3 274 109 läst · 11 084 svar
3274k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Det är ett jordat uttag och det är jordat med korrekt koppling i resterande uttag i rummet.Patrik_Hed skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 167 inlägg
Ja, men då så. Då är det garanterat fel. Dock så kan även den bäste göra misstag och att resten är korrekt kopplat tyder extra på det, att det var ett enkelt misstag. Dock så var det klantigt att inte upptäcka det vid efterkontroll.Erik_SL skrev:
//Patrik
Den här kopplingen till spisen under diskbänken på ett hotell i Kroatien känns inte helt hundra. Speciellt inte eftersom "vattenlåset" läcker så att det rinner vatten längst elkablarna.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 167 inlägg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 167 inlägg
Läst denna tråd då och då. Förundras hur många tycker att om det inte följer föreskrifterna till punk och pricka och därmed är totalt livsfarliga.
Vill bidra med en som jag har hemma. Var lugna den är inte längre inkopplad!
Undrar bara hur någon i huvud taget har kunnat säga hur det fungerar för det gjorde den faktiskt innan den kopplades ut. Den visar också tydliga tecken på att blivit "utökad" ett antal gånger. Det är en styrning till utgödsling, synkar ihop en hydrauldriven "skuffa" med banan som drar upp på stacken.
Igentligen kanske den är säker, där sitter i alla fall en säkring.
Ursäkta den dåliga bildkvaliten, motljus med mobilkamera är inte den bästa lösningen.
Vill bidra med en som jag har hemma. Var lugna den är inte längre inkopplad!
Undrar bara hur någon i huvud taget har kunnat säga hur det fungerar för det gjorde den faktiskt innan den kopplades ut. Den visar också tydliga tecken på att blivit "utökad" ett antal gånger. Det är en styrning till utgödsling, synkar ihop en hydrauldriven "skuffa" med banan som drar upp på stacken.
Igentligen kanske den är säker, där sitter i alla fall en säkring.
Ursäkta den dåliga bildkvaliten, motljus med mobilkamera är inte den bästa lösningen.
Det kan stämma. Bilden är tagen på hotel Helio http://www.heliocairohotel.com i augusti 2009. Jag bodde bara där en natt och var främst intresserad av priset, så jag klagade inte på den detaljen. Ett bättre minne från det hotellet var kaffet som var det bästa jag drack när jag var i Egypten.Daniel78 skrev:
Deras prislista var lite rolig.
"Extra bad 30.00 L.E"
Var det det som du valde till?
Och vad är ett "batchroom" är för något?
"Extra bad 30.00 L.E"
Var det det som du valde till?
Och vad är ett "batchroom" är för något?
Jag valde inte till något. Det var ett högst oplanerat besök. Min flygbiljett var avbokad på grund av tekniskt fel och jag ville inte betala flygplatshotellet 120€ för en natt. En taxichaffis som jag i det läget uppfattade som mycket jobbig övertalade mig att han skulle köra mig till detta hotell. För detta lönade jag honom med att pruta så att han knappast tjänade något på resan. Jag tror jag betalade 21€ för den natten inklusive frukost. Det fanns till och med AC på rummet. Det var mycket bättre än att sova i terminalen på flygplatsen som jag började ställa in mig på.
Erik
Erik