande och att det medför en allt högre belastning på vården. Sen när det blir just överbelastade är ju svårt att veta.
Källa: [länk]
Som mest under våg 3 och 4 i var det drygt 2100 så det är nu uppe på mer än hälften.
Flera regioner har ungefär dubbelt så många nu som för en vecka sen.
Antagligen en ansträngd situation i flera regioner nu, @Nissens .
Nu är det ju inte du som styr kommentarerna på denna sida, ej heller hur och när smileys används. Men slutar du sprida konspirationsteorier o slutar förneka fakta, så lovar jag att börja använda smileys. Ok?M mickef skrev:"Offerkoftan knäppt upp i halsen" hade kunnat avslutats med en smiley nu blev det bara oförskämt.
I konversation med bekanta behöver man inte markera med en smiley, i övrigt "ursäktar" man sig med ett leende smiley eller på något lämpligt sätt för att det inte ska framstå som oförskämt, enl. min uppfattning alltså.
Redigerat:
Du behöver inte börja använda smileys för min skull, jag tog bara ditt inlägg som exempel på hur man får ett bättre debattklimat.K Klacken skrev:
Att påstå att jag sprider konspirationsteorier eller förnekar fakta strider definitivt mot forumets regelverk.
Jaså? Vilken regel bryter det mot?M mickef skrev:
Blev genast intresserad nu.
Ja, det är såklart moderatorn som avgör.M mickef skrev:
Men, om en användare på forumet ger uttryck för till exempel en konspirationsteori och inte anser att det är just en konspirationsteori, och en annan användare på forumet påtalar att man anser att det är det, då kommer det vara väldigt svårt för den första användaren att hävda att denne är utsatt för spridande av lögner om sig.
Bättre att vara bäst än att sitta och gissa i ett forum och alltid behöva visa sig ha fel när man blir synad. Det är ju att alltid vilja vara sämst. Utan smiley.Blodsoppen skrev:
Du måste vara mer konkret om jag ska förstå vad du menar.timmelstad skrev:Ja, det är såklart moderatorn som avgör.
Men, om en användare på forumet ger uttryck för till exempel en konspirationsteori och inte anser att det är just en konspirationsteori, och en annan användare på forumet påtalar att man anser att det är det, då kommer det vara väldigt svårt för den första användaren att hävda att denne är utsatt för spridande av lögner om sig.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Personligen tycker jag det är både och.M mickef skrev:
Det är en allmänt spridd konspirationsteori att vacciner mot Covid-19 nödgodkändes i EU, vilket är fel och något vi fått stångas emot säkert 100 ggr nu, och ändå kommer det upp.
Det är också en lögn, avsiktlig eller oavsiktlig, eftersom det helt enkelt inte är sant.