4 364 063 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jo, är som sagt rätt seg av mig så det blir nog o-kul att följa, eller så får alla andra känna sig supersnabba:sly:simpa81 skrev:
Men källaren är kvar, tvättstuga, förråd x 2, garage , vinrum , mancave, fasadbyte, takbyte, trall i komposit 70kvm, uterum 40kvm... jo växthus.. kanske finns lite att dokumentera..
Med vänlig hälsning, fremax
Gjort och gjort..
Lyfte idag luren och ringde Telia och beställde ADSL30, kör Tele2 4G men det går inte längre 100Gb räcker inte och 200Gb blir för dyrt.
Hoppas Telias ADSL fungerar bättre än vad Tele2 gjorde då vi hoppade på 4G.
Plattor, Netflix, Spotify mm har gjort så potten var förbrukad den 20:e den här månaden.
Har även börjat projektera en ny matning till tvättstugan, så att fruns käraste maskiner (tvätt och tork) kan köras samtidigt.
Lyfte idag luren och ringde Telia och beställde ADSL30, kör Tele2 4G men det går inte längre 100Gb räcker inte och 200Gb blir för dyrt.
Plattor, Netflix, Spotify mm har gjort så potten var förbrukad den 20:e den här månaden.
Har även börjat projektera en ny matning till tvättstugan, så att fruns käraste maskiner (tvätt och tork) kan köras samtidigt.
Jösses!FredrikR skrev:Gjort och gjort..
Vad är det för fel på att lära henne byta stickpropp, finns bara fördelar med det, kostar mindre samt att du får mera egentid om hon håller sig i tvättstugan längre, sätt för din egen skull inte in ett till uttag....
Mvh från en som behöver bostad om tanten ser vad han skrivit..
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Låst fasadmätarskåpet för obehöriga att komma åt utan åverkan. Det är en Assa Cylinderlås 8450 + regel och plattor på vardera sida om dörren, från lokala låssmeden. 400kr.
Skruven sitter med Nylock och Loctite 603, och förhindrar bara plattorna att vrida sig. Cylindern sitter med kontramutter och plattorna är 2mm tjocka.
Skruven sitter med Nylock och Loctite 603, och förhindrar bara plattorna att vrida sig. Cylindern sitter med kontramutter och plattorna är 2mm tjocka.
Redigerat:
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Lika sura som när mätaren suttit inomhus dom senaste 65 åren antagligen.
Worst case så lämnar jag ut en nyckel till dom vid anmodan, det är ju ändå legit. I annat fall så får dom avisera sina besök så håller jag mig hemma. Det är ju inte dom jag vill hindra från att komma åt strömbrytaren.
Worst case så lämnar jag ut en nyckel till dom vid anmodan, det är ju ändå legit. I annat fall så får dom avisera sina besök så håller jag mig hemma. Det är ju inte dom jag vill hindra från att komma åt strömbrytaren.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Varför låsa över huvud taget?
Är de så jävliga i Stockholm så det behövs?
Åker runt och tjuvladdar sina Tesla
Är de så jävliga i Stockholm så det behövs?
Åker runt och tjuvladdar sina Tesla
HehePagno skrev:
Jag har varit så tillmötesgående att jag ordnat med ett grenuttag där nere, men säkringen går om det tumlas samtidigt som det tvättas
Målade sista strykningen på sockelpanelen och spraymåkade ventilationsgallret vitt. Ursäkta den usla förebilden.
Nu återstår målning av foder innan tapeten ska upp. Om gud är god och hängslena håller blir det gjort i helgen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu återstår målning av foder innan tapeten ska upp. Om gud är god och hängslena håller blir det gjort i helgen.
Jag går i funderingar på att låsa och larma skåpet också. Man behöver inte korsa landet för att hitta exempel på där sådant skulle försvåra.KnockOnWood skrev:
" Filmen spelades in på den övervakningskamera som Peter hade riktad över sin garageuppfart.
– Man ser en bil som kommer och passerar förbi huset. Den stannar och vänder vid vägen fram till hans hus. Så ser man hur den kör tillbaka, säger Sten-Rune Timmersjö.
Sedan slocknade det - strömmen bröts i huset."
Ovanstående från, http://www.gp.se/nyheter/västsverige/dottern-frida-vad-har-han-gjort-för-att-bli-dödad-1.3945686. Peter är fortfarande försvunnen.
Nu är det förvisso ändå ganska lätt att bryta strömmen till husen genom de kopplingsskåp som finns i gatan, men alla bäckar små.
Jag flyttade matningen av elen in till mitt hus från invändigt skåp som satt precis där det ska bli en dörr, och var tvungen att sätta ett fasadskåp. Ifrågasatte just detta med att skåpet är öppet för vem som helst och svaret var att Öresundskraft kunde inte invända om jag satte lås på skåpet.