A arvidarvid skrev:
Tack!

Så ej PDF-export som blir ett ritningsunderlag. Synd mtp att det är vad kommunen efterfrågar. Med ritningshuvud och allt.

Jag tänker bygga detta själv i så fall. DM:a mig om ni vill skriva upp er för att testa beta-version!
.mtp? Vad är det ens? De ska väl godkänna pappersritningar om så vore?
 
"med tanke på"
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
E etxgmg skrev:
Testa gratisversionen av floorplanner.com
Någon som testat Premium-versionen av floorplanner 5D? Är det värt att betala för att få hela katalogen av objekt?
 
A arvidarvid skrev:
Finns det något ritprogram som:
  • Fungerar direkt i webbläsaren utan behov av nedladdning / installation
  • Hälper dig placera din byggnad i verkligheten genom att rita på en karta
  • Löser problemet med export av material till bygglov och kommun enligt svenska standardkrav
  • Är enkelt för en nybörjare (har själv jobbat med professionella CAD-program för maskinkonstruktion, men ej byggnad) Känner inte för att spendera mycket tid på att kolla youtube för att lära mig.
Jag har inte hittat det i alla fall.

Hade varit toppen att kunna samarbeta med andra också. Men det kanske bara jag har behov av?

Jag tänkte själv utveckla ett sånt program.
Jag hittade https://www.devolv.com här om dagen. Där går det att placera ut hus i verkligheten i en karta.

Vet inte om det går att exportera material, men det är i webbläsaren iallafall.
 
  • Gilla
arvidarvid
  • Laddar…
ritabygglov.se verkar lovande
lindgrenbella lindgrenbella skrev:
Någon som testat Premium-versionen av floorplanner 5D? Är det värt att betala för att få hela katalogen av objekt?
Har inte testat mer än gratisversionen, men de objekt som finns i den håller inte alls den standard man vill ha i Sverige. T ex som har samma mått och utseende på objekt som går att köpa i svenska butiker (ikea, byggahemma, svenssons, osv). Misstänker att det blir mer av samma i premiumversionen av floorplanner.
 
  • Gilla
lindgrenbella
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.