fremax skrev:
Inflyttad idag, nu är det bara resten kvar!

Med vänlig hälsning, fremax
Dax för en projekttråd? :)

Jumos skrev:
Skönt! Jag längtar också efter att kunna flytta in i huset. Hur länge höll ni på och renoverade innan inflyttning?
Nja..renovera... tog en stund. Tappade orken 1år, sparat pengar imellan... ca 5 år:surprised:

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
simpa81 skrev:
Dax för en projekttråd? :)
Jo, är som sagt rätt seg av mig så det blir nog o-kul att följa, eller så får alla andra känna sig supersnabba:sly:
Men källaren är kvar, tvättstuga, förråd x 2, garage , vinrum , mancave, fasadbyte, takbyte, trall i komposit 70kvm, uterum 40kvm... jo växthus.. kanske finns lite att dokumentera..

• Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Gjort och gjort..
Lyfte idag luren och ringde Telia och beställde ADSL30, kör Tele2 4G men det går inte längre 100Gb räcker inte och 200Gb blir för dyrt.

Hoppas Telias ADSL fungerar bättre än vad Tele2 gjorde då vi hoppade på 4G.

Plattor, Netflix, Spotify mm har gjort så potten var förbrukad den 20:e den här månaden.

Har även börjat projektera en ny matning till tvättstugan, så att fruns käraste maskiner (tvätt och tork) kan köras samtidigt. ;)

FredrikR skrev:
Gjort och gjort..
Lyfte idag luren och ringde Telia och beställde ADSL30, kör Tele2 4G men det går inte längre 100Gb räcker inte och 200Gb blir för dyrt.

Hoppas Telias ADSL fungerar bättre än vad Tele2 gjorde då vi hoppade på 4G.

Plattor, Netflix, Spotify mm har gjort så potten var förbrukad den 20:e den här månaden.

Har även börjat projektera en ny matning till tvättstugan, så att fruns käraste maskiner (tvätt och tork) kan köras samtidigt. ;)
Jösses!
Vad är det för fel på att lära henne byta stickpropp, finns bara fördelar med det, kostar mindre samt att du får mera egentid om hon håller sig i tvättstugan längre, sätt för din egen skull inte in ett till uttag....
Mvh från en som behöver bostad om tanten ser vad han skrivit..

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K
Låst fasadmätarskåpet för obehöriga att komma åt utan åverkan. Det är en Assa Cylinderlås 8450 + regel och plattor på vardera sida om dörren, från lokala låssmeden. 400kr.
Skruven sitter med Nylock och Loctite 603, och förhindrar bara plattorna att vrida sig. Cylindern sitter med kontramutter och plattorna är 2mm tjocka.

• Fasadmätarskåp med ett Assa Cylinderlås 8450 och förstärkningsplattor, fastsatta med Loctite 603 och Nylock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Assa cylinderlås på en säkrad fasadmätarskåpsdörr, med skruv och platta.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Mikael_L
KjellTimell skrev:
Låst fasadmätarskåpet för obehöriga att komma åt utan åverkan.
Hur kommer din elleverantör åt mätaren då?

Blir de inte sura?

K
Lika sura som när mätaren suttit inomhus dom senaste 65 åren antagligen.
Worst case så lämnar jag ut en nyckel till dom vid anmodan, det är ju ändå legit. I annat fall så får dom avisera sina besök så håller jag mig hemma. Det är ju inte dom jag vill hindra från att komma åt strömbrytaren. :)

harry73
Du behöver ju inte stanna hemma. Det räcker med att hålla skåpet olåst den dagen (eller veckan)

Varför låsa över huvud taget?

Är de så jävliga i Stockholm så det behövs?
Åker runt och tjuvladdar sina Tesla :confused:

• Gilla
jockelindstrom
  • Laddar…
Pagno skrev:
Jösses!
Vad är det för fel på att lära henne byta stickpropp, finns bara fördelar med det, kostar mindre samt att du får mera egentid om hon håller sig i tvättstugan längre, sätt för din egen skull inte in ett till uttag....
Mvh från en som behöver bostad om tanten ser vad han skrivit..
Hehe ;)
Jag har varit så tillmötesgående att jag ordnat med ett grenuttag där nere, men säkringen går om det tumlas samtidigt som det tvättas :surprised:

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Målade sista strykningen på sockelpanelen och spraymåkade ventilationsgallret vitt. Ursäkta den usla förebilden.

Före och efter bilder på ny spraymålad vit ventilationsgrill i taket mot en ommålad vägg.
Skapa konto

Nu återstår målning av foder innan tapeten ska upp. Om gud är god och hängslena håller blir det gjort i helgen.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Varför låsa över huvud taget?

Är de så jävliga i Stockholm så det behövs?
Åker runt och tjuvladdar sina Tesla :confused:
Jag går i funderingar på att låsa och larma skåpet också. Man behöver inte korsa landet för att hitta exempel på där sådant skulle försvåra.

" Filmen spelades in på den övervakningskamera som Peter hade riktad över sin garageuppfart.
– Man ser en bil som kommer och passerar förbi huset. Den stannar och vänder vid vägen fram till hans hus. Så ser man hur den kör tillbaka, säger Sten-Rune Timmersjö.

Sedan slocknade det - strömmen bröts i huset."

Ovanstående från, http://www.gp.se/nyheter/västsverige/dottern-frida-vad-har-han-gjort-för-att-bli-dödad-1.3945686. Peter är fortfarande försvunnen.

Nu är det förvisso ändå ganska lätt att bryta strömmen till husen genom de kopplingsskåp som finns i gatan, men alla bäckar små.

Köksblandaren inkopplad igår

Nyligen installerad köksblandare med fjädrande utloppspip över diskbänk, omgiven av disk och köksredskap.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag flyttade matningen av elen in till mitt hus från invändigt skåp som satt precis där det ska bli en dörr, och var tvungen att sätta ett fasadskåp. Ifrågasatte just detta med att skåpet är öppet för vem som helst och svaret var att Öresundskraft kunde inte invända om jag satte lås på skåpet.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.