Patrik_Hed skrev:
Jag tycker mig se en antydan till en metallplatta i hålen för jorden, på ojordade utan så är det bara tomt där. Åtminståne på Quick-rot uttagen, antar att det samma gäller för de infällda Trend-uttagen. :) Men jag kan givetvis se fel.

//Patrik
Det är ett jordat uttag och det är jordat med korrekt koppling i resterande uttag i rummet.

Erik_SL skrev:
Det är ett jordat uttag och det är jordat med korrekt koppling i resterande uttag i rummet.
Ja, men då så. Då är det garanterat fel. Dock så kan även den bäste göra misstag och att resten är korrekt kopplat tyder extra på det, att det var ett enkelt misstag. Dock så var det klantigt att inte upptäcka det vid efterkontroll.

//Patrik

Den här kopplingen till spisen under diskbänken på ett hotell i Kroatien känns inte helt hundra. Speciellt inte eftersom "vattenlåset" läcker så att det rinner vatten längst elkablarna.

koppling_kroatien.jpg

The Tor skrev:
Den här kopplingen till spisen under diskbänken på ett hotell i Kroatien känns inte helt hundra. Speciellt inte eftersom "vattenlåset" läcker så att det rinner vatten längst elkablarna.

*BILD*
Hmm, min spontana reaktion är, nej. Nej, inte så.

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Hmm, min spontana reaktion är, nej. Nej, inte så.

//Patrik
Det samma gäller avloppet :)

Daniel78 skrev:
Det samma gäller avloppet :)
Haha Ja, det samma gäller avloppet. :p

//Patrik

Det är ju skarvat med ubåtar, dom är väl vattentäta...?! :)

Läst denna tråd då och då. Förundras hur många tycker att om det inte följer föreskrifterna till punk och pricka och därmed är totalt livsfarliga.

Vill bidra med en som jag har hemma. Var lugna den är inte längre inkopplad!
Undrar bara hur någon i huvud taget har kunnat säga hur det fungerar för det gjorde den faktiskt innan den kopplades ut. Den visar också tydliga tecken på att blivit "utökad" ett antal gånger. Det är en styrning till utgödsling, synkar ihop en hydrauldriven "skuffa" med banan som drar upp på stacken.

Igentligen kanske den är säker, där sitter i alla fall en säkring.:rolleyes:

Ursäkta den dåliga bildkvaliten, motljus med mobilkamera är inte den bästa lösningen.

• DSC00257-2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00258-2.jpg
    Skapa konto
  • DSC00259-2.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
dolip
  • Laddar…
Denna passar väl bra in här?

white-trash-repairs-come-for-the-hummus-stay-for-the-blackouts.jpg

På polarens nyinförskaffade husbåt. Inkoppling av den fasta telefonin enligt: 230 V CEE väggintag -> telejack

"Heta linjen" om man kopplar in 230 V i någon båthamn istället för telefoni, hehe :wow:

• 230Vtele.jpg
    Skapa konto
Daniel78 skrev:
Detta inlägg i en annan tråd tyckte jag passade in här :)

[länk]
Det kan stämma. Bilden är tagen på hotel Helio http://www.heliocairohotel.com i augusti 2009. Jag bodde bara där en natt och var främst intresserad av priset, så jag klagade inte på den detaljen. Ett bättre minne från det hotellet var kaffet som var det bästa jag drack när jag var i Egypten.

Här var ett par bilder till

• IMG_4992.JPG
    Skapa konto
  • IMG_4994.JPG
    Skapa konto
Deras prislista var lite rolig.

"Extra bad 30.00 L.E"

Var det det som du valde till?
Och vad är ett "batchroom" är för något?

Jag valde inte till något. Det var ett högst oplanerat besök. Min flygbiljett var avbokad på grund av tekniskt fel och jag ville inte betala flygplatshotellet 120€ för en natt. En taxichaffis som jag i det läget uppfattade som mycket jobbig övertalade mig att han skulle köra mig till detta hotell. För detta lönade jag honom med att pruta så att han knappast tjänade något på resan. Jag tror jag betalade 21€ för den natten inklusive frukost. Det fanns till och med AC på rummet. Det var mycket bättre än att sova i terminalen på flygplatsen som jag började ställa in mig på.

Erik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.