Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Det har under hösten legat kring 400 på sjukhus pga. covid (antalet med covid är närmare det dubbla) men nu ökar det kraftigt och antalet med covid har stigit från 741 den 28/11 till 901 den 1/12. Det och en del annat tyder på en alltmer ökad smittspridning för närvarande och att det medför en allt högre belastning på vården. Sen när det blir just överbelastade är ju svårt att veta.

Källa: [länk]
Det ser ut som att INGA sjukhus blivit överbelastade. Det är ju bra. :)

M mickef skrev:
Till dess motbevis presenterats bär Covidvaccinet skulden för kraschen?
Det är ju så vissa av vaccinskeptikerna verkar resonera.

"En person tog vaccinet och två veckor senare halkade hens moster och bröt benet. Vaccinet måste vara farligt!"

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det är ju så vissa av vaccinskeptikerna verkar resonera.

"En person tog vaccinet och två veckor senare halkade hens moster och bröt benet. Vaccinet måste vara farligt!"
Den som påstod det skojade bara till det och var nog inte vaccinmotståndare.

• Gilla
EPG och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Den som påstod det skojade bara till det och var nog inte vaccinmotståndare.
Det tror jag nog alla förstod...

Fairlane Fairlane skrev:
Det tror jag nog alla förstod...
Ok, ironi? Funkar det med forumets regler?

Fairlane
M mickef skrev:
Ok, ironi? Funkar det med forumets regler?
Det tycker jag nog det gör. Är du av annan åsikt, och isåfall vilken regel bryter det mot?

Fairlane Fairlane skrev:
Det tycker jag nog det gör. Är du av annan åsikt, och isåfall vilken regel bryter det mot?
Jag har inga problem med en frän debatteknik men ironi är väl på gränsen till respektlöshet i en ordväxling?

• Haha
kashieda
  • Laddar…
M mickef skrev:
Jag har inga problem med en frän debatteknik men ironi är väl på gränsen till respektlöshet i en ordväxling?
"Hjälp, hjälp, jag blev ironiserad när jag förolämpade och ljög...", menar du?

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
K
Offerkoftan knäppt upp i halsen

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
"Hjälp, hjälp, jag blev ironiserad när jag förolämpade och ljög...", menar du?
Nej.

Fairlane
M mickef skrev:
Det tycker inte jag.

Fairlane Fairlane skrev:
Det tycker inte jag.
Inte bland vänner och bekanta som känner en men i konversation med okända kan det nog uppfattas respektlöst.

BirgitS
M mickef skrev:
Inte bland vänner och bekanta som känner en men i konversation med okända kan det nog uppfattas respektlöst.
Jag skulle inte kalla det respektlöst däremot kan det ju vara svårt att veta om det är allvar eller ironi om det inte markeras med en smiley eller liknande.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag skulle inte kalla det respektlöst däremot kan det ju vara svårt att veta om det är allvar eller ironi om det inte markeras med en smiley eller liknande.
Med en smiley ursäktar man sin kommentar, utan kan det uppfattas oförskämt.

BirgitS
M mickef skrev:
Med en smiley ursäktar man sin kommentar, utan kan det uppfattas oförskämt.
Det är nog individuellt hur man uppfattar det i så fall. Jag ser det inte så utan uppfattar smileyn som ett förtydligande om att det är t.ex. ironi och inte som en ursäkt. Jag uppfattar det inte heller som oförskämt om smileyn saknas däremot som svårförståeligt eller konstig åsikt.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.