Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Fairlane Fairlane skrev:
Personligen tycker jag det är både och.
Det är en allmänt spridd konspirationsteori att vacciner mot Covid-19 nödgodkändes i EU, vilket är fel och något vi fått stångas emot säkert 100 ggr nu, och ändå kommer det upp.

Det är också en lögn, avsiktlig eller oavsiktlig, eftersom det helt enkelt inte är sant.
Det finns tydligen två teorier, har någon av dem verifierats i tråden?

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Vilka teorier menar du?

Nissens
M mickef skrev:
Det finns en fakta, och många teorier snarare…

Du kan ju försöka hitta någon trovärdig källa som bekräftar att vaccinerna var ”nödgodkända” i EU.

Lycka till med det.

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Teori 1) EU nödgodkände Pfizers vaccin
Teori 2) EU nödgodkände INTE Pfizers vaccin

Är det de två teorierna du syftar på?

Den första har framförts av en mängd vaccinskeptiker, aldrig med en tillstymmelse till bevis
Den andra har framförts av alla andra, flera gånger bevisat, men här är en länk till något om du vill lära dig mer.

Den bästa möjligheten för förespråkarna av teori 1 att bevisa sin teori är att bevisa att USA är medlem i EU och därmed att åtminstone den delen av EU använde sig av nödgodkända vacciner. Jag tror det är en svår väg att vandra.

• Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
K
M mickef skrev:
Ingen vaccination har genomförts med något nödgodkänt vaccin i Sverige eller EU! Hävdar man detta så ljuger man, eller så är man felinformerad!

• Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det finns en fakta, och många teorier snarare…

Du kan ju försöka hitta någon trovärdig källa som bekräftar att vaccinerna var ”nödgodkända” i EU.

Lycka till med det.
Det överlåter jag åt de som hävdar det.

Fairlane Fairlane skrev:
Teori 1) EU nödgodkände Pfizers vaccin
Teori 2) EU nödgodkände INTE Pfizers vaccin

Är det de två teorierna du syftar på?

Den första har framförts av en mängd vaccinskeptiker, aldrig med en tillstymmelse till bevis
Den andra har framförts av alla andra, flera gånger bevisat, men här är en länk till något om du vill lära dig mer.

Den bästa möjligheten för förespråkarna av teori 1 att bevisa sin teori är att bevisa att USA är medlem i EU och därmed att åtminstone den delen av EU använde sig av nödgodkända vacciner. Jag tror det är en svår väg att vandra.
Nej.

K Klacken skrev:
Ingen vaccination har genomförts med något nödgodkänt vaccin i Sverige eller EU! Hävdar man detta så ljuger man, eller så är man felinformerad!
Antagligen.

Blodsoppen
K Klacken skrev:
Bara det att dom var nödgodkända i USA får ju en att dra öronen åt sig.

BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Bara det att dom var nödgodkända i USA får ju en att dra öronen åt sig.
Varför det?
Vet du vad ett "emergency use approval" innebär i USA?
Kommer du ihåg att EU började vaccinera ett bra tag senare än i USA?
Betyder det något för dig?
Tror du att det innebär att EU kunde samla in information från USA och andra länder som började vaccinera tidigare?

• Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
Nu mobbar du genom att komma med fakta igen, Birgit :heart:

• Haha
  • Gilla
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Varför det?
Vet du vad ett "emergency use approval" innebär i USA?
Kommer du ihåg att EU började vaccinera ett bra tag senare än i USA?
Betyder det något för dig?
Tror du att det innebär att EU kunde samla in information från USA och andra länder som började vaccinera tidigare?
Om jag har förstått det hela rätt så har inte Sverige och EU den lagstiftningen att det gick att använda ett nödgodkännt vaccin. Därför väntade man ett tag och klubbade sedan igenom ett godkännande.

L Lilak skrev:
Vilka teorier menar du?
Snabbspår eller inte.

K
  • Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om jag har förstått det hela rätt så har inte Sverige och EU den lagstiftningen att det gick att använda ett nödgodkännt vaccin. Därför väntade man ett tag och klubbade sedan igenom ett godkännande.
Precis, ett helt fullt normalt godkännande eftersom man då hade hunnit få mer fakta. Alltså finns det ingen anledning att dra öronen åt sig.

• Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.