817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Det finns tydligen två teorier, har någon av dem verifierats i tråden?Fairlane skrev:Personligen tycker jag det är både och.
Det är en allmänt spridd konspirationsteori att vacciner mot Covid-19 nödgodkändes i EU, vilket är fel och något vi fått stångas emot säkert 100 ggr nu, och ändå kommer det upp.
Det är också en lögn, avsiktlig eller oavsiktlig, eftersom det helt enkelt inte är sant.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Teori 1) EU nödgodkände Pfizers vaccinM mickef skrev:
Teori 2) EU nödgodkände INTE Pfizers vaccin
Är det de två teorierna du syftar på?
Den första har framförts av en mängd vaccinskeptiker, aldrig med en tillstymmelse till bevis
Den andra har framförts av alla andra, flera gånger bevisat, men här är en länk till något om du vill lära dig mer.
Den bästa möjligheten för förespråkarna av teori 1 att bevisa sin teori är att bevisa att USA är medlem i EU och därmed att åtminstone den delen av EU använde sig av nödgodkända vacciner. Jag tror det är en svår väg att vandra.
Nej.Fairlane skrev:Teori 1) EU nödgodkände Pfizers vaccin
Teori 2) EU nödgodkände INTE Pfizers vaccin
Är det de två teorierna du syftar på?
Den första har framförts av en mängd vaccinskeptiker, aldrig med en tillstymmelse till bevis
Den andra har framförts av alla andra, flera gånger bevisat, men här är en länk till något om du vill lära dig mer.
Den bästa möjligheten för förespråkarna av teori 1 att bevisa sin teori är att bevisa att USA är medlem i EU och därmed att åtminstone den delen av EU använde sig av nödgodkända vacciner. Jag tror det är en svår väg att vandra.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Varför det?Blodsoppen skrev:
Vet du vad ett "emergency use approval" innebär i USA?
Kommer du ihåg att EU började vaccinera ett bra tag senare än i USA?
Betyder det något för dig?
Tror du att det innebär att EU kunde samla in information från USA och andra länder som började vaccinera tidigare?
Om jag har förstått det hela rätt så har inte Sverige och EU den lagstiftningen att det gick att använda ett nödgodkännt vaccin. Därför väntade man ett tag och klubbade sedan igenom ett godkännande.BirgitS skrev:
Om du klickar på länken så får du en ganska uttömmande förklaring.Blodsoppen skrev:
VARNING! INNEHÅLLER EN DEL FAKTA!https://www.lakemedelsvarlden.se/det-finns-ett-olyckligt-missforstand-om-covid-19-vaccinerna/
Edit:missade länken
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Precis, ett helt fullt normalt godkännande eftersom man då hade hunnit få mer fakta. Alltså finns det ingen anledning att dra öronen åt sig.Blodsoppen skrev: