Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Precis, ett helt fullt normalt godkännande eftersom man då hade hunnit få mer fakta. Alltså finns det ingen anledning att dra öronen åt sig.
Nej, dom godkändes i Europa enbart på grund av pengar. Inte på grund av att dom var beprövade. Allt handlar om pengar. "Follow the money" så finner du svaret på mycket...
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
EPG och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Nej, dom godkändes i Europa enbart på grund av pengar. Inte på grund av att dom var beprövade. Allt handlar om pengar. "Follow the money" så finner du svaret på mycket...
Nej, det där låter som en konspirationsteori.
Det stämmer ju inte för fem öre eftersom ingen stat tjänar pengar på att godkänna vacciner som inte uppfyller kraven utan de kunde ha förlorat stora belopp om vaccinet hade visat sig vara farligt eftersom de förlorar mycket pengar om folk är sjuka eller avlider i stället för att jobba.

Har du inte tänkt igenom vad dina påhitt leder till?
 
  • Gilla
Edlunn och 8 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det där låter som en konspirationsteori.
Det stämmer ju inte för fem öre eftersom ingen stat tjänar pengar på att godkänna vacciner som inte uppfyller kraven utan de kunde ha förlorat stora belopp om vaccinet hade visat sig vara farligt eftersom de förlorar mycket pengar om folk är sjuka eller avlider i stället för att jobba.

Har du inte tänkt igenom vad dina påhitt leder till?
Du må kalla det konspirationsteori. Ingen enskild stat tjänar pengar på det. Men stater leds av politiker som många gånger har egenintresse i det. New world order, Bilderbergruppen, Rotshields m.fl.
Follow the money. Det är så enkelt det är. Men jag förstår om det i dina och många andras öron låter helt galet. Det tar tid att vänja sig och inse vilken hemsk korrupt värld vi lever i.
 
  • Haha
  • Gilla
EPG och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Du må kalla det konspirationsteori. Ingen enskild stat tjänar pengar på det. Men stater leds av politiker som många gånger har egenintresse i det. New world order, Bilderbergruppen, Rotshields m.fl.
Follow the money. Det är så enkelt det är. Men jag förstår om det i dina och många andras öron låter helt galet. Det tar tid att vänja sig och inse vilken hemsk korrupt värld vi lever i.
Och där kom det flera konspirationsteorier på en gång! Vore väldigt intressant att se dig föra dina påståenden till bevis! Men det är nog en annan tråd.
 
  • Gilla
Klacken och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Du må kalla det konspirationsteori. Ingen enskild stat tjänar pengar på det. Men stater leds av politiker som många gånger har egenintresse i det. New world order, Bilderbergruppen, Rotshields m.fl.
Follow the money. Det är så enkelt det är. Men jag förstår om det i dina och många andras öron låter helt galet. Det tar tid att vänja sig och inse vilken hemsk korrupt värld vi lever i.
Det du beskriver är en konspirationsteori, det finns inga bevis för det där utan allt utgår från folks påhitt, "tänk om det vore så här".

Nej, Löfven, andra statsministrar och andra i liknande positioner har inte tjänat pengar på att folk har vaccinerat sig. Det enda är att vaccinationerna har lett till att de länder de styr har klarat sig bättre än om det hade varit som med spanska sjukan. Så det är just länderna, dvs. alla vi som är medborgare i länderna, som har tjänat på vaccinationerna. Så pengarna har gått t.ex. till dig. Känner du dig korrupt?
 
  • Gilla
Klacken och 8 till
  • Laddar…
K
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Nej, dom godkändes i Europa enbart på grund av pengar. Inte på grund av att dom var beprövade. Allt handlar om pengar. "Follow the money" så finner du svaret på mycket...
Då vore det förnämligt om du berättade vilka personer som tagit mutor, när, samt hur mycket dom fått. "Follow the money" är ett av dom vanligaste tipset från antivaxxare, när argumenten börjar sina. Eller är det bara det vanliga tugget om att alla är köpta? Enkel matematik visar att läkemedelsbolagen skulle inte haft en enda dollar kvar, om så bara en bråkdel av "mutpengarna" betalats ut till dom som anklagas för vara mottagare. Men istället visar dom bra vinster! Du har aldrig funderat på hur detta hänger ihop?
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
V vanpire skrev:
Och där kom det flera konspirationsteorier på en gång! Vore väldigt intressant att se dig föra dina påståenden till bevis! Men det är nog en annan tråd.
Det är rätt är nog en annan tråd. Och jag kommer inte spilla min tid med att förklara för er hur allt hänger ihop. Då jag vet att oavsett vad jag skulle säga så talar jag för döva öron.
Det kommer nog en dag då sanningen kommer fram.
Men nu är denna tråd lite väl utspårad tycker jag, vilket jag även är delaktig i.
 
  • Haha
  • Gilla
Texan och 3 till
  • Laddar…
K
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är rätt är nog en annan tråd. Och jag kommer inte spilla min tid med att förklara för er hur allt hänger ihop. Då jag vet att oavsett vad jag skulle säga så talar jag för döva öron.
Det kommer nog en dag då sanningen kommer fram.
Men nu är denna tråd lite väl utspårad tycker jag, vilket jag även är delaktig i.
En sak är jag riktigt säker på. Någon sanning kommer inte från dig!
Så fort det hettar till så kommer "vill inte spilla tid". Trovärdighetsfaktor noll!
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Och jag kommer inte spilla min tid med att förklara för er hur allt hänger ihop.
Det kommer nog en dag då sanningen kommer fram.
Typiskt uttalande från någon som innerst inne vet att det han påstår inte stämmer. För att behöva bevisa dina påståenden skulle ju resultera i att din lilla skruvade världsbild skulle rasa samman.
 
  • Gilla
  • Älska
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Du må kalla det konspirationsteori. Ingen enskild stat tjänar pengar på det. Men stater leds av politiker som många gånger har egenintresse i det. New world order, Bilderbergruppen, Rotshields m.fl.
Follow the money. Det är så enkelt det är. Men jag förstår om det i dina och många andras öron låter helt galet. Det tar tid att vänja sig och inse vilken hemsk korrupt värld vi lever i.
Och du undrar varför du blir kallad konspirationsteoretiker, aka foliehatt. :rolleyes:
 
  • Gilla
vanpire och 7 till
  • Laddar…
K
USA har QAnon
Tyskland har Reichsbürger-rörelsen
Sverige har Blodsoppen.......
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Du må kalla det konspirationsteori. Ingen enskild stat tjänar pengar på det. Men stater leds av politiker som många gånger har egenintresse i det. New world order, Bilderbergruppen, Rotshields m.fl.
Follow the money. Det är så enkelt det är. Men jag förstår om det i dina och många andras öron låter helt galet. Det tar tid att vänja sig och inse vilken hemsk korrupt värld vi lever i.
Har du följt pengarna och hittat mottagarna? Skulle vara intressant om du presenterade vem/vilka som gick klirr i kassan?!
 
  • Gilla
RoAd och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
K Klacken skrev:
USA har QAnon
Tyskland har Reichsbürger-rörelsen
Sverige har Blodsoppen.......
Varsågoda:rofl:
Jag bjuder på det
 
K
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Varsågoda:rofl:
Jag bjuder på det
Det vore bättre om du svarade på hur en hel värld kan mutas utan att det syns i någons bokslut.
 
  • Gilla
vanpire och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Och jag kommer inte spilla min tid med att förklara för er hur allt hänger ihop. Då jag vet att oavsett vad jag skulle säga så talar jag för döva öron.
Nu vet du hur vi känner.

Den stora skillnaden är att vi har rätt och du har fel, för att parafrasera Rosling.
 
  • Gilla
RoAd och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.